Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad var det för vits att klä upp Danne när vi ändå inte fick se det?
Kul att det gick bra och att ni har kommit igång, men nu jäklar är det dags för film från er snart tycker jag.
Vad var det för vits att klä upp Danne när vi ändå inte fick se det?
Kul att det gick bra och att ni har kommit igång, men nu jäklar är det dags för film från er snart tycker jag.
Fick mycket beröm för att hon var bra "med" för att vara 5, och att även om hon inte har ngn "stor" trav så är ändå hennes jämnhet i gångarterna en styrka. Känner stor tillförsikt inför vad som komma skall till säsongen.
Jag försöker rida så varierat som möjligt. Leffe har mest gått ute hela vintern dock, dels för att han har behövt bygga upp kroppen ordentligt och dels för att underlaget har varit så bra, så jag har passat på. Dressyrjobb (eller hoppning för den delen) i ridhus/paddock har det bara blivit när vi åkt in till klubben i princip.Hur rider ni andra förresten? Växlar ni mellan uteritt och ridning i paddock/ridhus?
Att rida ständigt i ridhus tror jag kräver mycket av ryttaren, att man har förmågan att variera träningen och hålla hästen glad. Tror inte att proffsen rider ut så särskilt ofta på sina unghästar.
Men det går ju inte att förneka att hästarna tycker att det är himla roligt att springa i skogen.
Felet en del gör är att de sitter o harvar runt i ridhuset. Det vill jag verkligen inte göra! Jag hoppas att jag kan hålla Ella glad tills jag känner att hon börjar lyssna på mig och bära sig. Fast kanske tar jag en tur till klätterplatsen idag. Få se.