07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vi har haft fredagsmys idag :love:
mys2_198280117.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Du och jag har hästarna mer eller mindre nästgårds ! Eller tja ett par kilometer.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Nu så kan jag äntligen bidra med lite film till tråden. :D Igår tömkörde dressyrtränaren Ariel och en stor del av tiden fokuserade vi på galoppen. Hon är väldigt obalanserad och byter galopp hej vilt, det kan vara förvänd då och då eller korsgalopp. Bättre i vänster varv än i höger, fast hon föredrar att galoppera höger galopp när vi rider ut. :p

Jag var tvungen att agera piskförare en stor del av tiden, men ett hyfsat filmklipp fick jag till ändå. Dock i trav, för där behöver hon ingen drivning (av mig) utan jobbar på själv.

http://youtu.be/4_j8Erwnn9E

Enligt tränaren var det mycket bättre än förra gången, så förhoppningsvis kan vi snart skippa min drivning och jag kan filma lite mer. :D Det blir ingen dressyr uppsutten förrän hon är starkare och mer balanserad i kroppen.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

I torsdags vi på pay and jump!
Det gick bra, dock något spänd på framridningen (som dock känns som en annans fel som hade en "totalt oregerlig" häst som smittade av sig lite energi) men tyckte ändå att han skötte sig bra med tanke på att han inte varit iväg sen typ oktober förra året.
Och det var en bara med lite titte saker i hinderna, till och med vatten matta och han hoppade allt snällt (fastän att han aldrig hoppat vattenmatta innan) men han blev lite "trött" på slutet och fick ett bakbens slarvfel på sista hindret, men annars e jag super nöjd :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Idag har vardagstränaren varit ute hos oss som jag inte har ridit för sen i november. Blev en mycket trevlig träning där vi red igenom lite programdelar och tränade uppridningar. Fick lite bassning för att jag är alldeles för försiktig i min ridning:o. Blir träning igen på onsdag för att trimma program och sen är det tävling på lördag:)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh, vad kul att ni ska komma ut nu!

Vi var iväg och tog fälttävlanskort idag. :cool:

:banana::banana:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

De vart ingen hoppträning i dag för att jag aldrig fick veta tiden. Hon sa att hon skulle skicka ett sms med tiden. Jag fick ett sms n halvtimme efter att det hade börjat, sen vill hon skylla allt på mig...

KL
Idag var jag och en kompis ute i skogen och skrittade. Hon körde sin skogsmulle nordis och jag red på min ponny. :) Det gick suveränt! Jag passade på att hoppa över diken och annat jox ;)
Veckans schema har sett ut så här:
M: Lång ute ritt. Träna konditionen.
T: Vila
O: Skritta ute
T: Ute ritt alla gång arter
F: Vila
L: Egentligen hoppträning men vart ute ritt i skritt
S: Hoppa hemmagjord terräng bana/hoppa i ridhus
Hoppas att jag får hoppa i ridhuset med en kompis! :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh vad härligt det ser ut! :love: Blir lite sugen på att hoppa terräng med Ariel, men först måste vi få ordning på galoppen på marken och i banhoppningen.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

De vart ingen hoppträning i dag för att jag aldrig fick veta tiden. Hon sa att hon skulle skicka ett sms med tiden. Jag fick ett sms n halvtimme efter att det hade börjat, sen vill hon skylla allt på mig...

KL
Idag var jag och en kompis ute i skogen och skrittade. Hon körde sin skogsmulle nordis och jag red på min ponny. :) Det gick suveränt! Jag passade på att hoppa över diken och annat jox ;)
Veckans schema har sett ut så här:
M: Lång ute ritt. Träna konditionen.
T: Vila
O: Skritta ute
T: Ute ritt alla gång arter
F: Vila
L: Egentligen hoppträning men vart ute ritt i skritt
S: Hoppa hemmagjord terräng bana/hoppa i ridhus
Hoppas att jag får hoppa i ridhuset med en kompis! :laugh:


Ja dåså allihopa! Då lämnar väl jag tråden då eftersom att lillsyrran äntligen hittat hit själv. ;) Det är ju hon som har ponnyn så det var verkligen på tiden! :D
Synd på träningen Julia. Det blir fler framöver ska du se!


Marvin: Vilken underbar pärla du har! :love: Ser jättehärligt ut! Grattis till kortet!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Så var veckans träning avklarad och vi avslutade med att rida 21,65 km idag. Pigg pålle som verkligen känns redo för tävling. Så skönt! Själv är jag mindre pigg eftersom jag blivit dunderförkyld. :( Skulle egentligen behöva vara hemma från jobbet men på tisdag har jag ett par viktiga grejer, så jag får bita ihop ett par dagar och sedan kanske vara hemma några dagar. Inte skoj. :(

Summerar vi veckans träning så har vi ridit 42,69 km så det blev lite längre än nödvändigt. Men hellre det än att vi kommer otränade till tävlingen. Planen för nästa vecka ser ut så här:

Mån. Ledig
Tis. Skritt
Ons. Ledig
Tors. Skritt
Fre. Ledig
Lör. Ledig
Sön. Tävling! :bump:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl

Gick jättebra på tömkörningsträningen idag. Går väl egentligen bra på träningarna överlag, men uteritterna får jag ingen ordning på. Känner mig osäker på hur vi ska komma igenom problemen så jag håller mig till att dia ut med sällskap, men jag drömme roma tt kunna ta mig ut på egen hand innan vi trillar av pinn... *suck

Medryttaren provred i veckan och det igck bra så jag hoppas på ett bra samarbete där. Iaf att man har nån man litar på som kan ta pålle då man är bortrest :)

Kommande veckas preliminära plan ser ut såhär:

Mån: Vila
Tis: Dressyr
Ons: Uteritt
Tors: Hoppning/markarbete träning
Fre: Uteritt om jag har sällskap annars på banan
Lör: Vila
Sön: Uteritt om jag har sällskap annars banan
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Kommande vecka ser ut som följer:

Må: dressyr, programdelar!
Ti: skritta ut
On: dressyr för tränare och rida genom program
To: vila
Fr: skritta ut och liten vända på banan
Lö: tävling L:B1
Sö: vila


Ser verkligen fram mot tävlingen och banne mig att jag ska klara av att rida ordentligt inne på banan också!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 289
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 409
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp