04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Det var ett tag sedan jag skrev, men jag har varit inne varje dag och kollat!
Det verkar ju gå himla bra för dem flesta, men synd att vissa råkat ut för tråkigheter!
Har nu flyttat min häst, han trivs bra. Men det är fortfarande många intryck. Jag själv trivs väldigt bra i stallet och ridhuset är riktigt fint :d

26779878.jpg

Här är en bild från i Tisdags. Ganska suddig dock, men bättre än ingenting!
Han är ju somsagt ett år efter i utbildningen men vi jobbar på.

Har nu äntligen rakat lilla Altius. Så vågar äntligen visa honom offentligt, vi skall rida våran första hopplektion på Fredag så skall försöka fjäska för någon att fotografera/filma!

Tusan...
Måste bara fråga om det är lancer från Vreta gymnasiet?
Isf har jag varit med och ridit in honom. :D

Haha, en till till samlingen ;) Det är nämligen många som hör av sig och säger att de har ridit in honom :)
Jo det är Lancer från vreta! Vad roligt att höra! Hur var han som bäbis då? :)
Den här filmen gör inte honom riktigt rättvis, då han är mycket finare i verkligheten! :)

Lotta

haha jaså?
Jag hade han som projekt häst på min 6 veckors praktik, 06 måste det väl vart.
Han var alltid lugnast, snällast och goast. Jämt gjorde han sitt bästa och försökte hela tiden vara till lags.
Super trevlig tyckte jag han var då!
Är han det forfarande? :)

Haha, det är Lancer i ett nötskal det! Snällast, goast och störst ;) Han mäter nu ca 171, och är nog inte färdig än! :)

Han är verkligen en super unghäst. Många tränare som sett honom (relativt stora namn) säger att det är en riktigt bra häst, han kanske inte har de flashigaste gångarterna men han har definitivt det bästa huvudet! Otroligt cool men kan ändå tagga till, och vill som du sa, alltid vara till lags! :)

Lilla söthästen min :love::love::love:

Jättefint!

Din var efter Nobel va? Vi har en liten inhysing efter Nobel i stallet. En riktig liten goding.

Min egen lilla lillstrumpa Ella var ojämn i traven igårkväll. Precis i början av passet så gick hon lite ojämnt och även när jag travade av henne märktes det. Jag ska nog ta och longera henne idag och kolla henne ordentligt. Även om hon fick ett rejält pass utan den minsta ojämnhet mellan framridning och nedtravning. Jag red ju på som vanligt när jag märkte att hon gick normalt. Tänkte först att det kan vara för att hon är spänd i ridhuset.

Jag kan inte fatta var hon får sin energi ifrån. Hon verkar kunna gå hur mycket som helst. Plus att hon gärna håller ett högt tempo. Galoppen är fortfarande omöjlig, hon tar verkligen sats och ligger nästan ner i svängarna emellanåt. Jag blir så trött på detta. Lyckades dock få till ett par lugna galoppfattningar men hon vill gärna bara skena in i galoppen.
Lite skänkelvikning har vi provat på, hon ökar gärna farten istället för att gå åt sidan. Och för höger skänkel så viker hon sig på mitten. Hade jag blådragit i höger tygel så hade jag begripit denna ostbågeform, men när jag släpper höger och bara leder med vänster och trycker med höger skänkel och hon ändå viker sig extremt mycket åt höger med huvudet och skjuter ut bogen åt vänster så känns det lite mysko. Jag börjar undra om hon inte kanske skall undersökas. Få se hur hon är idag. Gissar på att det är höger bakben som inte riktigt orkar med. Vänstegaloppen är svårare för henne. Hon är väl högerhänt antar jag.

Lite cavaletti travade vi över och det gjorde hon mkt fint o sansat i båda varven, stadig o fin i formen i slutet på passet. Hon verkar gilla allt som har med bommar att göra.

*kl*

Sixt håller på och inviga våren för fullt (trots minusgrader, snöstorn :mad:).
Hon är så trevlig i hagen, sparkar åt allt och alla.
Hon tränar även för fullt på lite högre skolor, bl.a så inleder hon med levad, för att sedan avsluta med en bakutspark.
Att ens leda henne kan vara ett projekt.
Idag så började hon brunsta, och en valack var för intresserad, så jag flyttade henne och det andra stoet.
Sixt flög, bockade och stegrade.
Min lilla pegasus :D

Jag kan kolla imorgon om kameran klarar av att filma (den är lite skadad:angel:)
Att filma annat än i hagen blir lite svårt, ingen annan vill vara i närheten av min häst, undrar varför :D

Förhoppningsvis så busar hon av sig ordentligt på löshoppningen nästa vecka, och då har jag faktiskt anlitat en filmare :p

Håller tummarna för att det ser bra ut idag!

Sinfonie: Film låter mycket spännande! :p :rofl:

flurrizen: Tack så jättemycket! Ja det har verkligen hänt massor senaste tiden, urskoj är det!! :)

TeamLudVer: Tack så mycket!

Lite nya bilder på Ellen.

2606_1138298417183_1219063573_410409_5591352_n.jpg

2606_1138300777242_1219063573_410411_4451674_n.jpg

Akta krokodilerna!!!
2606_1138298377182_1219063573_410408_7066267_n.jpg

Haha, du menar det :p
Nu så brunstar hon, och eftersom en valack är intresserad av henne så går hon och det andra stoet i en egen hage - bredvid ett gäng kor.
Och ja, kor är en bra anledning till att bocka rakt in i ett träd :angel:.. puckohäst :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama