-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
*kl*

Spinning är det bästa :love:

Har man bra skor och paddade brallor ;) så är det lätt som en plätt men herregud så slut man är efter 75 minuter, underbart! :d

Försöker komma iväg 3-4 ggr i veckan, speciellt nu när jag inte har Amazing då jag måste hålla tankarna i schack för att orka! :(

Känns dock lättare och lättare, eller lättare är det inte, men nu får jag inte psykbryt lika ofta och jag klarar oftare och oftare hela dagar utan att gråta! :)

Sv: -07-ornas 15e tråd!

Nä jag håller med Hunter ;) springa är underbart, men såklart det är pest om man springer runt och pressar sig utan att ha konditionen och ha trappat upp det på ett vettigt sätt som man är redo för...? att springa med kondition och utifrån upplägg är underbart - kroppen är stark, huvudet lätt, och endorfinerna som skapas gör att man flyger. samtidigt som hjärnan mår otroligt bra - må bra drog deluxe!

samma med hästarbetet ;)

tycker iof att varken vättern runda eller maraton lopp är kvitto på det jag illustrerade ovan. handlar inte om elit prestationer på cvt utan allmänt hälsomässigt inget annat ;)

Senast ändrad:

Det är mitt bästa ländtäcke, är reflextrådar insydda så det lyser fint när det är mörkt ute också :)

Han bockar knappt när jag släpper honom lös, det är därför jag vågar ha den så. Sen så är den ganska tight när jag snurrat ihop tyglarna så den glappar inte så mycket. Men hade han bockat en massa så hade jag snurrat ihop den mer :)

Angående varför jag har graman på är bara för att han har varit ett litet monster att rida ut på. Kastat sig handlöst bakåt och ställt sig på bakbenen när det inte passat herrn. Nu har han peppar, peppar uppfört sig det senaste så nu hänger den bara där som en falsk liten säkerhet.

Alltså sååååååå modig är jag inte. Har ju som tur var bara hänt en gång att hon slog runt och det var inte rakt över utan ramlade på sidan och då blev jag förbannad. Men det följdes av flera tömkörningsturer ute där jag löste problemet från marken :D

Älskar också att tömköra både ut och inne. Det är fan så mycket lättare att hålla i om hästen sticker om man har den på töm än om man går brevid. Det är bara att hålla i ena tömmen för kung och fosterland. Då måste den svänga :p

Ni som är så oroliga för att ni är kassa på att tömköra. Det är bara att börja någonstans. Ni ska ha samma känsla i tömmen som när ni sitter på så man måste driva på ganska mycket. Har man för lite tryck så går det inte bra :p
Våga testa att bara köra på volt till att börja med. Jag brukar köra bett till översta ring på yttersida och sida-->bett-->hand på innertömmen. Lättast att börja så.

Själv har jag varit och kört längdskidor hela helgen. Sjukt kul men herregud vad jobbigt. Körde 7.5 km i fredags och 1,5 mil igår. Har inte kört sen jag var 13 år så man kan ju inte påstå att det gick fort.

Har fått mitt bett nu och imorgon blir det ridning. Känns säkrare att ha en häst mellan benen än skidor på fötterna.

Håller med fio, du har fel. :D

Den enda sport som funkat för mig (förutom ridning om man nu kan säga att det funkar) är kampsport. När det blir jobbigt och jag blir förbannad är det bara att dänga till motståndaren ännu lite hårdare! :devil:
Jag fokuserar på det jag ska göra så att jag inte känner att det är jobbigt. Väldigt kul träning och verkligen hela kroppen blir tränad.
Tyvärr finns det inte tid för sån träning i mitt liv längre, dessutom efter att jag graderade så högt att jag fick börja vardagsträna med svart- och brunbältarna började det bli lite läskigt. :o

Tänkte byta till en annan inriktning för typ 10 år sedan, men lyckades bryta bägge handlederna innan jag hann börja och det har tagit till typ nyss att få full rörlighet i dem igen.

/Marvin - blått bälte i ju-jutsu

*kl*

Jag är världens lataste människa typ. Hade jag inte haft häst hade jag varit en rät bra tjock soffpotatis:o. Men så länge jag är igång och rider håller hag mug i hyfsad shape.

Blev lite bilder från idag. Är lite oinspirerad när jag rider efetrsom jag bara vill få igång henne så vi kan rida på riktigt igen. Så joggar mest runt och rider övergångar typ.

1016466_10202246419233809_1875399367_n.jpg

1623590_10202246418673795_310476053_n.jpg

999275_10202246418713796_1537202612_n.jpg

...och öh, tror ni Djurens Rätt är sugna på att göra en anmälan för denna:p
1661783_10202246416193733_669451484_n.jpg

Jag är imponerad över hur bra filten ligger kvar :) Jag har vart sugen på en sådan, men tycker det verkar så svårt att få den att ligga stilla..?

Trevliga bilder fö. Önskar att vi hade lika mkt snö här.

Är en yllefilt så den är ganska tung och ligger därmed stadigt. Är ute i skogen och galopperar med den också:). Snön var verkligen efterlängtad! ka komma ännu mer i veckan.

*kl*

Jag är världens lataste människa typ. Hade jag inte haft häst hade jag varit en rät bra tjock soffpotatis:o. Men så länge jag är igång och rider håller hag mug i hyfsad shape.

Ja vem är inte det?? Hatar verkligen allt vad träning heter oavsett att springa, step up, spinning mm men har lärt mig iaf att det ger ju en del så numera tvingar jag mig att gå på min sjukgymnastik där vi även har lagt in styrketräning och cykling.

...och öh, tror ni Djurens Rätt är sugna på att göra en anmälan för denna:p
1661783_10202246416193733_669451484_n.jpg

ROLLKUR!!! Djyyyyyyrplågare! Säkert är hennes tunga blå också....:p:D

Så fin hon är! :love: Verkligen sådär docksöt!

halvt KL
Såna här dagar har jag verkligen noll motivation att pallra mig ut. Skitväder, det snöar på tvären, känns som det blåser småspik. :yuck: Queenie höll nog med mig, tittade ut för en stund sen och hon gick och såg sur ut och försökte gömma sig från vinden. Nästan så man undrar om det är värt att ge sig iväg. Jag som köpte en ny jacka igår som jag ska ha som ridjacka! Kom över en superbillig snygg vinterjacka på halva reapriset, me like! ;)

Så mysig hon ser ut lilla pållan :)

Värst vad ni snöat in på träning, nästan så man får dåligt samvete ju.... förr sprang jag en del och för min del är det den lättaste träningen, man blir varm svettig och andfådd, det enda som behövs är ett par bra dojjor och så lite bra musik i öronen.

kl

Var iväg på hoppträning igår med GP, hon nästan sprang på transporten har ju inte åkt sen i somras. Det var lite nya idéer en annan tränare än jag är van vid, inte så mycket hoppning men mycket markarbete utan att använda händerna = jobbigt för mig men nyttigt!

Om vädret tillåter så tävling på lördag, just nu är det snöyra här och blåser mycket, jag fick bli hemma idag, skulle varit iväg o hämtat ett par hönor egentligen.

Senast ändrad:

Haha, på det viset är nog jag lite udda. :angel: Jag kan bara inte springa med musik! :D Måste hitta mitt flow, min takt och när man tagit sig över den där jobbiga toppen så kan jag nästan tuffa på hur länge som helst (jaja, förut iaf) så länge jag inte tappar takten - minsta lilla att jag tappar det så är det kört. Måste komma in i rätt andning och rytm, och har jag då musik så blir det sååå feeel! :D Jag är allergisk mot att röra mig ur takt till musiken, så skulle jag ha musik i öronen när jag springer måste jag ha enbart låtar i exakt samma tempo och i RÄTT tempo. :angel: Men att lyssna på radio när det bara är folk som pratar funkar fint! ;)

Hmm... kanske vågar man sig på en sådan då? Jag är dock tveksam till om jag kan ha den annat än vid ridning på banan, eftersom min häst ibland får för sig att bocka för kung och fosterland ute...

Det är fan så mycket lättare att hålla i om hästen sticker om man har den på töm än om man går brevid. Det är bara att hålla i ena tömmen för kung och fosterland. Då måste den svänga :p

Ja visst är det :D

Eftersom jag inte längre är så intresserad av att riskera mitt eget liv för hästens liv (jag värderar numera mitt eget liv högre) så släpper jag om hästen verkligen verkligen drar iväg. Jag vill INTE bli dragen efter eller sitta på en häst som skenar - så har jag möjlighet så går jag av/undan. Det fanns en tid då jag hade hållt i för kung och fosterland vilket kunde gett fasanfulla konsekvenser.

(PS oavsett vad du tycker så tycker jag att du är modig)

Jag rider aldrig med graman. Men det beror inte på att jag är någon motståndare eller så :p utan mer på att jag inte orkar hålla på och koppla på en massa grejer :o Jag har nästan aldrig skydd på hästens ben heller när jag rider har aldrig transportskydd etc. Så lite utrustning som möjligt är min devis

Jag hade graman på Becka i våras när hon skulle stå på bakbenen avigt och rätt i ett försök att hålla henne på mattan men jag tyckte det blev läskigare med gramanen då den inte hindrade henne från att gå upp men däremot att balansera när hon väl var uppe. Eftersom hon inte tyckte det var läskigt att vingla runt men jag tyckte det så la jag ner gramaneriet.

Såna här dagar har jag verkligen noll motivation att pallra mig ut. Skitväder, det snöar på tvären, känns som det blåser småspik. :yuck:

Här med skitväder :( Igår blåste det men idag BLÅSER det och snöar men det bara virvlar runt runt :yuck:
Hästarna står i skogen och kurar - inte en chans att jag sätter mig på hästryggen idag, jag stannar inne med min årsrapport och en kopp te!

Hahahaha jag har också en självbevarelsedrift och släpper om det finns risk för att jag ska åka i backen själv. Men det är ju effektivt och släppa ena tömmen och hålla i andra. De brukar inte komma så långt då :p

Hittade fler sommarbilder :D

Bäcka "What?!? you gotta be kidding"
What_zpsae8b6029.jpg

"Ok då om du envisas - bäst att ta i - säkert en krokodil i lådan"
okdaring_zps3acc1d6b.jpg

"Puh matte - jag räddade oss från hemska lådan"
puh_zpsd2e1688b.jpg

Det där med att släppa är nånting jag måste lära mig... :cautious: Åkte ju efter nordisen nu för ett par månader sen, då var det ändå genom djupsnö och det gick ändå hyfsat bra, trots det kunde jag knappt gå första veckan och var inte helt återställd på en månad, bara för att jag inte hade vett att släppa när han drog. :banghead: Kul, bland det första man lär folk runt omkring "Om han drar så släpp bara, du har inte en suck i planeten", vad gör man själv? Jo, håller i! :sneaky:

Hunter: Härliga bilder! :D

KL
Det blev en uteritt ändå idag! Iiiiih vad jag älskar min nya jacka! :love: Den var precis så bra att rida i som jag bara anade när jag provade den i butiken. :D Det är egentligen en helt vanlig märkesvinterjacka men den var helt suverän att rida i! Så varm och skön trots isblåsten, wonderful!

Jag var beredd på bus men ponnyn höll sig på backen och var faktiskt jättefin att rida idag! Lugn och beskedlig och jobbade väldigt trevligt i alla gångarter. Provade rida på ett vanligt tränsbett och det verkade faktiskt falla damen i smaken. Tidigare har hon helt ratat allt utom det raka med fasta ringar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 063
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar