Sv: -07-ornas 15e tråd!
Förstår precis vad du menar och din är ju en jättehäst så massa häst att sitta "emot". Min är "bara" 165. Jag fick rådet att betta upp min när hon är på sitt "jävulhumör" så det gör jag. Hon är ju tacksam på så sätt att det går att avgöra i stallet hur hon kommer att vara i ridningen (dvs ta ett skarpare betsel den dagen).
problemet är detsamma som tidigare år, att han är fysiskt stark och kan slita och dra mig ur min position (och jag är svagare än på länge vilket gör det ännu enklare för honom nu). Det som gör det värre nu är att han börjar få rätt muskler på rätt ställen och bara blir starkare och starkare, han kan göra vad han vill med mig och det är svårt att korrigera honom snabbt.
Förstår precis vad du menar och din är ju en jättehäst så massa häst att sitta "emot". Min är "bara" 165. Jag fick rådet att betta upp min när hon är på sitt "jävulhumör" så det gör jag. Hon är ju tacksam på så sätt att det går att avgöra i stallet hur hon kommer att vara i ridningen (dvs ta ett skarpare betsel den dagen).