Sv: 07:orna!

Lite uppdatering om våran lille;)
Vi tränar på ca varannan dag, med varierade styrke och skitt träning. Vi har lite planer på att kanske kvala honom iår, men just nu är han så stel i bakpartiet, så han springer som mamma uttryckte det som en kamel:crazy: Men jag jobbar på med att massera honom mycket nu. Och det är nog så att han är i en växtperiod, så vi får väl se när han börjar mjukna upp;)
Förhoppningsvis innan utställningen på romme.

På tal om den så har vi nu anmält honom, och jag har försökt tränat lite här hemma för hand.
Men det lutar åt att det ändå blir pappa som kommer att visa upp honom, för han har lite mer respekt för honom. Det är inte så att han är dum, men han är så dryg i munnen på mig(även de andra, men inte lika mycket på pappa). Så då blir det nog lugnast om han tar honom, och jag får vara fotograf;)
Körningen hade jag gärna gjort själv, men eftersom man måste ha licens för det så är den enda som kan köra honom mamma:grin: Menmen de får väl va så...längtar iallefall dit!:D
 
Sv: 07:orna!

Då bör vi väl ses på romme då :) Har också anmält nämligen.. Blir nog min far som kör, eftersom han är den som har licensen aktiv. Beroende på om han jobbar eller inte.. Annars får jag väl ringa och be dom att göra ett undantag. Jag har ju licens, men den är inte aktiv. Så jag tycker att jag borde få köra..
 
Sv: 07:orna!

Grattis till premien Via :laugh: Alltid så skoj när det går bra!

Tinafinis: Ursa vad tråkigt! Så jävligt när det blir så mycket på en gång :( Hoppas det löser sig och hon blir bra!

Samma här, problem efter problem. Nu efter flera missöden och skador och hon äntligen börjat komma tillbaka till sitt rätta jag och mer därtill :d Så blev det en hemsk misstolkning av mig och min far, suck, nu har stackaren fått brännskada pga. bandage. Skäms verkligen! Märkte inget först men nu ser det för hemskt ut, helt skinnflådd stackaren. Hoppas det läker snart! För övrigt pigg och glad och vill bara ut och träna :p
 
Sv: 07:orna!

Stallet jag har praktik i har två stycken 2 åringar, den ena e. First Civil gör sin första start imorrn på Bergsåker, jag håller tummar och tår för honom. Han har haft otroligt lätt för sig hela tiden, och är en riktigt trevlig häst att köra :) Den andre e. Alf Palema är lite senare, jag vet dock inte hur det går för honom nu i träningen.
 
Sv: 07:orna!

Ja de gör vi då:D

Ja, men de borde du väl få. Men det är väl just det där med att man är försäkrad om man har licens, men eftersom det bara är en utställning, bör det väl inte vara lika stort allvar...el?:confused:
 
Sv: 07:orna!

Tack för omtankarna.
Jag lämnar bort Evve för behandling nu ikväll. Kunde spara några tusenlappar att stalla upp henne hos en som jobbar som djurvårdare på kliniken och som bodde nära veterinären.
Dom är så snälla på klinken i Tingsryd, så hjälpsamma!!
 
Sv: 07:orna!

Civil gjorde debut ikväll på Blåsåker, tog ledningen, väcktes upp lite av Eriksson på upploppet och vann på 17,9! :D
 
Sv: 07:orna!

Man är försäkrad i vilket fall som helst. Så länge hästen står i träningen hos någon. Anledningen till att de vill att kusken ska ha licens är säkert för att de vill vara säkra på att man kan köra på bana skulle jag tro..
 
Sv: 07:orna!

Ja, så kan det nog vara.

Men jag har ju iallefall kört ponnytrav:p:angel:
 
Sv: 07:orna!

nu har jag en ny 07, Äger bara halva . (kostade rätt mycket ) ..hingst e tom ridge ue mack lobell.

Gick kval i onsdags på valla å skötte sig .. Startar om ca 3-4 veckor.
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

Yeshua Ben Yosef: Det var väl klart godkänd första gång tycker jag. :) Hur tränar du annars? Mycket rakbana? Själv har jag precis börjat köra lite rakbana. Där man får upp farten lite ;) Vägarna hemma är alldeles för hårda tyvärr.
 
Sv: 07:orna!

Ja, så här med lite distans känner jag mig mest nöjd.
Stallet ligger bara nån kilometer från Skövde skjutfält, och där finns ett nätverk av små vägar att köra. Finns förstås inga bostadshus ute på skjutfältet, så oftast är det ingen trafik alls. Har bara mött en bil en enda gång där. De flesta vägarna har en grässträng i mitten, så det blir betydlgt mjukare än att köra på en vanlig grusväg. Antagligen lite sämre fäste förstås, men hon fungerar mycket bra där. Har ett par rakor på mellan 600 - 700m där hon går intervaller. Nu gäller dock att få henne att förstå hur hon ska bete sig på banan så närmaste månaden blir det nog Axevalla varje onsdag...
Måste du åka in till Axevalla för att köra rakbana eller finns det nån på närmare håll för dig?
Lycka till med din 07:a
 
Sv: 07:orna!

Tackar! Här har vi väldigt dåligt med vägar tyvärr. Kör en del i skogen och lite på gärden, en del på vägarna men ytterst försiktigt då det är stenhårt. Skogen är väldigt bra för de älskar det verkligen och så får de dra en del, bygga lite muskler och träna mjölksyra. Vi har en rakbana hos en bekant som ligger ungefär en mil hemifrån så det är ganska nära och bra :) Ska försöka komma iväg iaf en gång/vecka. Ska dit imårron och Axvalla på fredag. Men sen ska det bli onsdagar då en ny kusk ska provköra men nu det senaste har det bara kommit saker i vägen så hon har inte provat ännu :( Tiden bara rinner iväg, så får se om vi får ngn ordning på rutiner? Kör du själv? Lycka till du med!
 
Sv: 07:orna!

Evve är hemma igen. SKa skritta henne för vagn imorgon ner till betet. Får gå där lite till.
Återbesök vet den 25:e. Men jag lovar att det var erlichian som satte ner henne ås hon var knackig.
Hoppas hoppas hoppas vi hinner med premie.
 
Sv: 07:orna!

Igår gick tuva å monsvarten sitt premie lopp, nr 9 är tuva och 10 är monsvarten. Båda gjorde en bra prestation 1.57,9 respektive 1.58,1 så jag är jättenöjd, utan att blir särskilt trött. Tuva får vila en vecka eller två :)

premie15.jpg


premie12.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 07:orna!

Hon har välförtjänt semester nu. Ska börja "vinterträningen" inom kort.

Är det någon som börjat fundera på att rida in sina tvååringar?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
668
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 803
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp