Sv: 07-ornas 14:ende tråd
Snyggt, är det BR-skydd till?
Jag tycker att dom skulle ta och uppdatera hemsidan med en "designa själv"-sida. Typ IKEAs kitchen planner där man får bygga ett virtuellt kök så man får se hur saker och ting passar ihop
Det är svårt att gissa hur schabraket ska se ut, speciellt när färgerna bara visas som färgblock i en palett...
Och det finns ju oändliga kombinationer också, man har ju ingen aning om hur det blir bäst.
*kl
Red ut idag med min häst och klev lite över stock och sten, tittade på kossor i en hage vid vägen osv. Jag hade varit många timmar i stallet och väntat på hovslagare, putsat alla saker, rensat i sadelkammaren efter stöket jag ställt till med i veckan då jag inte haft tid till annat än bara tuta och köra... så jag var rätt trött och oinspirerad när ridturen väl kom.
Dessutom har jag jobbat tre nätter och sovit totalt nio timmar sedan måndag morgon så inte var jag på topp precis. Glömde dessutom att ta på mig sporrarna som jag alltid rider med för att få till lite mer exakta hjälper vilket hon kräver. Hästen kändes också seg som sirap så jag bestämde mig att det får bli en skogsluffartur utan några försök till nåt vackert bara hon gör det lilla jag kräver (tyvärr kan man ju inte sova på henne en hel ridtur, man måste alltid få grundkraven uppfyllda för att hon ska vara trevlig att rida på).
Jag tog igenom ställning och böjning och körde konceptet från träningarna i skritt och trav. Men sedan var jag nöjd med det. Hon kändes trött och det är ju inte konstigt för hon har gått ganska ordentligt sedan i lördag. Men efter att ha klivit på skogsstigar, klättrat lite osv ett tag vaknade hon till liv. Vi avslutade med att göra en travökning som jag nästan var tvungen att hålla manen i för att hänga med
Jag undrar vart den där tråkiga femåringen som klängde på väggarna i ridhuset och sprang baklänges har tagit vägen!? Nu har jag en häst som, när hon väl är framriden, går framåt så man nästan får bromsa henne och jobbar genom kroppen så att man tror att hon vuxit en decimeter sedan man satt upp. Nej jag klagar inte, jag kan bara inte låta bli att undra vad som har hänt, hur det gått till och vad jag gjort under tiden