Vad söta hästarna är i zebra-täcken.
Är det alltså färgen som gör så stor skillnad från vanliga?
Kl
Var på tredje och sista inplanerade dressyrträningen igår kväll. Ponny var såååååå fiiiiiiin!
Det har verkligen hänt massor nu bara den sista månaden. Nu väljer hon automatiskt att gå i den långa låga formen direkt utan att jag behöver kämpa för det. Så igår började vi att ur det plocka upp henne lite till den formen hon är van vid sen innan, men med samma ridning. Dvs att jag ska sluta vara så kontrollerande med tyglarna, hon ska själv söka sig fram till bettet och gå där utan att jag ska behöva korrigera med handen. Det har vi verkligen hittat i den låga formen, men det blev lite steg ett nu igen då hon skulle upp, det märks såååååå väl att hon väntar sig att jag ska ta i och visa vägen. Det blev studsigt och fult ett par varv, men så plötsligt hittade vi varandra och oj oj OJ vilken fin ponny jag har!
Tränaren är verkligen helt suverän, jag är otroligt nöjd och hoppas att jag kommer kunna fortsätta rida för henne mer. Fick mycket beröm för vår utveckling och hon sa att det syntes att jag verkligen tänkt på sitsen, jättekul att höra! Hon är så bra på den biten, hon ger mig ett verktyg i taget och när hon ser att jag börjat kunma hantera det så får jag nästa. Sen är hon inte rädd för att komma fram och handgripligen VISA hur hon vill att jag ska sitta. Så himla nyttigt! Bara en sån sak som att när vi i början av passet gjorde lite enkla skänkelvikningar i trav i den låga formen så gick det inte så bra. Queenie blev som en banan och det gick lite överilat. Tränaren sa bara enkelt att "sitt om sådär istället, nu gör du så och då måste hon kompensera sådär". Och vips så gick det hur bra som helst!
Sen får jag som vanligt mycket fina ord om ponnyn, så himla kul!
Hon var som alltid en pärla. Åkte helt själv och fick knyta fast henne utanför transporten när jag gjorde iordning, hon stod alldeles lugnt och väntade.