04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jättefin häst! :)

Jag har varit och tävlat igår.
Startade LB:2 på 67% kom 5:a.
Sen var det en låååång väntan till LA:3 och jag trodde inte Ferrari
skulle orka en klass till när vi fått vänta så länge men tji fick jag,
så fort jag bara la på skänkeln på framridningen så hoppade han iväg :eek:
Det resulterade i bocksprång i programmet men vi fick 65% och när vi åkte därifrån
ledde jag klassen. Nu vet jag inte hur det har gått för resultaten har inte kommit upp än...
Duktiga häst :love:

Tack snälla!
Hon är väl så gott som igång nu skulle jag vilja påstå. Vi började galoppera korta sträckor för drygt en vecka sedan. Jag har inte varit ut till henne på några dagar nu, så jag vet inte riktigt hur mycket hennes ägare galopperar, men tanken är väl att hon ska börja hoppa i mitten av april om allt går som det ska. Vi hade tänkt hinna in på kliniken och kolla igenom henne innan, mest för våran egen skull så vi vet att hon är fit for fight fortfarande! Hon känns hur som helst otroligt fräsch. Jag har upplevt henne som lite småseg under hela sommaren/hösten, men nu är det som att hon käkat raketbränsle. Hon är fortfarande lite svag, men hon har ändå en ärlig framåtbjudning så det är en fröjd att sitta på henne. Jag hoppas det håller i sig så vi får se henne på tävlingsbanorna senare i vår :)

Jättefin häst! :)

Jag har varit och tävlat igår.
Startade LB:2 på 67% kom 5:a.
Sen var det en låååång väntan till LA:3 och jag trodde inte Ferrari
skulle orka en klass till när vi fått vänta så länge men tji fick jag,
så fort jag bara la på skänkeln på framridningen så hoppade han iväg :eek:
Det resulterade i bocksprång i programmet men vi fick 65% och när vi åkte därifrån
ledde jag klassen. Nu vet jag inte hur det har gått för resultaten har inte kommit upp än...
Duktiga häst :love:

Tack, jag ska hälsa henne det :)

Vad kul, det gick ju super :) Grattis!

Helgen har passerat med blandade känslor.

Lasse har blivit halt i ett framben. Var ute och red i skogen, efter en halvtimme får Lasse ett busryck och galopperar iväg, när jag sen får stopp på honom är han blockhalt :( Fick leda honom hela vägen hem *pust* Har lindat honom med BoT i två dagar nu och han haltar bara minimalt. Men ger honom en veckas vila nu så han får kurera sig lite.
Dock galopperar han omkring i hagen som en kapplöpningshäst och verkar inte ha ett bekymmer i världen :cool:

Carisma har varit på tävling. Första bortatävlingen, och hon var så duktig :love: In i släpet både dit och hem gick som en dans och hon stod snällt och väntade innan klassen började. Hon har ju varit ett litet envist monster att lasta förr så detta är jag nog mest nöjd med! :)
Hon var jätteduktig hela tävlingen igenom. Startade bara en 90 och där fick vi ett ner och ett tidsfel. Mitt fel att hon rev, fick lite hjärnsläpp med avståndet till ett räcke och höll lite för mycket i munnen på henne...

Ska se om jag kan få upp filmen från tävlingen senare ikväll....

Grattis till Linn_H, FT_ryttare (fina rundor!) och BusBarro för fina resultat i helgen!

Ska berätta om Mity som för första gången på väääldigt länge var riktigt billig:devil: I fredags for vi som vanligt iväg för att träna för min veckortränare, olyckligt nog hade Mity vilat 3 dagar förra veckan på grund av tappad sko(och BLANK-IS!). Red dock i torsdags och då var hon lugn och snäll. Det var hon INTE på fredagen.....

Först for hon runt som en skållad råtta när jag skulle sadla, sedan när jag väl kom in i ridhuset så bestämde jag mig för att leda henne några varv eftersom hon var så stissig.....stissig var det ja.....

Fy fan jäkla häst! Hon bockade och for runt som en galning, så fort någon häst kom närmare än typ 5 meter så flög hon i luften och lekte rodeo. Jag skulle ha longerat henne om det inte var för att det var 7 andra hästar i ridhuset. Slutade med att det kändes alltför farligt för både mig och alla andra därinne så jag fick så lov att gå ut därifrån och lasta och åka hem igen:cool: Var lagom glad kan jag säga....

Vårkänslor deluxe här alltså!:angel:

Har inte varit ledigt i ridhuset i helgen heller så jag har inte kunna ridit henne trött. Ska köra en riktig genomkörare idag och hoppas på att få vara ensam i ridhuset.

Knas!!

Bilder och film från helgen:
Carran2.jpg

Carran1-1.jpg

Carran3.jpg

Racerbil :D
Carran4.jpg

Carran5.jpg

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=ftSAaMSEMyk

Delvis kl
Åh hon är så fin :love: ser väldigt positiv ut! :laugh:

och grattis till Linn_H, FT_ryttare och BusBarro för bra resultat! (men det gör ni ju alltid ;))

Verona, kul med tömkörning! jag har också tömkört nu ganska mycket, feb-mars och det har gett jättebra resultat redan! Det har hjälpt mig att komma förbi den värsta ståemotkänslan som jag har haft i ridningen och det känns som om hela ridbiten håller på att lossna ordentligt nu med.

Liten tömkörningsfilm från mig med då

halvdålig kvalitet, men ok för att vara filmat med en mobil (syrrans braiga kamera har blivit stulen :mad:)

Hon var lite på hugget och halvhalterna gick inte helt igenom, så jag fick inte fram nosen riktigt där jag ville ha den.. det blev bättre på slutet, men då filmade inte syrran... Sen får ni även ha i åtanke att vi inte alls befinner oss på samma utbildningsnivå som er andra här :o (jag tror fortfarande att hon är 3år.. och det tror nog hon med :grin:)

haha, "utslängda" från ridhuset :rofl:
Känns lite skönt att ni också kan ha en dålig dag ;) :p :angel:
Annars är Mity jättefin på alla de senaste filmerna jag har sett :d

"Carisma har varit på tävling. Första bortatävlingen, och hon var så duktig :love: In i släpet både dit och hem gick som en dans och hon stod snällt och väntade innan klassen började. Hon har ju varit ett litet envist monster att lasta förr så detta är jag nog mest nöjd med! :)"

Vill du dela med dig lite tips. Har själv en 04:a som jag ska börja lastträna nu när vädret blivit bättre. :)

knapplån*

Varit på Ultuna, först kollade dem på henne och ställde frågor. Sedan röntgen av skallen och sedan endoskopi (kamera i näsborrarna,häftigt!) Sedan så fick vi fram till att hon har problem med balansorganen och något fel i lillhjärnan som inte går att bota så då är det ingen ide att åka iväg till skara och göra MR om man ändå inte kommer kunna bota det. Så ja hon ska triangelmärkas och bli kvar här på gården som sällskapsponny för jag har inget hjärta att avliva henne eftersom hon inte lider av det däremot så kommer hon ALDRIG och har ALDRÍG varit frisk nog att ridas.

Så det blir inga framtidsplaner med min underbara saga :( men ska skaffa en till häst helst en 04:a en frisk sådan så man kan fortsätta vara i denna stämningsfulla tråd :D

Nej fy så tråkigt :(
Skönt att hon kan leva vidare som triangelmärkt och att du har utrymme att ha henne kvar.
Måste ändå kännas skönt o veta vad felet har varit.
Hoppas du hittar en ny häst och du är varmt välkommen till denna tråd med en ny häst :D

Vad fin hon var på sista filmen :love: Är så sugen på att fortsätta med tömkörningen när Dobby kommer hem i helgen... måste bara inhandla en gjord!

till alla : ja tycker det är supertråkigt men glad att hon inte lider av att vara sällskap

Grattis till alla som har visat vilken årgångskull vi har i våra pållar egentligen

(och jag lider med dig Cinora)

Nu till det som ni alla har väntat på, den utlovade filmen...

Tyvärr så kan jag inte redigera (tekniska kunskaper = obefintliga) så det ni ser är tyvärr så det såg ut

Får börja med att ursäkta oss med att han inte hade gått på 2 dagar, att jag var/är sjuk samt att han inte ens varit igång 3 veckor.. (måste skylla på ngt juhe)

Danne levde rövare i transporten hela vägen till träningen, när vi kom fram hade ha fått av sig ena bootsen o givetvis slått upp ena såret.. :cool: (som väl var så var det itne särskilt djupt och han brydde sig inte det minsta)

Ut ur transporten kom han och for runt som en skållad råtta, runt mig och över mig, trots att jag är en bit över 180 så såg han mig uppenbarligen inte.. får nog ta o kolla synen på kusen..

In i ridhuset där en annan tränare höll hov, vilket resulterade i koner längs ena långsidan :eek:, publik MED bebis och en liten jäkel som satt o följde vår ritt med en lampa av ngt slag (tack Z för filmandet :bow:)

såå.. med det sagt, här kommer den hemska sannigen (jag vet sitsen, sitsen, sitsen är HEMSK)

http://www.youtube.com/watch?v=zomwK8F2lmk

Någon som kan se vilken gångart vi har mest problem med just nu? :angel:

Iaf inspirerad av mitt mod bad jag idag en stallkompis att ta ngn bild när jag red innan de skulle gå. Många bilder blev tyvärr så suddiga att man inte kunde lista ut vad de skulle föreställa men dessa 2 lyckades vi iaf få ngt sånär synliga. :D

2 starka viljor möts, ska jag få in det där bakbenet eller ej?
26747694.jpg

spänningen stiger...

Och jag vinner!! :banana: (för stunden iaf)
26747699.jpg

Nämen fy :(
Ändå måste det väl vara skönt att veta vad det är som är fel?
Även om det inte var några roliga nyheter.

Grattis till så fina resultat!

Hur gick det sen i LA? Blev det någon placering?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama