07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åhh, dreggel! Den är så sjukt fin den hästen! :love:

Hoppas det blir bra med din fuxfröken så att ni kan komma igång snart!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vi var ute på dressyrtävling idag. Red LB:2, och har inte haft möjlighet att rida igenom programmet innan pga pytteliten paddock efter flytt till sommarbetet... Hon blir allt stabilare, men vi har fortfarande långt kvar!

Grova missar i form av felridning, galoppombyte i mellangaloppen, travinslag i ökade skritten, snygg galoppfattning i början av ena mellantraven... Slutade på 56,67%. Jag är kass på att rida program. :grin: Vi tränar vidare! Vinnaren i klassen tränar för samma tränare som mig och utklassade tvåan med 10% på 76%. Verkar ju lovande iaf. :p

Nu har min semester börjat, så jag tänkte rida ut bara denna veckan, sen får hon vila några veckor
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Inne från banan, innan starten.
trav.jpg


Snart, väldigt snart, kommer jag att fästa ett gummiband runt mig och sen runt svansen på djuret så jag slutar att luta så jäkligt! :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Jag blir så glad av dina ord! :bow:

Oxo: Jag har också tänkt på det. Visst har hans bakbensteknik blivit bättre senaste tiden?

Här kommer en film från tävlingen igår. Inte det roligaste tävlingsvädret precis. Men eftersom han var så fin i 90cm så bestämde vi oss för att efteranmäla till 1m. Precis när jag efteranmält började det SPÖREGNA (Bara duggat innan.) Inte det bästa förutsättningarna för en debut. Så vi bestämde oss för att hon skulle utgå om han kändes osäker.(Första gången han tävlas på gräs) Men han var SÅ fin! Fick ett stopp på kombinationen. Tror han blev lite paff, inte hoppat kombination speciellt många gånger så. Men hoppade på andra försöket. :love: Inte i en bom på hela dagen!

http://youtu.be/9Ka6aY4uWn8
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Kl

Morr, orkar inte mera skit nu. Svullnaden har ju gått ner rätt mkt, men när man tryckte på trycksåret i dag kom de ut var i kanterna.:confused: Inte kul med var i hasen. Ska ringa kliniken i morgon men har sjukt svårt att komma i väg i veckan. Dottern har 40 graders feber och vattkoppper och sambon har viktiga jobb grejer. Vet inte om jag vågar chansa att bara ta ut gårdsveterinär. Så jäkla trött på sjuk häst nu.:(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh, jag gillar också din. :laugh: Ser så mjuk och smidig ut med viljan att göra rätt. Kul att det går så bra!

Marvin; Du är inte ensam om den där sitsen. :angel:

Charlotte; Men suck! Hoppas innerligt att det inte är någon fara, nu får det vara nog. :crazy:

*kl*

Igår löshoppade jag faktiskt min lite, dock med temat skräckhinder. :eek: :angel: Varför jag inte kommit på att göra det tidigare kan man ju undra. Smart att vara efterklok. :grin:

Så det rotades fram vad gården hade att erbjuda, blå platspåsar, hösilageplast, vägkoner och vägskyltar. Med viss förundran och lite ifrågasättande så hoppade hon allt till slut iaf.

Idag blev det galoppbanan igen och vilken häst! :love: Vet inte vad som hänt men en helt annan känsla idag än förra veckan. Tom på sista varvet efter att vi kört 2*2 varv + uppvärmningen så på sista biten efter en rejäl ökning på ett par hundra meter innan, så bara jag lutade mig tillbaka, tog ett par förhållningar, lite understödjande med benen så samlade hon ihop sig, lättade av från handen och bar sig i fin kortkort galopp. Så sjukt nöjd! :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Lite bilder.

599510_10150882413741128_835870237_n.jpg


Liiiite lång avsprångpunkt (syns nere till hö strax framför konen var hon tog av)
532708_10150882414076128_1155258744_n.jpg


Lite vanligt språng också

556621_10150882414606128_414149910_n.jpg


601132_10150882413841128_1664949869_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hm, hindrena är lika höga som staketet. Jag vågar inte släppa min i paddock med lågt staket längre, man vet inte vad hon kan få för sig.
Smart idé annars! Så vacker hon är på sista bilden!

Ang sitsen har jag fått tips om en kurs i centrerad ridning här i krokarna om 2 veckor, funderar på att hänga på där.

I morgon ska jag ut till min fälttävlanstränare och hänga med henne på konditionspass i skogen! Hennes häst har iaf inga problem att komma upp i 500 m-tempo så det blir nog rida av. :angel:

Här är liten filmsnutt från banan innan start igår.
http://www.youtube.com/watch?v=_qlSZgoObfU
 
Senast ändrad:
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ingen fara, min hoppar inte över material som är träfärgat... :grin: Därav min avvaktande ft-karriär. :(
Så kanske jag skulle lära henne hoppa ur paddocken? :devil: ;)

Härligt att ut och galoppera! :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

:idea: Ska be stallägaren lyfta in några rejäla med traktorn. :devil: Kan man fixa coffins i paddocken också? :p

Upphopp, nedhopp, vatten och diken däremot, det fixar vi. Vägskyltarna vi använde är förberedande för ett av hindren på Mariestads terrängbana. :angel:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Har haft en helt underbar träningshelg ;) A skötte sig fantastiskt faktiskt, men jag hade bara med honom första dagen för han fick såå mycket intryck att han fick åka hem och vila dag2, så då tog jag istället med andra pollen och fick ett träningspass för honom med, så nu har jag uppgifter att träna på till båda två ;) vi hade teori, sitsträning och individuella pass ;) var super kul dessutom var det första gången för ena pollen att bli lastad och han gick på plätt lätt ,han tittade på mig och gick på ;) så nu blir det träning och hoppas vi kommer nån vart till nästa tillfälle ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Nu har jag provat mitt nya bett :love:

Ska väl inte dra på stora trumman, men det första ridpasset funkade riktigt bra!!
Han tuggar och accepterar och jag fick till en riktigt bra rund galopp utan tjaffs och bråk :)

Hoppas hoppas att vi kan få en liten hjälp på traven (galoppen :p) nu !!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Men Marvin, ni ser ju faktiskt mycket bättre ut!! Det har hänt en hel del och när du kommer åt din sits och rätar på dig kommer det bli ännu bättre:). Tror att den kursen i centrerad ridning säkert kan vara riktigt nyttig för dig. Annars så prova att koncentrera dig mer på dig själv när du rider än hästen. Jag har i två dagar ridit en ponny som är som en stridvagn att rida, tung som sjutton. Så nu när jag ridit har jag bara brytt mig om hur jag sitter och varit nogrann med att inte bli fast i handen, vips sa det och ponny lossnade och blev självbärig!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja, det har hänt mycket under våren! :love: min nya tränare!

När jag får henne mer lösgjord och på hjälperna och inte behöver kämpa så mycket så rätar jag upp mig på ett helt annat sätt. Problemet är att komma dit på tävling. Men jag kände faktiskt att hon var genomriden efteråt, och när vi red ut idag var hon jättefin.

Har ju funderat på centrerad ridning tidigare, så super att det är såhär nära nu. Tråkiga är att jag kommer att åka på semester dagen efter kursen så jag inte får prova det jag har lärt mig när det är färskt i minnet.

Skulle behöva en annan sadel också, men bara tanken på att ge sig in i det helvetet igen... :eek:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Håller med Fiorano, det ser otroligt mycket bättre ut! Duktiga ni är:)
Kan ju säga att jag är lätt avundsjuk på alla er som är igång och rider. Min pålle har nu vilat i 10 dagar och det känns redan som en evighet! Men hoven ser redan mycket bättre ut och efter midsommar hade jag tänkt att rida på mjukt underlag :) Jag vill komma igång och ut och tävla!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad roligt det ser ut!
Ja vi kommer nog igång snart igen. Funderar faktiskt på att rida idag. Men det får bli på en äng. :)

52fcdec1.jpg


Jag har ju fått rida ponny nu när plutt har vilat men det är ganska mysigt det med :)
65fbef32.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Lyxigt att ha flera att välja på!

Var på terrängträning igen idag, pållan kändes trött och seg i kroppen, förmodligen efter det rejäla konditionspasset vi hade i måndags. Istället för att pressa henne och bli ovänner körde vi teknikträning och hoppade smalhinder vilket hon gjorde lysande! Toksmala stockar utan infångare eller flaggor, hon är som en målsökande robot! :love: Hoppade även en smal kombination i vinkel. Nu blir det kortare vila över midsommar och sen rider jag lite till i nästa vecka, bla hoppträning hemma hos fälttävlanstränaren (tänkte sätta upp henne på Chatsi och se hur Chatsi hoppar med nån som vet vad den pysslar med) och sen kurs i central ridning nästa helg.

Ska även få prova att hoppa tränarens häst, kan bli väldigt spännande! :eek::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 304
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp