07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Akribori - D-Day stod det i första inlägget ;)

Har en Akriboriavkomma i stallet, också en 07:a. Jättesött sto med det lilla docksöta "akriborihuvudet" som jag hört att han nedärver rätt hårt. Ser ut som en tvååring i ansiktet :love:

Min häst är fortfarande öm i ryggen och vi börjar (eller ja, snarare fortsätter) vara ganska trötta på detta eviga promenerande. Hon vill RÖRA på sig men eftersom hon inte ska longeras innan ET kommer tillbaka har det varit svårt. Tror jag ska släppa henne i ridhuset idag när jag är ledig dagtid och ingen annan behöver störas av det...
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fin häst med jättetrevlig typ:). Vad är det för stam och vad har du för mål denna säsongen?

Akribori - D-Day är det bakom honom.

Planen är att debutera på dressyrbanan nu i vår, några programridningar inbokade framöver åtminstone.
Min tränare säger att han ska gå LB-LA och hoppa över LC så jag får väl göra som hon säger ;) LB:2 första programridningen nu i alla fall så får vi se var vi landar.

Hoppmässigt är han nätt och jämnt inhoppad några småhinder förra året och stock och pinnar i skogen. Vi var på första riktiga hoppträningen förra veckan och det gick fint. Han hoppar helt ok och har trevlig attityd även där, men piloten (dvs jag) är j-ligt ringrostig så vi tar det lugnt.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Har en Akriboriavkomma i stallet, också en 07:a. Jättesött sto med det lilla docksöta "akriborihuvudet" som jag hört att han nedärver rätt hårt. Ser ut som en tvååring i ansiktet :love:

Min häst är fortfarande öm i ryggen och vi börjar (eller ja, snarare fortsätter) vara ganska trötta på detta eviga promenerande. Hon vill RÖRA på sig men eftersom hon inte ska longeras innan ET kommer tillbaka har det varit svårt. Tror jag ska släppa henne i ridhuset idag när jag är ledig dagtid och ingen annan behöver störas av det...



Tråkigt med ond rygg, hoppas ni får ordning på det snart!

Jo, jag har sett andra Akriboripållar med fint huvud. Adz var lite mer konvex som unge än vad han är nu, men söt fortfarande. Hade bara önskat han kunde få förbli grå och slippa bli trist flugskimmel på sikt...

Bild på din Akriboritjej tack!:bump::)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Säger det här också! Söt häst!

Kl
Idag blev det en härlig tur ut i skogen på en pigg liten häst! Efter en hel del trav och galopp på ängarna så var han inte ens trött men härligt var det!
Tyvärr har vi haft lite tö här och nu har det blivit kallt igen så paddocken var alldeles för hal :(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*
Här kommer bilder från dagen! Cero och Herkules hage är rätt frusen så trots att de brukar busa och leka så är det inte "rundor" med full fart i galopp har de inte sprungit av sig på ett tag. Men annat blev det när de släpptes i gräspaddocken ;) Herkules är född -10 (frieser) och har inte samma grundkondition som Cero, så han blev flåsig och svettig i pälsen när de drog omkring. Efter en stund fick Herkules gå tillbaka till hagen, Cero fick jobba lite i repgrimman innan jag satt upp och skrittade lite och han skötte sig super - första ridpasset på 2 veckor som gått bra!

Den där hästen älskar att showa och visa upp sig ;) Lyckades få en bildserie på ett galoppombyte, roligt att se!

395230_2596595960655_1427411894_31956826_560052600_n.jpg

424918_2596597760700_1427411894_31956827_1976793597_n.jpg

423767_2596603640847_1427411894_31956833_270556356_n.jpg

419997_2596604720874_1427411894_31956834_1096725962_n.jpg

407850_2596611401041_1427411894_31956846_455262189_n.jpg


Haha, Cero ser inte riktigt klok ut! Men roligt hade dom :)
424675_2596611161035_1427411894_31956845_1631509175_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

vilken rolig bild, så fina dom är ;) min Love ser ut som din frieser ;) imon ska jag rida Ares på banan, han har vilat idag, men jag tänkte träna på samma sätt som sist, först skritta fram vid hand och göra olika övningar innan det blir uppsittning, det gick så bra förra gången;)

Däremot hade jag ett toppen pass på Love idag ;) så jag är jätte lycklig och min rygg är helt återställd, jag trodde att det skulle ta flera veckor innan jag skulle kunna gå normalt ;) så på torsdag åker vi till hundfjället och ska åka skidor ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Säger det här också! Söt häst!

Kl
Idag blev det en härlig tur ut i skogen på en pigg liten häst! Efter en hel del trav och galopp på ängarna så var han inte ens trött men härligt var det!
Tyvärr har vi haft lite tö här och nu har det blivit kallt igen så paddocken var alldeles för hal :(
Tack! Tycker jag med (inte alls partisk...);)

Synd med omfryst tö... Det är värdelöst!
Här har vi lyckeligen fått ha snön svar utan tödagar, så padocken är jämn och hyfsat halkfri om än hård. Har bara kommit ett par omgångar med pudersnö, så en decimeter eller två till vore inte fel.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vilka härliga bilder!

KL

Ikväll har jag longerat Amadeuz en kort stund i padocken. Det är för hårt för något längre jobb där men dryga tio minuters övergångar mellan skritt och trav med chambon på funkade bra. Var evigheter sen jag longerade, brukar mest tömköra, men han jobbade på riktigt fint.

Efteråt lekte vi lite Följa John vilket han var duktig på, funkade tom över ett par små cavalettihinder :) Det enda som distraherade ett par gånger var när hjortflocken på andra sidan padockstaketet rörde sig alltför mycket.
Vi har ruskigt mycket med hjort här, så hästarna är vana vid dem. Men hjortskrällena brukar flytta iväg en femtio hundra meter sig när man närmar sig, så inte gärna ikväll.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Senaste veckan har jag äntligen blivit lite mer peppad med träningen, på tre dagar blev det 33 km. :banana: Den här veckan blir det förhoppningsvis 36 km, med galoppträning blandat med skritt och lågpuls.

Nu är det bara två månader kvar till tävlingsstart. NERVÖST! :eek:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Nu är det bara två månader kvar till tävlingsstart. NERVÖST! :eek:
Distanstävling förstår jag. Hur lång sträcka går debuten på?

Jag är totalt okunnig på distanstävlande, som du kanske gissar, men har en kompis som försöker locka med mig på en "provapå-distansritt" nu i vår. Är lite sugen, faktiskt.
Tränar hästen mycket ute efter vägarna och på gärdena, han gick inte på bana alls första året som riden då jag tyckte hans bjudning var för svag.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Men åååh, vad jag blir avundsjuk på alla er som har så perfekta galoppvägar (& dessutom massa SNÖ!)! Vill också!!!!! :mad:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

:rofl:

Fast vi galopperade mycket snabbare! :cool: Men ni har mer snö!

Förresten, är det nån som har sett mötet vi får i slutet på min film? :angel: (eftersom jag red så fort så hörs det inte pga vinden att jag säger "Hoppsan, nu får vi sällskap" precis innan jag stänger av.) :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Underbart! :laugh: Vill också ha massa snö, även om det förvisso kom lite påfyllning inatt. Jag kommer nog att dröja med att filma samtidigt som jag galopperar ute i skogen, är för rädd både om mig själv och telefonen. ;)

Vi har ju haft projekt galoppfattning från backen de senaste veckorna (förutom projektet från ryggen då :p ) Efter lite tips från en kollega så har vi tränat på och idag gick det riktigt, riktigt bra! Hon blev dock skitförbannad och sparkade bakut när hon halkade lite i nysnön. :D Men från att första gången ha gått sisådär, till andra gången med typ en och en halv bra fattning i varje varv innan hon tröttnade så fick vi nog till 5-6 fattningar i varje varv idag och hon höll även galoppen bättre i en fin form. Jag är jättenöjd med henne idag och hoppas att inom en inte allt för avlägsen framtiden ha fattningsbekymren bakom oss.

Jag förstår ju att det här är backning på mig i min utbildning av henne, det här borde vi gjort mycket tidigare men bättre sent än aldrig. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl*

Detta är ju verkligen tråden för mig, så tänkte hoppa in här med min nya -07a :)
Han är en Mecklenburgare född 07 och väldigt sparsamt riden.
Jag har haft honom 2 månader nu.
Han är ca 178hög och väldens sötaste (jag är väldigt partisk ;) )
e: Richelshagen u: Karla ee: Rubinstein I

Några bilder:
IMG_0389.jpg

IMG_0373.jpg

IMG_0382.jpg

IMG_0338.jpg


Och två nyare filmer, dock inte jag som rider då jag brutit handen och har gips :D (ja jag bröt handen när jag var ute och red, krockade handen med hans manke, ej att rekommendera :D )

http://www.youtube.com/watch?v=864KTuht8G0
http://www.youtube.com/watch?v=rrPRCqbU82Y

Vill gärna ha synpunkter om ni har några :D
/ Andrea
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Välkommen! Fin häst :)

till alla andra: underbara filmer och bilder ni har! Man blir på så gott humör när man ser allas fina hästar:)

idag har vi haft jättefint väder och det bäddade ju för härliga snögalopper och vilken underbar ritt det blev:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 262
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 869
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 401
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp