Sv: 07:orna!

idag var jag inne på kliniken med min tjej som varit halt i 1 ½ månad ungefär...trodde hon var hat pga en spark som satt sig i arselet på henne, men det var det inte ..är nu sprutad i vä bakkota...bedövad på flera ställen och rtg..så nu hoppas jag att det blir rätt...lite förvånad ändå att hon inte blivit bättre på såpass lång tid och jag har inte kört henne mycket, typ en gång i veckan bara för att konstatera att hon fortfarande var bakhalt o vänt o åkt hem igen :crazy:
Men scarletkillen känns kanonfin :love:
 
Sv: 07:orna!

Tråkigt med din häst! Min tös får ett par veckors semester nu. Equiterapeuten var ute, Epona tycket det var såååå skönt :laugh: Som tur va så var det inget fel på henne, men hon ä inne i en växtperiod och växt väldigt ojämnt med (151 fram o 157 bak!?) Därmed går ganska vingligt till och från. Det har krånglat så det sista och så vill jag ej ha det, varken ork eller tålamod. Så nu får hon gå i hagen och bara vara häst ett tag. Tar upp träningen om ett tag och hoppas att få tillbaka min gamla vanliga duktiga tjej! :love:
 
Sv: 07:orna!

Piruett jobbar på ett positivt sätt hemma på sandvägen. Går intervaller i tempon mellan 1.37-1.45
Om nån vecka eller två så öppnar banan igen och då ska vi in o se hur hon fungerar på ett vettigt underlag.
Däremot har hon börjat växa (det var på tiden...trodde ett tag jag skulle få en ponny). Men inget stel eller kantig på något vis än.
 
Sv: 07:orna!

Ja, nu borde de inte vara långt kvar :)

Försöker verkligen att hålla i mig själv så jag inte har för bråttom. Nästa vecka ska jag åka in till banan och lalla runt lite bara, träna på att springa rakt och på innerspår. Sen vill jag helst att hon ska ha gått ett jobb under 2.00 på ett bra sätt med sulky innan jag vågar mig på att anmäla.. Men hoppas på att hon ska kunna gå premie i början av augusti
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 07:orna!

KL

Var in och körde jobb idag. Hon gick 2.03 själv, förut har hon gått 2.05 med sällskap. När hon kan gå så pass bra själv så känns de bra. Så nu blir de att anmäla till premie. Förhoppningsvis får hon sällskap där.

Ska in och köra ett jobb till nästa vecka med sulky sen blir de dags om två veckor. :banana:
 
Sv: 07:orna!

Härligt för er! :laugh: Här är det inge vidare alls :( det ena problemet avlöser det andra. Efter veterinärbesök, ET besök, raspning av tänder, massage och allmän koll var hon helt okej. Inga bekymmer tack och lov :) Bestämde jag mig för att hon skulle få vila ett tag. Efter tre veckor började jag så smått igen och hon kändes som sitt gamla vanliga jag! Tjo! Hann köra tre ggr, och nu i förrgår har hon fått en smäll på böjsenan fram. Så nu blir det vila ett bra tag igen. Stackars lilla gumman :(
 
Sv: 07:orna!

Jag tror jag en kanon på G :love:

Min Scarlet Knightare är ju bara helt enorm, han BARA klafsar iväg...lågpulsare och återhämtningen är extremt snabb...må han bara hålla ihop och bli normal i skallen :bow:
Andra gången på rakbanan joggar han 40 och bad om att få öka...martha håller hårt i tömmarna :D
 
Sv: 07:orna!

Igår var Tuva på banan, hon kördes med två andra. Sprang 2.10 1640m utan att driva någonting och med speedcart, kusk var Lena. Jag räknar med att hon kan springa 2.00-2.05 enkelt. Premie blir den 19augusti :)

GuliTuva30.jpg
 
Sv: 07:orna!

Vad goa de ser ut de små när de är på banan de små liven :) ngt speciellt.

Tyvärr ser det mycket mörkt ut för premieförsök för min lilla :( hemskt tråkigt när hon gått sååå bra och tränat mycket för det men men inte mycket att göra. Hade varit så skoj att vara med :grin: Fortfarande svullen höger fram böjsenan så det blir vila ett bra tag fram över.
 
Sv: 07:orna!

Tur i oturen, var tack och lov ingen senskada. Lymfangit och får nu antibiotika och så. Går bra nu, svullnaden borta och pigg och kry :laugh:
 
Sv: 07:orna!

Tur att det "bara" var lymfangit, då borde du väl ha en god chans att hinna prema :)
 
Sv: 07:orna!

Okej.. jag inser att jag är jätte töntig just nu.. Men har setat och titta på anmälningslistan och nu har även programmet för aktuell tävlingsdag kommit ut på banans hemsida.

Nu finns de på papper att hon ska gå premie. Huh..

Om jag känner mig så här nu, undra hur jag kommer känna mig på måndag...

Hela travgubbeligan (pappas vänner) kommer vara där och titta också. De håller tummarna inombords för att de ska gå dåligt så de kan komma och ojja sig efteråt och berätta hur jag borde göra.

Nej, men det ska nog gå bra. Hon blir ensam kallblod. Så inga strulputtar som krånglar till de för henne. Hon har sprungit premietid själv förut utan problem.

:crazy:
 
Sv: 07:orna!

Att få häst till premie känns nästan lika stort som om de va elitkampen just nu :) Den 19e är den stora dagen för min å går de bra så blir det nog kval i september/oktober. Behöver ju bara gå under 1.55 :)
 
Sv: 07:orna!

Nu i sommar när vi fokuserat på premie så har jag varit in en gång i veckan och då har jag värmt 4-5 bakvarv och sen skrittat i 5-10 minuter och sen kört 2140 jobb, ett par gånger med sällskap. Nån gång har jag varit in och bara kört runt lite sakta, för att träna på att springa på innerspår och sånt.

Får se hur jag lägger upp det efter premien (om hon klarar de vill säga).

Jag har också tänkt kvala som tvååring om allt går som de ska. Man tjänar ju 5 sekunder på det som du skrev. Men min ska få vila ett par veckor efter premien sen ska vi börja vinterträningen. Lite tyngre och långa vändor.

Vi får se hur det går.
 
Sv: 07:orna!

Okej, min går 3ggr i veckan en slinga på 1mil med mkt trav och tempoväxlingar. :)

Babyracet drar igång den 8onde på Umåker. Så då blir de nog att sätta på en lättare vagn och prova släppa på lite, vore kul å se vad hon kan göra för tider, tror hon går kvaltider nu men ja ska inte ha för bråttom. De är så lätt att ha de när dom har så himla lätt för sig. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
668
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 803
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp