Blir det inte svalare snart så flyr jag landet. Det är liksom inte roligt när man inte ens hinner börja borsta innan svetten rinner om en. Idag skulle det vara molnigt, lite regn och ev åska från 11-snåret. Jo men visst. Red i strålande sol från klarblå himmel och höll på att försmäkta.
Vi börjar åtminstone så smått komma igång efter semestern och det känns bra. Red en extrasväng på vår vanliga runda för att få doppa tassarna i en skogssjö.
På tisdag blir det förhoppningsvis lite strandgalopp och på torsdag första hoppträningen för hösten.
Idag skrittade och travade jag fram ute i 25-30 min för att få lite go i henne och sen hade jag lagt fram galoppbommar på banan som vi tog några gånger. Hon kändes så himla bra idag så avslutade efter tio min på banan. Har ju vänstersidan som ramlar ut så fort möjlighet ges men kunde idag galoppera innanför på långsidan i hö varv, ställa utåt, lätta och hon fortsatte bärigt rakt fram. Trevligt! Brukar alltid falla ut, eller ta ställningen som förhållning och bryta av.
Känns som att det snart är dags att både ge sig iväg till galoppbanan och även terrängbana.
@Marvin Jag känner igen det där med att ligga och sola. Min är ju typ påtänd ute, avtänd/bortkopplad på bana och jag önskar mig en avspänd, anspänd häst. Det är några få gånger som jag känt att vi verkligen varit i samma mood och att hon är med mig, hon är oftast någon annanstans, antingen fokus på hästätarna i dikena eller på stranden och solar. Har försökt lite olika tekniker för att hitta rätt men inte riktigt lyckats än.
@stjarnfrugt Vår ridbana blir hård när det är torrt men jag dressyrar ändå men undviker väl hoppningen på högre höjd och försöker rida balanserat. Ute så håller jag mig i kanterna på grusvägarna som oftast är lite mjukare och med rörligare ytskikt.