Sv: -07-ornas 15e tråd!
Modig, ja kanske
Att jag rider på fältet är pga underlaget, det är bara där det går att galoppera nu. Men generellt sett tycker jag att det är enklare på ett fält då man kan lägga en volt om det krisar samt har uppsikt åt alla håll. Dock ogillar jag galopp i grupp på öppna ytor...
Jag har återtagit min gamla ridning nu, jag var för ringrostig då jag köpte henne och därför fixade jag henne inte då. Med facit i hand skulle jag inte ha köpt henne efter uppehåll och att enbart ha ridit städade hästar därefter. Men nu är det inga problem egentligen, förutom att jag är för liten och hon för stark när hon är som värst.
En ponny med liknande beteende rör mig inte i ryggen. Men en stor häst har ju så mkt mer gång och sving genom rygg och hals när dom sätter igång så man åker liksom av pga hävstångseffekten
Däremot blir jag feg när jag rider i grupp. Jag antar att det handlar om mitt kontrollbehov, och jag kan inte rå på vad andra ekipage gör. Jag har koll på min häst men jag kan inte svära på att jag håller henne om nån annan kommer och galopperar förbi mig på en stor åker... Därför har jag varit så otrevligt att jag sagt nej till alla som velat rida ut med mig på senaste tiden. Många vill haka på mig just för att min häst går fram överallt och jag rider städat och med kontroll (samt faktiskt galopperar ute vilket få här gör), vi brukar vara bra för fegisar och unghästar att haka på, men inte nu när min häst är som hon är... Stallfolk har ansett mig som modig men jag är inte speciellt tuff under dessa förutsättningar
Men jag blir så arg på att jag inte rår på henne som jag vill. Jag är helt enkelt för liten och framförallt för kort. Såg en bild min pojkvän tog på oss i somras och jag ser verkligen ut som en flugskit trots att hon bara är drygt 160 cm
Ang träna så inbillar jag mig att det är lättare med rutinerna när man jobbar liknande tider jämt? Jag jobbar ju så olika att varje skifttyp blir en egen rutin. Tex när jag jobbar 14-23 som jag beskrev ovan. När jag jobbar 6-15 resp 7-16 har jag en annan och när jag jobbar 22-07 är det helt uppåt väggarna. Då sover jag till 12, sedan stallet, sedan hem och duscha, äta osv och sedan måste jag sova igen innan jobbet eftersom jag sover för lite på dagen. Finns inte ens utrymme för att åka och handla utan det får jag bunkra upp innan...
Så gym för mig blir lediga dagar eller om jag har medryttare.