Sv: 07-ornas 14:ende tråd
Vad roligt att det går så bra! Men segt att inte få sällskap... Vet precis hur du menar. Visst kan man åka själv, men jag or en ytterst pratglad person som gärna vill surra med någon när jag kör.
stjarnfrukt: Kanske är kombinationen kallare höstluft + överskottsenergi som gjorde det? Bra att du inte fegade ur!
Hoppas det fungerar med nät åt henne inne, hö är ju ändå roligare för dem än halm.
Marvin: Jobbigt att hon ska stå emot så.
Så gjorde min treåring några gånger innan han lärde sig vad som var tanken. På honom funkade det ljusår bättre med en vanlig gummisnodd som inspänning än de vanliga tyglarna.
Mackan: Halm har jag som sagt kollat men gått bet på, hon har skog i hagen att rota runt i (vilket hon också gör) men det or klart att jag skulle kunna slänga in lite mer grenar och så åt henne.
Kl
Igår kväll var det tillbaka på nollan igen ute, frost och frasigt i gräset!
Vi har haft en ovanligt varm höst men nu äntligen verkar det bli mer minusgrader!
Dock blev jag lite paff när Queenie kom in i boxen och tokfrös! Hela hästen skakade från topp till tå så hon nästan huttrade och pälsen stod rakt upp.
Ändå var det jättefint ute, helt vindstilla. Kollade genast tempen vilken var helt normal, och hon kastade sig som vanligt över maten, så innetäcket åkte på! Jag som funderat på att klippa mer... Nu är hon filtklippt och där det är klippt har hon ändå kanske 5-6 mm päls, maskinen lämnar lite mer än vanligt. Men ska hon frysa så bara för att det blir nollgradigt känns det ju hemskt att klippa mer.
Hon blir en extremt lurvig nallebjörn i vinterpäls och svettas floder även nu, därför hade jag nästan funderat på att helklippa henne, men nu vette tusan...
Imorse fick hon ha kvar innetäcket och fick på sig ofodrade regntäcket utanpå, på morgonen var det -6 och nu fortfarande runt 0 nu så det var nog lika bra...