-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Va??? Menar ni att min matte luras?? Hon har sagt att det bara är holländska fjantston som är rädda för stenar! Jag försökte hävda motsatsen men icke sa Nicke sa matte...:meh:

Mvh Novalis 4-åring

Det är inte fjanterier, det är SJÄLVBEVARELSEDRIFT! :angel:

Anekdot på det: Herrn är absolut mest rädd för två saker, får och stenar i hög. Han fick följa med på semestern i somras, tre veckor på Gotland. Vad är Gotland mest känt för? Tja, sina får och sina stenhögar... bland annat :D han höll på att dö av hjärtsnörp varenda uteritt :angel:

Tydligen tycker tyska fjantston samma sak. De kanske inte har sten på kontinenten? Fast Undrets är ju svensk.... fast han kanske vill verka mer världsvan och bete sig som man gör på kontinenten. Lite av en hipster.

Jag har bortskämda hästar som har en bäck genom hagen, så de dricker ofta där. Men nu när det är minus tjugo grader och isen över bäcken tydligen för tjock för att slå hål på, så märker jag hur mycket de egentligen dricker. Min thermobar är på 130 liter och den tömmer de (två vuxna och två ettåringar) på ett dygn... Då är det ponnyer vi pratar om också.

Nu finns det thermobarer som är gasoldrivna, om man inte har el.

*kl*

Ariel fick tummen upp av hovis, så nu blir det igångsättning så fort vädret blir varmare. Skall bli så skoj!

Jag skämtar inte när jag säger att han tassade fram precis mitt på vägen och om vartannat tittade sig förfärat till höger och vänster på de två stenmurar som sträckte sig längst dikena. Och om han hörde ett litet "bä" från en buske så for han rakt upp i luften (som sig bör, självklart... vilken annan reaktion hade varit lämplig? :angel: ).

Jag tycker att Sprengerbetten funkar även om de är lite för stora. har nog 12 på mitt ena och nog för att det är lite stort, men ponnisarna går bra på det:).

Vi har fått en massa snö nu!
1538647_10202209187423037_579402800_n.jpg

Senast ändrad:

Mig veterligen har vi inte det. Det finns ett ställe i Uppsala som jag vet om som har det upplägget, men det känns rätt bökigt att åka 10 mil enkel väg för att låna ett bett...

Menmen, nu är det ju redan beställt så bara att hålla tummarna.

*kl

Red ut idag, -2 och snålblåst. Svinkallt i motvinden. Red i skritt och galopp, trav bara i övergångar och nerjogg. Stod i lätt sits pga ryggen och det gick rätt bra med ett undantag då jag fick sitta ner för att hålla upp huvudet ordentligt. Hon blir ju så jäkla stark, men var inte spökig vilket jag trodde då det var en vecka sedan jag kunde rida ut senast. Hon försökte dock dra iväg en bockserie och dryga sig men hon gav upp efter tillsägelser.
Träning imorgon, hoppas hon känns som vanligt trots ET-besök. Annars får vi som sagt fokusera på skritten.

För er som följer Luxus i hans FB grupp så finns det en enormt fin bild ifrån Hööks katalogen uppe nu! :love:
Dessutom kommer han pryda själva omslaget!

Snacka om fotomodell de Luxus! ;)

(höhöhö :p:D)

SÅ ska det ju se ut om man nu måste få snö! Då går det ju att galoppera ordentligt istället för geggan vi fått här...:mad:

Vill också ha så där mkt snö. Vi har ca 1dm men de är för lite att rida. Min häst skulle verkligen behöva komma ut och galoppera. Hon är så jäkla jobbig nu. Pigg och spänd gånger 100. Kombon gör de svårt att få till något vettigt, men jag kämpar på och vet att de blir bättre när de blir varmare.

Sådär ser det ut här också, helt underbart! :love:

Undret: :rofl: Jag riktigt ser det framför mig! :D

KL
Idag tog jag en mysig barbackatur och övade på att *trumvirvel* skritta! Stackars ponny tyckte jag var knäpp men skrittade faktiskt snällt även på kort tygel efter ett tag. Travade lite och tog en galopp och hon var så glad!

Imorrn kommer en kompis och rider ut med mig, hon får låna Q så tar jag 10an. :)

Ja idag har vi galoppat i skogen:D! Superpigg Barbie som bockade och busade, är så skönt med liten ponny så tant inte blir rädd:p.

Ja det är underbart att bo här hos min underbara sambo! :love:

Men den vitsen fanns redan hos mig dessvärre! ;):D

vart bor du då?

mig veterligen har alla återförsäljare som säljer sprenger detta uthyrnings system sen flera år, så har man ng ridsportbutik inom vettig omnejd så är det ju verkligen ett fantastiskt klokt koncept de utvecklat just att få låna ett par veckor mot en deposition. Det är ju det typiska med byte av bett på hästar, att man kan aldrig säga hur de verkligen funkar på byte till ett nytt bett utan att ha ridit på det regelbundet i minst ngn vecka. och med kostnaden sprenger har så är det inte rimligt att chansa och det är väl det de själva insett marknads och försäljningsmässigt så jättebra koncept verkligen både för säljaren och konsumenten !

jag tycker inte man kan säga som Fiorano att bara för att det är Sprenger så funkar det även om det är för långt egentligen osv. SÅÅÅ magiska är inte sprenger de är vanliga bett de med på det hela taget :p

Bah, klart man kan säga att det bara är Sprenger som funkar;). Det som är själva grejen med Sprenger för mig är att det är helt vanliga bett utan konstigheter. Det är bara mer anatomiskt och i ett material som hästar verkligen tycker om. Ponnyn jag red i helgen tog jag på mitt tredelade Dynamic andra dagen-vilken skillnad! Sökte sig per automatik till en lägra form och blev direkt mer stilla i munnen. Så jo, jag tror att det är lite magi i dom där betten:D.

Jag har iaf inte hört att nån gjort så, bara att dom fått göra återköp om det inte passat. Men det kan ju hända att det går om man frågar... Jaja, nu har jag redan beställt två så det får bära eller brista.

jamen rid på det i 2 veckor då i olika lägen så kan du rapportera sen ang. magin :D

stjänrfrugt: upprepar frågan: har du kollat vilka butiker som säljer sprenger i din närhet? alla jag vet som är ÅF har uthyrningssystemet just sprenger just för att de är så dyra bett och de som sagt hittat en bra service att få trogna kunder pga just provningskonceptet? kolla upp det innan du köper bett för tusenlappar stycket :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 064
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter
  • Ryggont