04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Tänkte ansluta mig till denna tråd om det går bra :)

har ett sto e. Don primero ue. Rohdiamant som är 5 år men fått föl. Håller på att sätta igång henne nu. Inte suttit på henne än (slängde upp en självmordspilot först :devil:) däremot så har jag tömkört ett tag nu i väntan på sadel och det är kul!! har inga bilder "in action" sas, däremot har jag ngra vanliga bilder jag kan lägga in sen så får ni se på henne! :)

Nu så kommer det två bilder! Hon är inte riktigt sådär överbyggd, tur det, och jag ser inte riktigt sådär mongo ut:)
26599908.jpg

26599909.jpg

Senast ändrad:

Välkommen tillbaka!:bump:

Tjuvkikat på er på dressyrforumet och jäklar vad ni gått framåt! Han ser verkligen superfin ut. Älskar hans galopp:love: och traven ser inte fy skam ut heller:). Kul att det går så bra ! Trivs du bra i sadeln du köpte? Inhandlade en Childeric i januari och jag svävar som på moln varje gång jag rider:love:

+ Verona: Tack så jätte mycket:bow::bow:

Nja trivs sådär i sadeln faktiskt, den är skön och så men jag upplever att jag hamnar i stolsits i den, inget som jag känner men jag ser det när jag tittar på filmer. Det börjar dock bli bättre och jag börjar komma ner i den mer. Det var likadant med min förra sadel, den hatade jag med i början, var så bred i sätet så det kändes som att jag var polly mulle... Benen rätt ut.. Men i slutet älskade jag den så det kan ju ändras..

Önskar ibland att jag hade satsat på en Childeric i stället men dom hade ju inga som var så raka i bommen och sedan så var dom tydligen knepigare att göra om. Min kostar ju "bara" 2000:- att bygga om i stort sett hela sadeln och det känns ju bra eftersom han är så pass ung. Din sadel ser grymt skön ut Mity verkar trivas bra i den.:love:

Vilket vackert huvud :love:
Så hon är inte inriden? Då känner jag mig inte lika ensam :D

Dagsrapport:
Idag har det varit miljöträning för stackars lilla djuret.
Inte nog med att hon har kommit till ett nytt stall, nya människor, en galet skällande Kråkan..
Idag så hjälpte jag till vid insläpp och då hände det grejer.
Traktorer, släp, rullande containrar.. allt på en och samma gång.
Och Sixt höll sig i skinnet.
Hon stod till och med helt avslappnad i stallgången för första gången nånsin!
Från en flygande (ja, flygande..) klump till halvsovande mysis under tiden jag haft henne känns bra.
Nu när hon var så duktig fick hon en välförtjänt vilodag med extra morötter :p

knapp!!

I dag har Q gjort sesongsdebut och sin 5 start i livet :D
Hoppade bara 90 cm, men vilken runda hon gjorde! :love: tror det är bland de bästa jag ridit hittils! :banana:
Avspänt och lungt, hoppade så väl och lyssnade på matte! inget ponnyrejs här inte! (som vi brukar....) :love:

Tack :) Jo hon blev inriden som 2.5 åring, hon svänger, fattar galopp för skänkeln, arbetar i rätt form och sådär. Inte så mycket mer! Jag väntar på den där förbannade sadeln så att jag ska kunna rida henne. Så fruktansvärt ridsugen....

oh. den hästen gillade jag. :d
Hoppas på att få se mer av er!

mariiaE : Roligt för er! :bump:
Hon ser hel fokuserad ut på första bilden. Någon ny inplanerad?

Kul att du tycker det ! Hoppas kunna återkomma med mer bilder så snart jag rider lite. Är min sadel inte klar imorgon blir jag aaarg...

Mer info om henne finns btw på min blogg weynola.blogg.se

tack!!
jaa, vi ser om vi tar oss upp till kiruna, isfall är det i slutet av april..... :crazy:
kannske ngn klubbis imellan om vi har tur.

Grattis:) Kul att det kändes så bra!

Vi var ju som sagt på klubbtävling igår och Mity var så fantastiskt duktig:love::love: Var så glad igår så jag nästan inte visste var jag skulle ta vägen. Hon är så fantastiskt ridbar, och det roliga är att hon blir ännu bättre inne på banan:). Dock så lyckades hon tappa en sko i fredags vilket gjorde att hon tappade takten lite i vänstervarvet, blev lite hovöm stackarn:o Det syns på filmen, men hon är absolut inte halt utan det är som sagt den icke förkommande skons fel.

Vi lyckades skrapa ihop 63% och vann klassen (LB:2), bara 6or och 7or i hela protokollet. Med bla 7 på ökade skritten, mellantraven och mellangaloppen. Sen är jag grymt nöjd med halten framför domaren. Hon stod så perfekt och stilla och allt :)

Idolbilder!
Klubbis090814003.jpg

Jag ser ut som ett riksmongo, men hästen är söt.
Klubbis090814005.jpg

Klubbis090814006.jpg

Ritten: http://www.youtube.com/watch?v=3jgWBnRW7vA

Va kul att det gick så bra!! Hon ser verkligen jättefin ut! :love: Du sitter så fint på henne, kan banne mig inte vara lätt med de där stegen!!:bow:

Nämen vad roligt.. en till Q :D
Kan inte vara så vanligt smeknamn på hästar.

Min Q gjorde idag säsongsdebut och debut i 110.
Var lite spänd i första klassen,1m, men hoppade ändå fint och felfritt.
I 110 var jag lite orolig för oxrarna då vi hade lite trassel med dom sist vi tränade.
Så de var några gånger jag fick rida iväg honom stort istället för o lägga in ett extra (då hoppar han högt o knappt framåt o landar på bakbommen). Blev iaf en felfri runda där oxå och han var såå duktig :D
Film kommer sen

Grattis!
Hon ser jättefin ut, och som verona sa, du sitter så mjuk och fint på henne!:)

-kl-
Grattis till vinsten MrsQ. :banana: Det var bara början tror jag! Ni är så fina!

Grattis till nollorna Q och Q :D
FT_ryttare - WOW 110cm :banana: Det är vuxen poäng till lille Q, Duktiga ni är!

Men Q så duktig!! Helt bedårade! Ser ut som att han går på räls :love: Och 110 skötte han ju med bravur!! Vilket megasprång han gjorde på hindret innan sista kombinationen, finns kraft i den där lille :p:D

Min har börjat masa lite med huvudet, vill gärna dra och greja, hittar inget i munnen och när jag besiktade henne för 3 veckor sedan så tittade vet henne i munnen och kunde inte se något ovanligt, men jag undrar om det inte är på väg att tappa hos min.

Grattis till nollorna! Det såg lekande lätt ut för honom ju. :D

Aprilia hade bytt 5års tänderna i början av sept när vi var hos tandis, jag frågade honom vrf så tidigt, men han sa det inte var ngt ovanligt. snarare bättre att dom sätter innan vintern än mitt i då det är fällning pälssättning omvartannat. Så inga tand problem för Aprilia nu iaf. :)
Hon var inte spec fipplig då heller, men det är väl från häst till häst kan jag tro.

haha, men Q är ett bra smeknamn! :D
Men vilka fina rundor!!! vad duktiga ni är och långt ni kommit!! :bow:

kl
GRATTIS allihopa som har gjort bra resultat i helgen, roligt! :laugh:

Leffe har vilat 4 eller 5 dagar nu, vet inte riktigt när jag red honom sist faktiskt :eek: Verkar gräsligt laddad, som man bäddar får man ligga.. Ska sätta igång honom lite lätt imorrn igen, för nästa söndag är det hans tur! :) Han ska göra sin andra tävling, blir en 1m.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama