@Fiorano Så tråkigt att det inte gick bra idag och ännu sämre om hon inte är fräsch. Jag hade precis sådär när jag red LB på Divan. Fick svindålig poäng hela tiden, så då bytte jag till LA och fick direkt högre poäng. Nu kan ju inte du byta program eftersom du måste kvala, eller du kan ju starta MSV B i år eftersom hon fortfarande är 7 utan kval
Jag tycker inte du ska gå ner utan fortsätta rida. Helt plötsligt släpper det. Skolorna också. Ska jag gissa så är hon inte tillräckligt eftergiven i innersidan, typ det problemet 99% av alla ryttare har
Testa att verkligen rida med innerskänkeln upp på yttertygeln och inte styra runt med händerna och se vad som händer.
@stjarnfrugt Träningarna var fantastiska. Så avis, ville själv rida.
Hon är väldigt pedagogisk och man såg verkligen skillnad när ryttarna fick till det.
Några citat som jag skrev ner:
Not expression out of tension
Always have the connection; hind leg, back, contact
Don't get the uphill sensation by lifting the neck, get the uphill sensation from the hind legs.
The horse should be so supple that you don't hear the horse move of putting down it's feet.
Always have the sensation that the horse want to reach downwards and forwards. You ride the horse to collection and uphill.
Det ovan genomsyrade hela träningen.
Kanske kan lägga upp lite filmer men det är ju min tränare så inga kommentarer om ryttaren osv