04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Mm nu ringde kliniken och min vet har diskuterat med sin kollega och båda tkr det är så pass allvarligt att vi troligtvis får remiss till ultuna. Skulle höra av mig i veckan om vi ville utreda vidare. Vi har bestämt att utreda vidare på ultuna.

Ser jättefint ut! Bra trevlig takt i traven och galoppen.

Men vad söt fjordingen var. Fattade inte din häst det direkt?;)

Den där fuxen med benlindor, vilken jäkla trav!:eek: Vad var det för nåt egenligen? Brontosaurus gigantus?

Tack.:bow:

Nej Toppen trodde nog att den stackars fjordingen var ett lejon eller dyligt..:rofl:

Fuxen var riktigt pampig, 178 cm över havet var han och rejält grov! Tjejen som ägde honom har nog fått jobba för att få honom så fin! Han hade jätte häftig teckning oxå, 4 vita strumpor som gick upp och delvis över knän och haser + vit fläck på magen.:love:

Han ser jättefin ut! Har hänt massor sen du fick han ju!:) Härliga skänkelvikningar!

*kl*

Har inte skrivit så mycket på senaste tiden för att Saga har mest fått gått i hagen senaste två veckorna, har haft lite mycket här hemma så därför har hon fått stå åt sidan lite men det passar ändå bra då hon varit så duktig här innan.

Men imorgon ska vi köra igång igen! Nu längtar jag för nu finns det mer tid igen och då dundrar motivationen in :D

Btw snart får vi ställa fram klockan igen och får längre kvällar weeeeee! Nerräkning! (Två veckor kvar)

Har inte varit så aktiv jag heller, ofrivilligt dock:devil: Innan internet kraschade förra veckan så har jag för mig att jag såg ngn fin film på Saga där ni galopperade och så. Vilka framsteg!:) Vad duktiga ni är:bump:

Mrs Q, Mity ser superfin ut, där börjar det hända saker :d

Tack:love:, hon var dock ännu bättre igår! Jäklar vad fin hon var på träningen, men s:devil:tan vad laddad hon var. Red på volt i och satt ner och helt plötsligt så bara hoppar hon rakt upp och lägger av världens bock. Både jag och min tränare såg ut såhär :eek:. Tackar min nya sadel för att jag satt kvar:angel:. Tur att jag fick ett träningspass igår, annars vet jag inte hur pigg hon hade varit idag på tävlingen!

Idag blir det klubbtävling så håll alla tummar och tår för oss!:banana:

Välkommen tillbaka!:bump:

Tjuvkikat på er på dressyrforumet och jäklar vad ni gått framåt! Han ser verkligen superfin ut. Älskar hans galopp:love: och traven ser inte fy skam ut heller:). Kul att det går så bra ! Trivs du bra i sadeln du köpte? Inhandlade en Childeric i januari och jag svävar som på moln varje gång jag rider:love:

*KL*

Gissa vem som varit på rymmen igårkväll...:angel:

Antingen var det älgen som vi såg i förrgårkväll som drog ner tråd eller så var det garanterat min kuse. :mad:

De var väl ute hela gänget en timme och valsade omkring innan stallägaren hittade dem och kom med en hink med mat. Ingen av kusarna var visst skadad.

*KL*

Gissa vem som varit på rymmen igårkväll...:angel:

Antingen var det älgen som vi såg i förrgårkväll som drog ner tråd eller så var det garanterat min kuse. :mad:

De var väl ute hela gänget en timme och valsade omkring innan stallägaren hittade dem och kom med en hink med mat. Ingen av kusarna var visst skadad.

Sicken buse hon är ;) skönt att det gick så bra som det gjorde :)

kl
Idag skulle jag o Q göra säsongsdebut.
Upp halv 6 i morse och vid 7 packade vi in oss i bilen och åkte.. då började snön vräka ner.
Vi körde glatt vidare och efter ca 2 mil så flög de bara lite snö i luften, perfekt.
Efter 2 mil till så ökade snön igen o från ingenstans så vräkte de ner snö, man såg knappt vägen o de var 2 dm snö på vägen.
i en uppförsbacke lämnade bilen in o vi stod stilla....... plogbil? 4 hjuldriven bil? jag hade tagit vad som helst i de läget :rofl:

Ringde pappa och bad han komma o hjäla mig. VÄntade 40 minuter och under den tiden kom de 3 bilar o susade förbi o sen kom de en till hästtransport o även den fick stanna pga snön. :crazy:
Sjukt mkt snö.
Pappa kom och vi fick lasta ur Q, koppla bort finkan och vända den för hand sen vända bilen o koppla på o fara hem.

Ringde tävlingsplatsen o sa att de finns inte en chans att vi kan komma upp så vi strök oss och flyttade starterna till imorgon istället så får vi hoppas att de slutat snöa ;)

När vi väl kom hem så har d ekommit närmare 1dm på 2 timmar men nu är de lätta moln, blå himmel som kikar fram o solen är på väg.
Imorgon tar jag E4an!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack så mycket! Ja det börjar verkligen kännas som det äntligen händer nått nu :D

Hur ser vädret ut hos dig ?
för de var till sundsvall vi skulle men vi skippade e4an o körde över hassela istället (blir mkt närmare för oss).

Jag bor ju 17 mil norr om sundsvall men här har det oxå snöat ganska mycket men inte så vägarna snöat ien aif så det är ju tur!

Nä fy vad trist! Att ha gått upp tidigt, förberett sig och packat och kört. och så kommer man inte fram :( Bättre lycka imorgon!
Kan rapportera att vi har 8 grader varmt och SOL :devil: Hästarna står och solar sig i hagen i sina "nya" vårtäcken. Vintertäckena hänger på vädring och jag hoppas jag slipper dem mer denna säsongen, för nu vill jag ha VÅR!

Har anmält Carisma till hopptävling den 22e mars, så nu är det lastträning som gäller!

Ja från kl 10 har de varit strålande sol och blå himmel här oxå.
Men vad hjälper de när vägarna inte är plogade från morgonens snöfall!

har tillbringat dagen på sjön tillsammans med mina syskon. Fiskat ,grillat korv och gjort kölbullar och fått en massa fräknar o åkt skoter.
Rätt lyckad dag ändå ;)
Nu ska jag snart ut o rida lite på busarna så dom får röra på sig lite o inte bara sola!

*kl*

Såhär såg min min ut idag när jag red VR
--> :eek::o:crazy::eek:

Som ni säkert redan förstått så var jättebabyn sjukt pigg & galen:devil:
Fick knappt nudda honom med skänkeln eller råka ta i tygeln förren han exploderade:D
Men det var såå härligt att äntligen få sitta högt upp på hans rygg igen:love:
*svävar som på moln*

26596510.jpg

men jisses! Hade det snöat SÅ mycket?!? Här hade det kommit 3-4 cm i natt men sen var det finväder. Fast det lät inte så dumt med en dag på sjön heller :p Bättre lycka i morgon!

KL

Idag hade vi hoppträning, vi hade en tränare på prov och red mycket gymnastik övningar.

Kulan (som hon kallas) gick jättebra, rusade dom första gångerna över men insåg snabbt att det inte höll hela vägen utan var tvungen att lugna ner sig.

Imorgon är det träning igen och hoppas att ngn kan filma mig.

*kl*

Mitt lilla gull har blivit vuxen! Vilat en hel vecka och veckan innan var det bara en ridtur.... och skötte sig som en pärla idag!! :love: Inge tok alls när vi red iväg och skötte sig kanon hela tiden! Sååååå lycklig!

Men trots att det gick så bra hamnade jag i en snödriva :p Söta lilla saga. Hon blev rädd för en stor snöklump och skulle svänga runt trots att matte sa nej och då snurrade hon in i snö-plog kanten så hon halvt la ikull sig och jag fick släppa stigbyglarna och ligga kvar medans hon reste på sig halvt chockad :o:D Stog kvar så snällt tills matte kommit upp ur snöhögen oxå kunde jag skutta upp igen.... min lills sötis :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama