Sv: -07-ornas 15e tråd!
Jag blir avundsjuk när jag ser alla som verkar ha tid, och framförallt ork, med en eller flera hästar OCH träna regelbundet. Jag är glad om jag får till en gymdag i veckan, men det blir oftast var tredje vecka
Jag vet inte vad jag gör, men jag orkar verkligen inte... Denna vecka jobbar jag tex 14-23. Jag vaknar vid 9, äter frukost i lugn och ro samt gör iordning matlåda osv. Åker till stallet strax efter 10. Rider, mockar, fixar iordning mat, gör nån extrasyssla som alltid dyker upp tex bära vatten, putsa, laga nåt och sedan åker jag till jobbet direkt från stallet vid 13.30.
Efter 23 går jag knappast på gymmet. behöver dessutom tid hemma för att varva ner innan jag somnar, behöver sova 7-8 tim för att orka dagen efter. Jobbar 3 sådana pass och sedan 4 nätter. Dessutom några extraskift denna vecka som stökar till det, har ingen ledig dag på 11 dagar, har sedan 2,5 ledig dag innan jag jobbar 6-15 i 7 dagar i rad. Finns inte mkt tid för återhämtning så jag känner att det är rätt svårt att motivera mig till att orka träna. Dessutom har jag ingen träningsintresserad kompis eller pojkvän längre så inget som rycker upp en.
Ang hästens beteende - problemet med min är att hon är så jäkla stark. Jag är ju rätt liten, oproportionerligt liten om man ser på vissa kort. Så jag har helt enkelt inte fysiken till min fördel när hon sätter igång, jag brukar undra hur folk med jättehästar gör när dom börjar bralla
Rider jag ponnysarna spelar det ingen större roll vad dom gör, men min egen rår jag knappt på. jag måste helt enkelt rida henne på smarthet, för har hon väl fintat mig är jag körd..