Sv: 07:orna!

Precis.. Har aldrig varit några problem med nånting med min. Jättefin i traven och är inte rädd för nånting. Svårt att inte ha för bråttom.
 
Sv: 07:orna!

Jo jag hoppas verkligen på det :) Hade varit riktigt skoj! Tror hon skulle klara det bara vi får träna lite fart på rakbanan och rutin på banan. Farten har hon och hon kan sköta sig bara hon vill, ärvt lite utav sin mors humör :grin:

Får penicillin och Metacam tills på fredag, går relativt bra nu men benet är väldigt svullet!? Hoppas det går ner snart!

Frågan är när man kan börja köra igen försiktigt? Vad tror ni? När benet ser bra ut och kuren är slut? Hon har även gått ner lite i vikt, inte alls mager bara att hon var väldigt fet förut, nu har hon blivit riktigt fin i kroppen!
 
Sv: 07:orna!

kl

Körde 45 med Knighthood 2140 igår lekande lätt :D
Puls 60 efter 12 min..
Coupan har jag börjat köra nu igen och peppar peppar är hon haltfri nu, tror det var en ordentligt stukning faktiskt.
 
Sv: 07:orna!

idag har båda mina tvååringar sprungit på banan, 2.10 första 1000, 2.02 sista 1000, 2140m. Tuva fick gå i andra spår hela vägen med speedcart medans Monsvarten fick ha sulkett. Tuva var okörd, så hon går nog nu 1.55 full väg enligt kusken. :D Monsvarten behöver mer träning för att komma ikapp Tuva men även han var mkt duktig.
 
Sv: 07:orna!

Äntligen är Epona bra i benet, hältan upphörde redan i måndags :) medicinkuren är avslutad och hon är pigg och glad! Blir en liten lätt körtur imårron så får jag ser hur hon känns!?
 
Sv: 07:orna!

Håller tummarna för att allt ska bli bra i tid för premie!
 
Sv: 07:orna!

Det går hyfsat med denna "tuss", som såg ut som jag vet inte vad när hon föddes.

Premade i fredags på Bergsåker på 30,1.

sneben.JPG



http://web.telia.com/~u60203725/norma.htm
 
Sv: 07:orna!

Vilken fin tid din Gnista gick idag på premien :)

Tack! :banana:

Hon skrittade nästan i mål för att de inte skulle gå för fort. Kusken sa att han körde 1.41 bitvis utan problem!

Jag är lite halvlycklig idag måste jag säga! :banana:
 
Sv: 07:orna!

Jepp! Självklart är hon anmäld.. :D men huh kriteriet. Med tanke på hur nervös jag var idag (vi pratar skakande händer och sludrande tal) så vettifasen om jag pallar nått sånt.

Men jag känner mig lite smått förvirrad just nu. Har varit inställd på premien så länge nu så jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. :confused: :angel:'

Nästa steg är väl kval. Vore ju bra om hon kunde kvala som tvååring. Är ju 5 sekunder skillnad i tid. Så får man bidraget iaf. Sen får man väl se om de blir nån tidig start.. Svårt att se så långt i framtiden.
 
Sv: 07:orna!

Medicinkuren avslutad, hon går och springer bra nu, benet är dock fortfarande lite svullet tyvärr. Vet. sa att det kanske aldrig riktig går ner?Provkörde igår, tänkte ta en liten lugn tur, men icke :d fröken var eld och lågor! Jösses vilken tur det blev, var som en annan häst. Låg på bettet ordentligt och inte ett enda galoppsteg. Jag försökte hålla nere henne så gott det gick. Far min körde lite idag och han tyckte hon var jättefin :) All denna vilan verkar gjort susen ändå, förmodligen det hon behövde.

Men ska väl inte säga för mycket :crazy: nästa gång kanske det inte alls är lika bra? Men dock så roligt att det går bra nu igen efter lite motgångar.

Kör lugnt ett litet tag, sen har jag pratat med en ny kusk som ska prova henne nästa vecka lite försiktigt. Hon ville känna lite på henne så vi får se hur det blir!?

Så länge hon är pigg, positiv och skadefri så får man vara glad :bump:
 
Sv: 07:orna!

kvalet kommer att vara bus enkelt för henne, tycker bará att de är skönt att få kvalet överstökat. Så mister man inte pengarna om det skulle strule efter vintern med nå växtfas eller skador. :)
 
Sv: 07:orna!

Ja vi får väl se hur de går..

Nu ska hon iaf få 2 veckors välförtjänt vila
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
668
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 803
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp