04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag är inte helt nöjd :angel:
Blir egentligen arg på mig själv när jag vill ha bättre rundor och får istället påminna mig om hur han var förra året, endast ett läge i galoppen o super lång.
Så han har gått framåt jättemycket men jag vill ha mer o mer hela tiden, är väl egentligen därför man fortsätter traggla oxå.
Han får högsta punkten på språngkurvan lite bakom hindren, han hoppar alltså lite för mkt framåt innan han kommer upp i höjd.
Men de är väl bara att träna vidare :D

Men det är ju bra att man alltid vill mera, annars skulle man väl tröttna direkt. Haha. Jättefina rundor verkligen ändå. Och kul om du rider breeders kvalen!

*KL*

Då har lilla Ellastrumpan fått vara ute och klättra för första gången. Det var himla mysko tyckte hon och jag upplevde henne som lite stressad över att tvingas gå upp och ner, men hon kämpade på. Lugnt o försiktigt tog vi det och mycket klapp o beröm.
Grustaget som vi klättrade i har man visst öppnat igen och börjat ta grus. Mycket rymligare har det blivit.

På hemvägen så rejsade vi rejält. Ella verkar ha hur mycket ork som helst och hur många växlar med. Återhämtar sig oförskämt fort dessutom. Mycket bra egenskaper för en blivande fälttävlanshäst.

På bortavägen så var hon dock mycket billig. Två försök att kasta sig runt och springa hem och balanstrav den första kilometern. Jag får bara ta och bita i det sura äpplet som ridit i ridhus i en vecka. Men annars så hade vi det trevligt jag o lilla Ella.

KL

Igår reds det dressyr inne, gick verkligen superbra! Trampade på och fick sätta under sig.

Här kommer några bilder:

Innan ridturen
kulan002.jpg

kulan008.jpg

kulan018.jpg

Vad duktiga ni är. Synd för petet i 110-klassen. Tycker det ser högt ut, själv får man panik när det blir 70-80cm.

I torsdag när jag red var det inge hopp och skutt, men då hade vi hoppsadel. Idag hade vi dressyrsadel, jag hann knappt ta tyglarna innan första hopp och skutt kom. Så det blir väl till att plocka ut någon som kan klämma igenom hästen, sedan är det bara och be sadelmakaren titta över dressyrsadeln.

*kl*

Åhhhh va roligt det var på tömkörningen igår!! Verkligen superkul, gick mycket bättre än vad hade hoppats på och tränaren var superbra!

Saga hade en hel del protester men slappnade sen av riktigt bra. Vi övade mest på att kunna få till styrningen på volt. Tränaren sa att jag hade en väldigt känslig häst och att jag skulle vara jätte glad över det men det gör det lite svårare för man måste vara så försiktig.

Filmer kommer imorgon, datorn krånglar lite...

kl
Tänkte bara säga att Leffe debuterade 1m idag (hans andra tävling), felfritt! :)

Igår var jag och tränade för ny tränare, vet inte riktigt om man får skriva vem, men det var hur bra som helst! Har inte riktigt haft nån ordentligt i dressyren sen i somras så det var jätteskönt. Äntligen känns det som jag kan få lite fart på allt.

Ingen kommer väl ihåg om min häst för det var några månader jag skrev. Haha. Men ja, så himla kul var det! Han var modig och duktig och precis lagom mkt bjudning. Vi övade mkt på övergångar galopp-skritt och även trav-skritt. Fina ökningar också och lite förvänd galopp. Bara så himla kul att ha nån som vet precis och får en till det där lilla extra :bow: Jag hade fixat kamera så mamma skulle kunna filma lite och ta lite bilder men hon glömde alldeles bort sig så det blev EN halvkass bild istället. haha :D

Ska försöka lägga upp den nu iaf om jag hittar sladden!

kl

Här är bilden. Jag rider lätt också, ser jätteskumt ut. Men alltid något!

Sackefarmen.jpg

Ska verkligen försöka fixa en film nästa gång :D

Grattis Linn, ni är så duktiga :D:D

Q gick träning för Uffe igår men de gick inge bra, han är väldigt tjaffsig i munnen nu så jag misstänker skarpt att det är ngn tand i farten.
Vissa språng är väldigt bra men helheten känns dålig med tanke på munnen.
Ska prova en annan nosgrimma idag o även försöka titta i munnen.

Calle har varit ute o trimmat lite dressyr i snön nu på morgonen.
idag började jag mitt nya liv (eller rättare sagt calles nya liv) där jag kommer ställa högre krav på en jämnare energi i framförallt galoppen.
Blev mkt tempoväxlingar, massa ben o lätta i handen för att se om han bär sig själv.
Calle tyckte emellanåt att detta nya ridsätt var lite väl jobbigt, har varit väldigt praktiskt då jag stöttat och hjälpt honom hela tiden ;)
När jag travade av så krävde jag en väldigt rund och djup form istället för att han bara ska gå låg. Han had elite problem i början med at hitta en egen balans och hålla ihop kroppen i den formen men efter ett tag så blev han jättemjuk o fin, duktig pålle!

Hoppas att lite av de här sitter kvar imorgon :p

kl

Tog fram min externa hårddisk just och hittade några gamla men ovisade bilder på mollyhästhuvud :)

26737241.jpg

26737243.jpg

26737244.jpg

26737242.jpg

26737245.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama