Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde knappt att det förekom "engelsk ridning" i Bulgarien innan jag flyttade hit helt ärligt dom använder fortfarande hästar framförallt till jordbruk här. Men ridsporten är på uppgång, det finns flera riktigt fina anläggningar runt de tre största städerna. Tävlingsutbudet är mycket mer begränsat än i Sverige, men det finns flera tävlingar varje månad framförallt i hoppning och distans om man är villig att köra några timmar. Tävlingar i dressyr och fälttävlan anordnas bara några gångar per år tyvärr.@Luem Vad spännande med Bulgarien! Är som inte ett land en förknippar med så mycket häst. Men ser ut att vara en jättefin anläggning ni är på! Hur är det med tävlingar osv, är det alls som här i Sverige eller mer begränsat utbud? Vad har du för mål med pållen-ser ut att vara en underbar tävlingskompis på hoppbanan .
Hade riktigt dålig känsla på senaste hoppträningen - pållen är inne i någon slags omvänd köldknäpp och verkar bli piggare och piggare ju varmare det är Han var stark och pigg medan jag var trött av värmen så det kändes mest som att vi kämpade emot varandra. Dagarna sen dess får han guldstjärna på dock, fortfarande pigg men jag lyckas rida igenom det bättre och använda energin. Vi har tragglat på med bommar på relaterade avstånd och massa övergångar och lydnad. Hade nog bästa ridpasset på honom någonsin igår och idag blev det uteritt (där han var jättenära på att bli uppäten av fasaner ). Det är träningstävling hemma nu igen i helgen, så på söndag hoppar vi bana igen och lyckas förhoppningsvis behålla samma fina känsla som de senaste dagarna.
Visa bifogad fil 16411
Visst är det mysigt hästen föredrar dock äppelodlingarna, haha.Åh, underbar bild. Jag bodde några år i sydöstra Ungern och där hade de också till synes oändliga fält med solrosor!!
Lycka till på söndag!
@sorbifolia Yes, en rejäl elastisk täckesgjord för en hundring använder jag . Yucker det fungerar bättre än förväntan! Min et som gick igenom Burb häromveckan nämnde även att hon inte rekommenderade att en använder magdelen som Equibandet i orginal ha eftersom det bara drar upp magen-skapar spänningar och får inte hästen att vinkla in rumpan korrekt.
@sorbifolia Yes, en rejäl elastisk täckesgjord för en hundring använder jag . Yucker det fungerar bättre än förväntan! Min et som gick igenom Burb häromveckan nämnde även att hon inte rekommenderade att en använder magdelen som Equibandet i orginal ha eftersom det bara drar upp magen-skapar spänningar och får inte hästen att vinkla in rumpan korrekt.
Tack för den! Jag tycker nämligen bara hästarna hasar runt på gaffelbanden bak utan att vinkla knä och has korrekt. Tycker det ser helt förfärligt ut !