Sv: 07rna!
Nu är premien avklarad för min lilla plutt
Kolarbo Marin gick igår premien på Rättvik, och han klarade den på 1.55.9 med något tung bana. Så de va lite nervöst där ett tag om det hade gått för fort eller inte...men kusken P-O Brasar sa att de va lugnt, och de gick ju bra
Vi va lite skeptiska innan vi åkte hur han skulle trava för just nu är han inne i en växtperiod, och vi fick t o m släppa ut slaggjorden när vi där för att han växt så mycket i baken!
Iallefall så va han inte helt hundra i värmningen, han spang och skuttade lite och tog några galoppsteg....
Men i loppet sen såg han jätte fin ut
Det va lite roligt i starten, då drog han till och med iväg före kval hästarna som stod på samma volt! Vem vet han kanske blir som sin far, en snabbstartare
Sen drog kusken igen lite och en av de andra två premie-hästarna kom ikapp och så låg dom två tillsammans, då den tredje inte hängde med. Men jag tror att kusken på den som kom ikapp inte kunde klockan riktigt, för han bara körde på som ingenting, och de öppnade första varvet på 55, då kände man ju att de gick lite för fort. Men var kusk drog då igen våran, för han såg väl sin klocka att de gick för fort. Så Mirre låg några längder bakom...
Sen in i sista sväng körde P-O Brasar snabbt ikapp den andra, och då vet jag inte va han tänkte på, men jag blev ju direkt orolig att de då skulle gå för fort...Men jag vet inte om det bara var att han åkte fram till den andra och sa att han skulle hålla igen, för sen ca 100 m före mål fick de dra igen ganska kraftigt.
Men de va ju skönt att de gick vägen då, och han var inte direkt slut efter loppet heller. Tror att han var mer slut i skallen, så mycket nytt som han fick se igår så
oj, de blev mycket skrivande det här
Iallefall så kommer han nu att få ta det lugnare och vi backar några steg i träningen nu. Sen är det bara utställningen kvar på Romme den 27 september som är tänkt för honom iår, iallefall va jag vet