04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Ja nu saknas bara lite muskler :angel: hoppas verkligen vi kan få fortsätta hålla igång nu så kanske vi också kan börja träna på allvar snart:bump::bump:

Här kommer lite vårbilder från oss, red samma runda med Danne i lördags men då vågar jag inte fota.. Dock bara bilder från början av ridturen då Tussi därefter mest var uppe i luften eller satte av i full karriär, trots att hon egentligen inte fick så måste jag säga att jag njöt som bara den med tårarna rinnande pg a fartvinden och min lilla pålla som bara älskar att busa, lägg sen till den härliga våren och ni förstår att det blev ett och annat glädjetjut :D

På markvägen, på väg till slingorna
26852154.jpg

Svanar, syns lite otydligt kanske
26852155.jpg

Utsikt från ena backen
26852156.jpg

Utsikt från backen
26852157.jpg

Fotat medan Tussi sätter av i galopp nerför :o
26852158.jpg

Ibland känner man sig priviligerad, med mer än 1½mil grässlingor här.. vad tusan ska vi med skog till? ;)

Typ jag, som hittade min ängel i hagen med toksvullna bakben. Efter konsultation med vetassistent tror vi att det är en reaktion på foder eller nån "skoj" infektion. Vi har nyligen bytt silage (igen!) och jag gissar att det är det.. Och hoppas.. Pållan har ingen feber iaf och är inte påverkad mer än att svullnaden känns när nån pillar på den..
/ Lavinia

:eek: nej stackars er
Dannes ben svullnade oxå upp förra våren, troligen en allergisk reaktion på rapsolja.. det utvecklade sig så småningom till lymfangit och lillgrabben vart halt i 3 månader pg a det eländet, vet inte hur många olika kurer vi provade för att råda bot på eländet :crazy: hoppas det går betydligt bättre för er.

I övrigt så tror jag inte bara det är framstegen man vill läsa om, inte jag iaf. Jag vill även höra när ni har en dålig dag eller om det är ngt annat som har hänt så man inser att även andra har svackor med sina hästar, men att om de kan komma igen så kan jag ;)

gud vad det såg härligt ut! :) Får vårkänslor av att bara kolla på dina bilder! Längtar till den kommer hit också men så himla skönt att det är ljust lite längre på kvällarna nu i alla fall

Gick förresten super med Danne igår, fick en väldigt fin känsla i både skritt och trav, i BÄGGE varven :bump:. Galoppen fick vi inte riktigt till igår men valde att strunta lite i den då han var super i övrigt, kan vara skönt att ha ngn dag då och då där man inte behöver kämpa som en gnu. I går var vår njutardag :d

Idag blir det longering av lillebror.

knapp! här är några nya bilder på busan/Q från hoppträningen i lördags, hon skötte sig sååå bra,försiktig men väldigt modig! :love:

Hon är så jäkla häftig! Jag ser fram emot att se henne på tävlingsbanorna i vår/sommar :)

Den där ser riktigt fin ut.
Vad är de för nått? du har säkert skrivit det men jag har så dålig minne.

Q har varit i ridhuset idag och trimmat lite dressyr.Mamma tränade dressyrprogram med honom (ska starta LB1 i maj) och sen fick jag rida honom o fokusera lite mer på samling och spänna bågen lite mer.
Börjar bli riktigt fin i dressyren nu.
Avslutade med att hoppa 2 studs ett par gånger.

Sista inlääget från mig idag.. och första från mig idag.. (börjar bli lite trött här märker jag)

Blev lite longering idag, inte helt lätt när träden i grannens trädgård bara väntar på att anfalla Danne.. (Vet att bilderna är suddiga, jobbar fortfarande på att lära mig kameran)

Trav
26865773.jpg

Galopp
26865776.jpg

Ökad trav.. typ
26865777.jpg

slut på bildbombning från mig nu G'natt

Men då så:-)

Då rapporterar jag härmed att pga de svullna bakbenen går vi på promenader. Igår i nästan 10 grader var vi ute och gick lääänge. Pållan är helt ohalt och jättepigg och glad- vill bara gå längre och längre. Vi hittade en ny ridväg som vi (läs:matte) inte orkade utforska, men jag vet att den finns där iaf.

Det var jättemysigt, sen stog vi på stallplan och borstade och myste och hon rymde oh traskade run toch undersökte saker och ting. Hon könt upp säkerhetsknuten hon satt fast i säkert 5 gånger- sen gjorde jag en sån "säkring" på knuten, då försökte bita av trädet istället :love::love:. Hon är bra söt!!

/ Lavinia, helt slut efter promenad i fleece och dubbla vintersockor- snart dags för våroutfiten..

*kl*

Igår red vi ner till uteridbana som äntligen börjar bli riktigt fin.. Dobby var pigg och frammåt och red mycket i galopp utan några sparkar och bockningar alls :banana: kunde tom jobba han lite mer på volten i galopp vilket vi nog aldrig kunnat göra innan! Fy vad det är roligt att ha häst nu :love:

Idag blir det nog en promenad i skogen.. känner mig inte tillräckligt modig för att rida ut på längre turer själv än med han... han har ju haft den olaten att när det börjar gå hemmåt så bockar han som en tok och vill inte framkalla bockningar nu när han lagt av med dem på banan... eller vad tycker ni? Ska jag bara ge mig iväg och se hur det går? Ner till banan är det ca 1 km och det gick jätte bra att rida både dit och hem igår...

Jag var nära på att få skylla på dig ;)
Det var halv storm, kossorna var på rymmen och Sixt var FULL med överskottsenergi.
Vi tränade högre skolor, piruetter, capriole, piaff.. och oj så duktig hon var :angel:

flugskit,ft_ryttare och flurrrizen!
tack snälla! ska bli så kul å fa ut å tävla... bara sessongen drar igång snart!
hon har ingen stamm alls men är ett dansktvarmblod =)

kl

Idag var jag ute och red mollsi med en kompis. Den lilla damen börjar få vårkänslor deluxe. Vi har en slinga vi brukar rida runt och vi galopperade upp för en lång backe, kompisen var först och hon drog iväg i en jävla hastighet så molly fick sträcka ut lite. När vi var uppe på krönet tog jag tag i henne så vi skulle kunna stanna, då drog hon av tre helt jäkla enorma bockningar. Bock-bock-galoppsprång-BOCK-MOOOOLLLLLLYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!! skrek jag. Kompisen tvärnitade där framme och vände sig skärrat om "oj... var det dödsskriket? det lät verkligen som du hade dödsångest". Det hade jag kanske också, var sjukt nära att jag fick smaka på snö men molly vart nog lika skärrad över dödsvrålet hon också :D

Här är några färska bilder på (o)djuret :)
26873645.jpg

26873644.jpg

26873643.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama