04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Här kommer två bilder från dagens tömkörning med lilla Diva! Hon har ännu inte så mycket styrka (inte så konstigt kanske...) och när hon blir trött orkar hon inte riktigt bära sig i den formen jag tycker är den optimala, men det blir bättre och bättre för varje gång!

hstarna-100_32285153.jpg

hstarna-124_32284834.jpg

hstarna-143_32286013.jpg

hstarna-153_32286269.jpg

Blev två bonusbilder också bara för att hon är så söt!:love:

MrsQ: Fin pålle!!! Riktig snygging!

Senast ändrad:

Nämen vad roligt.. en till Q :D
Kan inte vara så vanligt smeknamn på hästar.

Jag får bidra med min inridningshäst "Q". Little Queen. Favorithästen alla kategorier. Kallades bara Q eller Kusan. Gått SM med sin nuvarande ryttare i fälttävlan.

Trevliga saker, de där hästarna Q.;)

Ska kanske börja kalla Qruella för Q istället för Ella.:D

Tack:love::love: Jag är så himla glad :) Finaste tjejen:love:

flurrizen + sass + ravishing: Tack så mkt allihopa, det känns verkligen superbra!:banana::love:

Fasiken han hoppar ju som en katt:eek: Jag skulle fått höjdskräck för länge sedan! Du är verkligen jätteduktig:) Ser så lätt ut....

kl

Idag har jag varit ute och ridit med molly TH (turbohäst). Hon har blivit helt sjukt piggelin på sistone så idag höll hon på att snöra sin provisoriska matte i backen, deni :D Tjejen som red bakom mig garvade och sa "men jävlar, det är inga små sparkar hon gör! man ser ju hela underredet haha".

20090316645_32361020.jpg

Igår innan jag skulle ut och rida stod molly och slickade väldigt nöjt i grannens begagnade foderhink. När jag sedan tog bort hinkarna var hon inte fullt lika nöjd

Nöjd
20090315639_32361181.jpg

vs

Inte nöjd
20090315640_32361128.jpg

:D

Nu läste jag om er vinst i dressyr!:banana:

Way to go girls, säger jag bara, (som de brukar säga i amerikat).

Någon påstod på avel att Qalle inte någon förbättrare i aveln alls. Tittar man bara på min häst så ok, jag håller med. Men efter att ha sett flera Qalle-avkommor så tycker jag att han passar utmärkt med vårt stomaterial här och att flera av avkommorna är av riktigt trevligt material. En kompis till mig har fött upp en sådan som hon sålde. Köparen var tyvärr senare tvungen att sälja vidare. Hon fick många svar, bl a av en juniorlandslagsryttare i fälttävlan.

Jag säger som så att nog kommer Qalle-avkommorna att synas på banorna. (Och jag o ettermyran ska kanske gömma oss, undantaget ni vet...;) )

kl
Jag kan inte begripa hur fort en häst kan växa.
För 2 veckor sen påpekade hovslagaren att hon tyckte att calle blivit större men jag sa att han bara rundat på sig, inte vuxit på höjden.
Några dagr senare lära jag kika på honom eftersom han kändes lite knagglig o obalanserad då jag red, jodå han var högre bak.
Sen sista veckan har han sovit konstant och endast vaknat för matpauser.
I söndags då jag stod o titta på honom så ser jag att framdelen vuxit ikapp bakdelen.. kändes som de hänt under natten :eek:
Sjukt att det kan gå så fort.

Calle har iaf tagit de lite lungt pga växandet o sömtryck o tappsko allt vad han lyckats med.
Nu går han normal tigen men de känns att han har problem att hålla koll på de där nya centimetrarna, spec i galoppen.
Imorgon kväll är de hoppträning o på lördag tävling :)

KL

Efter helgens hoppträning som gick mycket bra fick hon vila igår. Red dressyr idag och fortsättning från helgens trimmning. Efter mycket hopp och skutt så ville hon äntligen börja arbeta.

Hon gick verkligen super, stöd på yttertygeln, forma runt innerskänkeln. Hon gick verkligen som en dröm idag!! Åh vad jag är glad att jag behåller henne!!

Om man skall följa utvecklingen och utbildning för en 5 åring, hur mycket utbildad skall dom vara? LB? LA?. När börjar man trampa med dom?

Jag är ju mest hoppryttare men min lilla Kula skulle nog kunna starta ngn dressyrtävling nån gång, för hon har en sån positivitet till arbetet mm.

I söndags var vi och tränade för instruktör, första gången på länge. Har inte ridit för denna instruktör tidigare.

Som sakt det blev en del hopp och skutt, men tror att det är träningsverk efter
våran tur i skogen när vi pulsade i lössnö.
Känns kul att äntligen vara igång även om hon bara orkade i 20 minuter.
Här är en liten filmsnutt på oss, kvaliten på filmen är inte den bästa.
http://s53.photobucket.com/albums/g76/tindra03/?action=view&current=Latina20090315ACtrning.flv

Det gick bra att lasta och komma iväg, men när vi skulle hem så ville hon inte kliva in i transporten. Hem kom vi.

Igår blev det promenad.
Idag har vi tömkört, la ut 2 små hinder, travstuts. Superkul, en av gångerna tog hon båda hindrena i ett. Såg rätt roligt ut.

Nu läste jag om er vinst i dressyr!:banana:

Way to go girls, säger jag bara, (som de brukar säga i amerikat).

Någon påstod på avel att Qalle inte någon förbättrare i aveln alls. Tittar man bara på min häst så ok, jag håller med. Men efter att ha sett flera Qalle-avkommor så tycker jag att han passar utmärkt med vårt stomaterial här och att flera av avkommorna är av riktigt trevligt material. En kompis till mig har fött upp en sådan som hon sålde. Köparen var tyvärr senare tvungen att sälja vidare. Hon fick många svar, bl a av en juniorlandslagsryttare i fälttävlan.

Jag säger som så att nog kommer Qalle-avkommorna att synas på banorna. (Och jag o ettermyran ska kanske gömma oss, undantaget ni vet...;) )

Tack:bump::bump: Det var verkligen jätteroligt. Första gången (i jämförelse med de andra 4 gångerna jag ridit program på bana) som jag verkligen kunde rida och inte bara "åka med".

Tyvärr har jag inte sett några andra Qalle-avkommer live, kommer väl så småningom ut på tävlingsbanorna i år så kanske man får se någon. Tycker det är jättesynd att han togs ur avel så tidigt. Nu är han ju såld till Finland som tävlingshäst, och enligt rykten kastrerad!?:confused:

Ähh Ella och du kommer så småningom fräsa runt bland alla 170is klumpar på tävlingsbanorna och vinna med hästlängder!:rofl: Ska bli roligt och se hur lille-broderna utvecklas också:bump:

Vad gör man inte för er skull??

Kom hem från fest i lördags morse, strax efter 5 närmare bestämt. trött var bara förnamnet men gissa vem som tog tillvara på de absolut sista krafterna för att kunna filma kompisens hoppträning?? Så nu har jag en filmare till ikväll :D

Stassen är noga utvald för ändamålet, vi komemr gå i beige och svart. Tyvärr så kommer det hållas en annan dressyrträning samtidigt så det kan bli lite rörigt + att Danne int ehar gått på 2 dagar :angel: jag var sjuk i måndags (är väl fortfarande krasslig egentligen) och igår valde herr vind att uppenbara sig.. då vårt stall ligger på en backe så kan ni tänka er hur mycket det blåste uppe hos oss :cool:

Om inte annat så kommer vi vara snyggt klädda iaf :p

Ska förresten säsongsdebutera den 28:e i en LC:2 clear round, har tittat igenom programmet lite och man kan stolpa upp det i olika grupper.

*Övergångar och halter
*travsträckor
*galoppsträckor
*fri skritt

Den fria skrittten har vi som sämst fått en 7:a på så den vill jag göra bra, galoppen börjar bli hanterbar så den vill jag oxå göra bra. Så om vi övar riktigt mkt på övergångar fram till tävlingen så är det bara den rena travdelen som komemr gå skit och den kan jag inte göra så mkt åt än för vi är helt enkelt inte tillräkligt starka och lär inte bli det på 1½ vecka heller.

Så vad tycks om min plan? Just den klassen går som en CR med rosett på 58% (jag vill ha en rosett faktiskt :angel:)

Lycka till då får man ju säga :D

Är det bara min häst som har vårkänslor?
När jag skulle ta in Sixt från hagen i söndags så bockade, stegrade och skuttade hon runt hela tiden.
När jag sen skulle rida så bockade vi rakt ut på en åker :angel:
Och hon springer och busar mest hela tiden i hagen, så ibland orkar hon knappt gå in till stallet.
Knasboll :D

Var o hälsade på Dobby igår och han hade också vårkänslor :p Han som varit så duktig och lugnat sig lite med bockningarna fick ett litet bakslag igår:angel:

KL

Vet ni vad! :laugh:
Flamman ska med 99% säkerhet få bli mamma nästa år :D

Har klurat på detta ganska länge och har nu i princip bestämt mig, eftersom jag ska läsa på högskolan 3 år med start i höst (om jag kommer in:p) så kommer fölisen vara lagom att börja med då jag slutar skolan.. så får vi se om jag behåller flamman då fölet är avvant.. beror på hur tiden räcker till (men jag hoppas att jag kan ha henne kvar med!)
Men oj vad mycket det är att tänka på, jag har aldrig tagit föl på nån häst själv förut.. men dock varit med om det, men vi tar en sak itaget :idea:

Hingst är iaf bestämd, ska ringa seminstationen imorgon :laugh:

Det blir Roosevelt :love:

Flamman och polaren Migge njuter av att få vara täckesfria i solen
3-1.jpg

Det verkar vara lite riv i den där tjejen oxå! :p:D Roligt att vara igång! Hon ser ut att kunna bli riktigt trevlig bara hon slappnar av lite mer!

Va roligt att få en liten bäbis häst! Förstår att det känns spännande!! :)

*kl*

Saga har inga vårkänslor förutom att hon suuuuger i sig solen i hagen... ser verkligen ut att ha det mysigt! Annars så år allt bara bättre och bättre, hon sköter sig så bra. Men hon är lite extra grinig pga pälsfällning tror jag. Hon är riktigt sur när jag bortstar och lägger på sadeln mm, ska nog köpa lite shyfeeder...

Kl

Hoppträning för Aprilia igår.
Fick vila 2 dagar efter tävlingen i söndags, sen har mamma dressyrat lite och det märktes att hon hade gjort det ordentligt.

Hon var super fin igår! Lyssnade jättefint och kom tillbaka av sig självt.
Tränaren tyckte inte att det skulle vara några som helst problem att ta 110 den 11 april. Så det kör vi på om hon fortsätter i samma fina form.
Hon tyckte även att jag skulle ta en 120 i början på maj på ett meeting hos RKK.
Det får vi däremot se hur hon känns lite längre fram, men som hon kändes igår så ska det inte vara några problem. Känns som hon kan hoppa hus.
Och då är det dessutom ute på stooor bana. Dock första utomhus för iår.

Ett tag kvar innan anmälningen går ut så ska fundera lite på det.

Iaf, klockren tjej igår. :)

Aida Åh, en bebbe vad roligt! :bump:

Senast ändrad:

Vad roligt att det går så bra, praktiskt med en mamma som kan dressyra oxå ;)

Jag var oxå på träning igår, calles första på 3 veckor tror jag, har haft ltie trassel med sömtryck,växtvärk osv.
Han var rätt taggad, blir stark o över hindren blir han lång.
På studsen var han jättefin och har verkligen kommit ihop sig o gör de riktigt bra nu, på backen blr han mer o mer ridbar men när man stoppar in hinder så fallerar de lite :p
Han anser att hindren är för små, kliver över utan att använda sin kropp.
Försöker man hålla i honom lite i munnen så han inte ska dra ut sin långa hals o lägga på lite ben för o få honom snabbare upp från backen då hoppar han så jag håller på o trillar av.. så de är allt eller inget :p
Ska in till ridhuset imorgon o trimma lite på ett skarpare bett så han inte kan bli så stark i handen o sen p ålördag är de tävling.

Ja, i just de lägre klasserna i hoppning så har väl jag och Ella en stor fördel av hennes storlek. Man talar om compact living, jag skulle vilja införa detta uttryck inom ridsporten med; compact riding.:D

Uppenbarligen har jag fått en släng av någon slags självdiciplin och rider verkligen på kvällen när jag kommit hem efter jobbet. Igårkväll fick Ella sig ett litet pass. Det känns att jag inte rider igenom henne ordentligt, jag mesrider. Dock så började hon tuffa på rätt bra av sig själv med form o bärighet. Tills ridhusägarens man kom in i ridhuset. Då skulle hon bara glo och glo och glo tills ögonen trillade ut. Jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till detta beteende. Ska jag bara rida på och strunta i att hon glor, tillrättavisa eller låta henne glo? Låter jag henne glo så ska hon hålla på med det i tio minuter och först göra stor teater av det hela och sedan mkt närgånget undersöka. Det funkar liksom inte om jag ska tävla. Nä, nu får det fanimej vara nog. VÄX UPP ELLA!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama