Sv: 07-ornas 14:ende tråd
Jag tror också att en oberoende second opinion är bra! Jag vet hur det känns det där att vad man än gör så känns det som att det blir fel, men du försöker ju bara välja det bästa av det som finns! Ingen kan någonsin säga att du inte verkligen försöker göra det bästa för din häst. Hon ska vara otroligt tacksam som har dig som bryr sig så mycket! Du har ju förstått att boxvila eller ens box nattetid inte fungerar, då är kanske det bästa alternativet en lösdrift med lugna kompisar som inte springer så mycket. De flesta blir ju så mycket lugnare av att få vara sig själva hela tiden, ingen stress kring in- och ut, utfodringstider osv. Vänta och hör vad den andra vetten har att säga och ventilera friskt med denne om hur det varit och vilka alternativ som finns. *styrkekram*
Jfrelin: Åh vad tråkigt med dagen, spark i baken tills imorrn!
sassiball: Förstår att du är less på magen nu, men det är väl inte alls länge kvar att vänta?
Jag har motsatt problem med Queenie och täcken, hon har ju bantat så ofantligt och blivit så himla smäcker och fin, så alla hennes täcken är för stora i bogen och hamnar för långt ner på manken och liksom "trillar ner" och åker bak. Hon skulle behöva nån form av halvhals som är mycket smalare i bogen. Hon har haft 125 och 135 på täcken men nu är det nästan frågan om inte 115 vore mer lagom...
Fiorano: Vad har du för täcken till dina ponnysar?
KL
Igår var jag och Queenie ute på en kvällstur. Vi klädde på oss i massor med reflexer så vi måste ha synts på flera kilometers håll.
Det hann bli riktigt kolmörkt innan vi var hemma igen. Tyvärr om möjligt ännu hårdare på alla vägar nu så det går ju knappt att rida vettigt nånstans...
Idag tog jag henne på töm en sväng. I början var hon spänd och stretade lite, men det släppte sen och då gick hon klockrent i båda varv! Hon faller gärna in med rumpan i vänster varv, vill inte ställa sig inåt i nacken och går lite på tvären. Satte om tömmen så att det blev som en graman, och vips gick hon jättebra!
Tränade på lite samling i traven och provade lite öppnor längs grusvägen. Jag är lite nybörjare på det men efter lite testing fick vi till det riktigt bra! Hjälpte till lite med pisken för att hon skulle förstå, räckte att jag pekade med den på rumpan så flyttade hon alldeles lagom.
Imorrn blir det kanske en tur till ridanläggningen igen.