04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Söt liten Ella efter träningen.
P3101156.jpg

*uppdatering*

Wiii!!!:banana: Första ridturen efter min operation (handleden). Gick jättebra och Lilly skötte sig fint! Vilken känsla att åter få befinna sig i sadeln. Armen höll så vi kan nu ta nya tag inför våren och sommarens träningar och tävlingar:bump:

Jag hänger på Labero och hoppas jag får vara med, med min 04:a!

Hon heter Zahry, f-04, e: Concrode (Voltaire) - Ulft (Le Mexico)
Hon är 162 hög och när hon var 4 år så gick hon 4 års kval till championaten i Danmark, gick nolla och fick 8 i slutsiffra.

Med mig har hon tävlat 80,90 cm clear round och fick 2 rosetter med mig hem!

Här kommer lite bilder:

Julafton2008084.jpg

hopp.jpg

n592946423_1656243_4870.jpg

Blandadebildertillnovember216.jpg

Vad duktig hon är!
Det där med kontrollen kommer senare. för Aprilia kom den nyss. :D
Dom är ju trots allt bebisar än. :)

Piraja: Vad roligt. hoppas den håller sig bra nu!

Favina: Välkommen! ilken fin tjej du har. Du har också förstått precis ur man gör när man kommer in i denna tråd.. Visa bilder. :D

Ella är ju egentligen bara som en treåring i sin utbildning. Pga mitt jobb och hennes benägenhet att hamna på djursjukhus och skada sig så har det blivit så. Ridit mest rakt fram i skogen.

Men det ska väl ändra sig.

Tack!:banana:

Ja, bilder är väl en självklarhet, men upptäckte nu att bilderna är från november -08 och julafton, tror det är dax att fota mera.

För övrigt, ser hon för liten ut för mig? Jag inbillar mig det och vet inte om jag skall sälja eller behålla pga storleken. Hon kommer ju växa lite till, vill gärna ha synpunkter från er!!:bow:

Och den enda som bidrar med dålig stämmning är jag när jag hotar med spöstraff för den som vågar åka iväg o tävla eller träna utan att filma.:devil::devil:

Puh! Vilken tur att jag just fått en filmkamera då... :p

Hon ser alldeles lagom ut till dig, fin var hon oxå, välkommen :)

Vet hur det är att fundera över storleken på sin häst, har fram tills i vintras tyckt att Danne varit för liten trots sina 170 (å andra sidan är juh jag 184 :angel:), nu har han dock grovnat lite mer och då känns det genast mer korrekt.

För liten???

Sabla gnäll!

Titta på min lilla pygmé så ser du vad liten innebär.:p

Jag är 164 cm och Ella 157 cm. Ella har inte växt nåt på två år. Mellan 2 och 4 år så växte hon två cm. Det har helt stannat av. Och det värsta är att hon inte har något stort framparti så man har ingen häst framför sig. Rena ponnyn.

Din häst ser lite mer rejäl ut, har ett bra bogparti och långhalsad. Så du ska nog inte behöva oroa dig. Tänk på alla långbenta karlar som rider utan att peta ner bommar med tårna. Har du hittat en sån trevlig häst så tycker jag inte att du ska sälja. Trevlig stam. Le Mexico är inte kattskit ska du veta, även om han själv såg ut som en tax. Lämnat jättmycket bra tydligen i både första och andra led.

Oj vad lång du är!

Du måste komma hit och rida på Ella. Jag skulle garva ihjäl mig. Henne skulle du inte kunna hoppa utan att vi fick vika ihop dig ett par varv för att du inte ska riva med knäna.:rofl:

Och jag skulle bryta ihop och gråta där uppe på ryggen på din häst utan fallskärm.:D

Förjävvla tur att vi fick de hästar vi fick, eller hur?;)

Oj vad lång du är!

Du måste komma hit och rida på Ella. Jag skulle garva ihjäl mig. Henne skulle du inte kunna hoppa utan att vi fick vika ihop dig ett par varv för att du inte ska riva med knäna.:rofl:

Och jag skulle bryta ihop och gråta där uppe på ryggen på din häst utan fallskärm.:D

Förjävvla tur att vi fick de hästar vi fick, eller hur?;)

:rofl: ja det är nog tur fast.. Danne har juhe en "storasyster" på heela 156cm som jag faktiskt både har tränat och tävlat i hoppning (även om man är dressyrnörd), men visst det blir lite oproportionellt :D (Ska lägga upp en bild på oss ikväll så får du se). Var lite roligt när jag pluggade i Jkpg och hade Tussi med mig, blev efter ngt år medlem i dressyrkommitén och får kommentaren från en annan medlem (mamma till dressyrryttare) åhh är det du som har den lilla ponnyn? Är det C eller D? :rofl: Hon hade inte tyckt att jag såg ut att vara en lång ryttare från läktaren utan Tussi hade sett ut som en liten ponny istället :love: Nu har jag ofantligt långa ben så det är klart jag o Tussi smälte väl in en del bland ponnyryttarna som just brukar ha benen en bit under magen.

Igår gick det helt ok med Danne, inga bråk övht :bow: Idag blir det dressyrträning, förhoppningsvis kan jag få med mig en filmare oxå..

Tussi, vilket gulligt namn.:love:

Ja, ponnykommentarerna lär väl hagla över mig o Ella med i framtiden.:cool: Fast hon ser inte så liten ut eftersom jag är begåvad med lång överkropp o korta ben. Tyvärr.

Ella har en "lillebror" som fyller två år i vår. Han var 160 cm sist vi mätte honom... Han blir nog normal.

*uppdatering*

Wiii!!!:banana: Första ridturen efter min operation (handleden). Gick jättebra och Lilly skötte sig fint! Vilken känsla att åter få befinna sig i sadeln. Armen höll så vi kan nu ta nya tag inför våren och sommarens träningar och tävlingar:bump:

Vad kul att det fungerar!

Åker du uppåt i landet för att tävla så kan jag komma o titta. Grevagården har en hel del westerntävlingar. *nickar o pekar*

Söt liten Ella efter träningen.
P3101156.jpg

Vad fint det såg ut! Du skall bara veta hur grön min häst är i hoppningen! Han tar cavalettin i ett hopp :p
Så jag ser verkligen ifram emot flytten då man får ett vettigt ridhus och inte ett med 3 meter djupt underlag.

Igår tömkörde jag min lilla kille. Har börjat träna lite skänkelvikningar, det går ganska bra. Han anstränger sig verkligen för att göra rätt! :)
Just nu står en filmkamera högst på önskelistan, så slipper jag bryta mer mot reglerna ;)

Ja, fast jag vill minnas att man får dispens om man inte har tillgång till kamera eller en närstående med kamera.;)

Nämen, vilken söt, hon påminner lite om min :p

Nu ni,
VI HAR FLYTTAT!! :laugh:
Igår meddelade dom i stallet att dom vägrade att ta ut/in och fodra min häst så jag pratade med stallägaren till det nya stallet och vips!
En timme senare stod Sixt i sin nya box.
För att komma dit hade vi gått på en cykelbana och genom ett bostadsområde, och hon var hur lugn som helst.

Idag har hon fått gå med två av de sex hästarna, ett litet russ och en nordsvensk.
Hon har busat, bockat och brallat mest hela dan, något jag aldrig sett henne göra. Varken innan eller efter jag köpte henne (jag har ju följt henne sen hon var föl, lite på avstånd).
Hon stod och betade tätt intill russet, dom fann varandra direkt.
När jag kom med morötter till dom så jagade hon bort dom, så äntligen får hon bestämma lite :D

Tyvärr finns inga bilder.. en viss häst hade ju sönder den :devil:

För första gången på flera månader känner jag att jag verkligen VILL till stallet, helt underbart! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama