-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Haha så olika man är :p Jag avskyr att cykla :o tråkigaste som finns :D Vätternrundan - får rysningar bara jag tänker på det :nailbiting:

Och jag vill aldrig träna i sällskap ;) Har gjort några försök i löpgrupper men blir störd av "pladder" och hittar inte mitt flow. Testat military fitness också - det var iofs i grupp men det var så dödens jobbigt att ingen orka pladdra, kan förstå poängen att folk tar i lite till pga att instruktören står och vrålar en i örat men jag behöver inte någon som vrålar till mig att ta i - tvärtom - jag behöver någon som begränsar mig (så jag inte springer maraton med ett knä som är dubbelt så stort som det andra eller med hela foten i bandage :angel:) - alltså när jag skriver sånt här blir jag lite rädd för mig själv - är jag koko :confused:

Hittade ett par bilder från i somras - lite inspo till oss så här i vintermörkret när man bara längtar till ljus och värme

Den här bilden har verkligen fångat Bäckahästen i sitt esse!
BeckaCanterCotY2013_zpsa1ce2c90.jpg

Den här bilden är kul på ett oväntat sätt - jag har nämligen en "DANFO-häst" här hemma :D
BeckaDanfoCotY2013_zpse75e7fbd.jpg

Om man inte är lätt och snabb som en gasell då? :p

Cykla är mycket bättre, där kan man snacka om att flyga fram!

Alla har inte rätt kroppstyp för att flyga fram och vara lätt i kroppen. Jag tror iaf det, och alla får inte fram den känslan. Det handlar inte bara om vikten osv utan också om hur man rör sig. Min pojkvän, som mkt sällan rör på sig öht, har en jäkla lätthet i steget. Om han bara ville skulle kan bli en bra löpare. Jag har alltid fått kämpa, men jag har ändå mkt lättare för att springa än många jag känner som har långt bättre kondis än mig.

Gymma vill jag göra med sällskap. Helt enkelt för att det blir ett socialt inslag i vardagen och lättare att ta sig iväg, jag går hellre till gymmet än på stan och fikar liksom. Då har man gjort nåt vettigt samtidigt.

Springa, längdskidåkning eller andra prestationsidrotter kan jag inte göra annat än ensam. Möjligen att jag kan jogga med någon som är långt under min nivå eller långt över - annars tävlar jag och blir stressad.

Men jag är sjukt nöjd med att jag gymmade idag, och jag fick till och med pojkvännen att haka på. Om än han mest provade sitta i maskinerna osv så är det ett fall i rätt riktning!

Min häst fick hoppa med medryttaren idag. Hon hade mkt energi och det var stimmigt i ridhuset. Hon fick nån kortslutning av energi + frustration + det blev jobbigt att göra som man skulle och visade hela sitt uterittsregister av cirkuskonster :p Bockade och for och slog som attan mot skänkeln. Jag som varit förvånad att hon inte kört det rejset med medryttaren förrän nu, men nu gjorde hon det och jag blrv nöjd av att se att medryttaren fixade det bra. Så nu ska hon rida ut henne nästa helg. Jag vill ju veta att hon klarar upp henne när jag reser bort :angel: :sneaky:

Jag kan tycka det är skönt att springa ibland - sådär en 50 meter åt gången så fort jag kan, allt över det är bara tråååkigt och jobbigt och går för långsamt :cautious:

Jag kan tycka det är skönt att springa ibland - sådär en 50 meter åt gången så fort jag kan, allt över det är bara tråååkigt och jobbigt och går för långsamt :cautious:

+ på det.

Springa fort barfota i en lång korridor inomhus, det är kul! Annars, näe :meh:

Hunter: Gasell? Fort och lätt? :rofl:

Först biten gör knäna ont, när de börjar bli varma kommer smärtan i bröstet och blodsmaken och sen blir jag arg för att det är jobbigt. :o

Haha underbar! Precis så känner jag mig :D

Jag avskyr att springa, det går bara inte. Eller går gör det väl säkert men mitt ena knä säger nåt annat och mina lungor skriker arga ramsor om jag försöker:p Japp jag har urkass kondition om jag gör nåt annat än att gå, för gå kan jag göra väldigt långt :)

Alltså hahahahahahaha! :laugh: Nu har jag garvat mig igenom de sista inläggen, ni är för roliga! :D Framför allt Hunter, "man känner sig lätt och smidig som en gasell, fast egentligen är man Frankensteins monster med korean huntington"! :rofl:

Själv håller jag med Stjarnfrukt, jag måste ha sällskap för att ta mig iväg. Jag har alltid haft sjukt mysko stil när jag springer, lyfter typ inte fötterna, sätter ner tårna först och slår bara knut på mig själv. :cautious: Min pojkvän är supersmidig, nu är han visserligen också en latare version av sitt tidigare jag då han tränade både fotboll och innebandy samtidigt (nu sitter han vid datorn och dricker öl :yuck:), men skulle han få för sig att springa så ser det så jäkla lätt och smidigt ut. O_o

KL
Idag var jag och ponnybusan ut på tur. Jag tog på gramanen och tur var nog det, vi stötte på grannen som var ute med en travhäst och Queenie blev plötsligt tre storlekar större och studsade på väldigt lätta ben. ;) Vi tog följe en bit tills han vände (en inkörningshäst). Sen ökade vi på takten och tränade på att göra galoppfattningar rätt, inte bara skjuta iväg. TRÅKIGT sa hon men vi fick till det rätt bra till slut. Vek av på en väg som var heeeelt orörd av annat än möjligen rådjur, och det var så underbart att galoppera i nästan en halvmeter pudersnö! :love: Tyvärr inte så jättelång väg men det var så mysigt! Det hann nog bli lite mjölksyra i benen för hon drog sig lååååångt ner med näsan och dippade ner på bogarna helt (jag hade släppt ut gramanen) så då fick vi träna motsatsen, hur man lyfter upp näsan. ;)

Nästan hemma mötte vi en annan granne på skidor som jag stannade och pratade med en stund. På den lilla stunden hann visst pålle samla på sig enorma mängder energi igen och sen trippade hon på tårna hela vägen hem. :meh: :p

IMG_20140126_114505_zpsgrgialq8.jpg

Fantastisk bild! :love:

Här har det snöat en del idag, hoppas det blir lite till i natt, för i morgon tänkte jag ut i skogen igen!

Träningen idag gick bra. Först var vi båda två stela och spända, men sen lossande det. Tränade övergångar skritt - trav - skritt. Och lite av den svåra galoppen.

Vilken underbar bild! Nu måste jag försöka ta mig ut och galoppa i snön :D

Avrastning innan ridningen idag. Har jag sagt att han gillar rosa ;)
mobilbilder3211_zps933394b4.jpg

*kl

Ang att rida ut på graman. Jag har ju aldrig ridit på graman öht, men många verkar ju ha det vid uteritter även om det inte används annars. I mitt stall är det bara hoppfolk som använder graman, och en ponnytjej som har den när hon rider för tränare (ponnyn är urstark med underhals).

Varför använder ni den? Är det bara på hästar som har tendenser att resa sig osv?
Jag har ju som sagt bara problem med att min är stark som ett ånglok samt bockar. Tror inte graman är min lösning riktigt, men det är alltid intressant att lära sig nåt nytt.

Fusk ni som har massa snö att rida på :mad:
Här är bara stenhårt och knaggligt och barmark ute på fälten - uppe i skogen ligger det lite snö...

Urhäftigt ridtäcke! Jag är inget fan av rosa, men det där var riktigt snyggt! :)

Hur vågar du ha gramanen så lös när han springer själv? Min hade trasslat in sig i frambenen direkt när hon bockat loss :crazy:

Senast ändrad:

Jag har den för att ponny ska koncentrera sig. Annars drar hon upp näsan och springer, tittar på allt runt omkring och struntar i vad jag säger. Det är jättesvårt att få till vettigt jobb ute. Jag brukar ju försöka traggla på utan men då slutar det med att vi har dragkamp en timme innan hon ger med sig och börjar jobba. Idag använde jag gramanen första tio minuterna, sen var hon med på noterna och den hängde bara där helt lös. På banan sjabblar hon bara lite i början men där finns ju inga ursäkter bakom varje krön så då koncentrerar hon sig bättre. Lite sidvärts och halter så är hon med. Ute letar hon verkligen ursäkter att få dra iväg, men har man bara fångat hennes uppmärksamhet är det lättare att behålla den, eller hur man nu ska säga. :p

Vi som har friska knän har det för att vi insåg tidigt att springa är skit.. och ja du är koko, så bra att du äntligen insett det :D

Längdskidåkning är oxå sjukt kul, men utan snö går det inte!! :mad:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 063
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar