07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är verkligen söt som socker :D

*kl*

Vi fortsätter att rida rakt fram. Jätteroligt, verkligen.....
Sjukt svårt är det också. Man märker hur mycket man använder böjt spår för att få in bakbenen mer, skapa fokus och få en bättre form.
Det är verkligen hård träning både för mig och Divan att bara rida rakt fram men gissar på att vi kommer vara väldigt rakriktade när vi är klara. Rider innanför spåret hela tiden för att göra det extra svårt.

Travade upphöjda cavaletti i helgen och det var typ fara för mitt egna liv. Det här är verkligen en dressyrhäst punkt! Ingen respekt what's so ever för bommar och jag är förvånad att hon fick 6-7 på hoppningen på kvalitéen hahaha Blev dock bra på slutet. Det är dock märkligt att hon inte lyfter på benen bättre automatiskt över cavalettin då hon i är så rapp i benen i vanliga fall. Inga långsamma bakben alls.

Om två veckor får vi börja rida serpentiner och galoppera. Woho!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack för pepp hörreni!

Har sett på filmen nu och det ser egentligen inte såååå tokigt ut...
Ska ta mig en funderare på om vi ska hoppa en utetävling nästa vecka, och sen får hon vila/ta det lugnt i tre veckor, alternativt ta det lugnt from nu och komma igång igen sen. Får fundera lite på det...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Försökte ta en lite uppställd bild idag men det var lättare sagt en gjort... Hon såg mest ut som en åsna:p.
562047_3323474497590_1590181870_2560538_428477133_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad söt hon är!

kl
Nu är vi hemkomna från hoppträningen och det gick såå bra!!! :D Det vill säga att han hoppade allt och jag satt kvar!

Har lite filmer men det får jag ladda upp i morgon när jag inte är så trött!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Denna vecka:

Måndag: Dressyrlektion
Tisdag: Lätt pass i ute
Onsdag: Hopplektion
Torsdag: Lätt pass ute
Fredag: Vila/Dressyr i ridhuset/ridbanan
Lördag: Vila/Dressyr i ridhuset/ridbanan
Söndag: Ute
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ser supertrevligt ut, jag gillar hans uppsyn. En pigg och arbetsvillig liten rackare ser det ut som :) och absolut inte några lätta övningar om det är första gången. Man ser för övrigt hur bra sånt är för honom med mycket travhoppning och cavattin.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ser jättetrevligt ut! Verkligen inga lätta övningar:eek:. Hade han inte varit så fint riden på marken hade det aldrig gått. Min lilla ponny har jag hoppat tv ggr nu men vi hoppar bara runt på enstaka hinder typ. Har ridit på ett avstånd med 6 galoppsprång mellan hinderna. Men sen är hon iofs inte ens löshoppad innan.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack båda två! Vad glad jag blir :laugh:
Han är ju otroligt arbetsvillig vilket gör det hela mycket roligare :)

Jag har ju bara hoppat honom några enstaka gånger och då enkla hinder eller max två i följd så jag blev faktiskt förvånad över hur bra det gick. Sen är jag riktigt glad över att ha hittat en så bra tränare! Hon är själv fälttävlansryttare så hon peppar mig bra när jag börjar fega ur ;) Sen har hon väldigt nyttiga övningar för både häst och ryttare. Men jag får även tacka henne för att han börjar bli bra att rida på överhuvudtaget eftersom jag tränar dressyr för henne också!

Men kom gärna med synpunkter på vad jag behöver tänka på för jag är som sagt väldigt ringrostig vad det gäller hoppningen:)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är ju som sockervadd den där :D
Tycker att hon ser bättre ut i formen nu, mer framme. Fint jobbat!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon ser supertrevlig ut.

Vad är det för ridstövlar du har? De var ju jättesnygga!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hon är ju som sockervadd den där :D
Tycker att hon ser bättre ut i formen nu, mer framme. Fint jobbat!

Hon är verkligen världens sötaste:love:! Ett ljuvligt psyke och helt otroligt rolig att arbeta med:)!

Formen har vi jobbat mycket på, men polletten trillade ner väldigt snabbt när jag bytte till denna sadeln. Den ligger inte perfekt, men så länge hon är nöjd må det så vara:).
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Nu är det evigheter jag skrev något om Effie här...

Men jag brukar vara inne och läsa och följa era framsteg. Vi ligger ju ohjälpligt efter pga transportskadad häst och nackfraktur på ryttare... Men hon går i fin form i skritt och trav, jobbar med öppna, sluta, lite sidvärtes och galoppfattningar...

Igår kom jag iallafall iväg och löshoppade i ridhus för första gången. Visar ett par filmer här...

Är nöjd med kritiken. Fick höra att hon har bra teknik, är kvick och korrigerar sig bra. Om något var negativt så är det väl att hon är lite tung i galoppen och pga det kan få lite svårt att korta och länga sig (enligt Harald Jönsson som bla bedömmer på 3- och 4-års test, vilka vi ju missat)

http://www.youtube.com/watch?v=IFcOr3-WYMI

http://www.youtube.com/watch?v=m2rKJkdrSSA&feature=relmfu

Valde att inte hoppa så högt. Första filmen ligger oxern på 1,10. Höjden är inga problem för henne... Enligt Harald kunde han höja hur mycket som helst och hon skulle klara det :)

Så hon kan hoppa... frågan är om jag kan det :confused: Är ringrostig efter att inte tränat hoppning på några år...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fina Barbie! Hon ser jättefin ut.
OXO- vilken duktig Pålle !

I måndags flyttade jag hem Elle. Har ridit 2 dagar nu och är mkt nöjd över att hon inte hittat på ngt. Sista gångerna hemma innan hon flyttade så körde hon ju rodeo bara man lede henne med sadel. Nu kommer premiär film på oss.:p Verkligen nyttigt att bli filmad. Man ser verkligen sina brister.:angel: Dax för mig att boka en lektion nu. Har ju inte tränat seriöst på 2 år.
I går fick Elle en liten syster e. Totilas. Elle's mamma står på gården och fölade i går. Till allas förvåning kom de ut en fux. Hade väl hoppats på en mörk när båda föräldrarna är svarta....Men den var supersöt!:love:

Film på oss: http://www.youtube.com/watch?v=0yQPsVGDp3Y&feature=youtube_gdata_player
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

I onsdags red jag ut med sällskap för första gången på evigheter. Hästarna taggade varandra lite, så det var en del önskemål om ökningar. :p Men det är så skönt med Ariel, för hon lyssnar direkt jag gör en förhållning. :love:

Vi red på en lång, rak grusväg och medan den andra hästen tränade dressyr i trav tränade vi på att galoppera genom vattenpölar. :D

Ariel känns redo för tävlingen, men på söndag blir det generalrepetition då vi rider ut två mil och känner av formen ordentligt.

Ikväll skall dressyrtränaren tömköra, så då blir det förhoppningsvis lite bilder/filmer. Var länge sedan sist. :crazy:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad lugn och stabil hon ser ut nu!

Du får ta en bild på Totilas ungen och lägga ut här! :D Kul att Elle har fått en syster efter en så fin hingst!

Habina: Roligt att ni är i fas till tävlingen och att hon fungerar så bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 289
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 409
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp