04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Tack för hjälpen!:laugh:

Har nu startat ett konto på Pixbox så hoppas att jag kan ladda upp en bild nu!
pic_show_id26495969.html

Detta är en bild från september 2008, har nyare bilder men vill helst inte visa honom just nu för han ser inte riktigt klok ut! Skulle klippa honom men det gick inte så bra. Första gången klippte jag honom utan några som helst problem men andra gången så ville han inte alls. Och har för tillfället ingen klippmaskin tillgänglig så han får se rolig ut haha :p

Men skall minsann ta lite bilder någon dag så ni får se nyare bilder!

DEt funkade visst inte! Aja, jag skall försöka imorgon igen. Fölåt för onödiga inlägg!

Du har ingen kompis som kan hjälpa dig? Jag har själv haft väldeliga problem med att lära mig hur man gör.

Skyller på hårfärgen.:p

Jag hittade denna tråd på sidan 2.. :eek:

Q har idag fått träna hoppning inför tävlingen nästa helg.
Bana stod på schemat o vi hoppade 1 och 110.
Har haft lite problem o hoppa bana på honom tidigare då jag inte får ngt riktigt flyt, han bjuder o sen blir han lite loj på galoppsträckorna o sen är han på hugget igen för o sen dö ut lite. Liten luring de där.

Men 1m kändes jättebra förutom att vi rev första hindret, de är dock inte med på film för mamma missade o filma :p
i 110 var han lite trött och då överhoppar han sig men kommer mest bara uppåt så han gick ner på bakbommen på 2 oxrar.
Vissa språng är dock :love:
Sänkte ner ett par oxrar till ca 80 som han skulle få skutta över efteråt för o inte få honom för försiktig, då hoppade han typ 120 över dom, håller i mig :D

Får se hur de blir på lördag, om vi debuterar 110 eller bara rider 1m.
Film från dagens 1m finns här http://www.youtube.com/watch?v=3qG4jh2gzIE&feature=channel_page

efteråt skrittade hanna 7 år av honom helt själv, styrde omkring mellan hindren då vi byggde bort och Q han går där o böjer på nacken o går som om han bar på ett ägg.
Sen skrittade Hanna över vattenmattan utan o tänka sig för :eek: :angel:
Men Q han skrittade glatt över mattan med henne utan att röra en min :D

Jo, jag får nog göra det. Tyvärr så kan jag ju inte skylla på min hårfärg heller haha.
Vad fin Q är! Han hoppar ju jätte bra och det såg bra ut hela tiden tycker jag :)

Igår så transporttränade jag min kille, det gick verkligen över förväntningarna! Har aldrig fått in honom i transporten men igår så fick vi både in honom och körde med honom en bit. Och allting gick väldigt smärtfritt. Han var inte stressad eller rädd utan mer förbannat envis.
Nu skall han flytta om ca 2 veckor och sedan hoppas ju jag att jag kan åka iväg med honom lite så han får lite mer "kött på benen".
Och jag lovar att jag skall försöka klura ut det där med att lägga in bilder. Det är ju så mycket roligare när man kan se hur allas hästar ser ut!

Vad fin han ser ut och vilken flyt ni har! :)

Tävling igår som ni vet.
Startade runt halv 3, var där till strax efter ett.
Tyckte vi hade väldigt god tid på oss då, och det hade vi också till en början iaf.
Men de 5 sista i avd A kom ej till start. Så jag hann ej gå banan eftersom jag starta först i Avd B.
Men det gick ju galant iaf.
En klockren nolla och en rosett fick följa med hem. :bump:

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=PGVYpEhm-7g

Dålig bild, skitväder. Regna o snöa om vartannat. Men ni ser ju det fina täcket iaf. :D

Hej hej,

Här kommer en 04 till och vill presentera sig.. ;)

Chino (den grå)e: Etrusco u: Night Mare ue: Carat
IMG_0157.jpg

Vad fin hon ser ut, 110 blir lätt osm en plätt :)
Kul att det var både matta, grind och ett läskigt "kamouflagefärgat nånting" i en 1m klass.
Här uppe är de bara bommar bommar bommar, skittrist.

Det såg super fint ut! Blir verkligen sugen på att åka iväg nu! Grattis till placeringen också! :laugh:

Tänkte att jag kunde slänga upp länken till bilderna iaf! Så har jag löst problemet sålänge.

http://www.pixbox.se/pic_show_id26495969.html
Detta är somsagt bilden från september 2008, väldigt rund om magen och omusklad. Första gången han reds "ordentligt" på fältet.

http://www.pixbox.se/pic_show_id26520204.html
Här är en bild från sommaren 2008, tycker att han har ett så fint uttryck på bilden.

http://www.pixbox.se/pic_show_id26520205.html
Här är en bild från när han löshoppar lite smått i december 2008. Jag har redigerat bort linan så ni vet. Sedan så har hans hagkompis lyckats smita vi detta tillfälle så han hoppade efter :p

Vilken söt häst! :)

*knapplån*

Igår kom vi hem efter en riktigt jobbig träningshelg. Vi fick beröm för att det har gått massa framåt men det är fortfarande lång väg kvar.
Jag fick se att min pålle inte har svårt att trampa och även några passagesteg :love: Han var helt underbar...
Idag trodde jag att han skulle vara jätte trött men när jag kom till stallet drog han runt i hagen som en galning och sen stod han och bockade inne i boxen :eek:
Vi körde lite longering idag med pessoa training och han var jättefin! :)
Kanske slänger in en film från träningen sen ;)

Klart att vi ska få se film ju. :D

Tack till alla! :)
Nästa start blir nog den 11 april om jag inte hittar någon tävling som passar innan dess.
110 försöker vi nog oss på också. :bump:

Idag anmälde jag Calle till tävlingen nästa helg och sen ringde en kompis o undrade om jag ville ha en plats för dressyrtränarn på fredag.
Jättekul att få träna för henne igen o hon har inte sett calle sen 2 år tillbaka :p

MEN
självklart kommer calle in med en tappsko från hagen. Jag orkade inte ens bli irriterad utan tog ficklampan o gick ut o letade dojjan men hittade den inte.
Ringde hovis och beklagade mej o hon har fullspäckat plus 10 mil till mig.
Så förhoppningsvis kan vi mötas på halva vägen på onsdag o få på skon utan problem.
Var den hoven han fick sömtryck i för snart 2 veckor sen, så just nu går de inge vidare.

Guldfiskar kanske vore nåt...

Idag har jag ridit ut min galenpanna till häst. Skulle bli en lugn "upptäckar och klätter" runda men hästarna var inte riktigt med på det. Jag flög av :D Åttan exploderade och gjorde kängru hopp - helt omöjligt att sitta kvar då!
Men sedan gick resten ganska smärtfritt, dock kändes min häst som en tickande bomb hela rundan :grin:
Sedan när vi var på väg hem så skulle vi över en liten bäck, Åttan tog ett monstersprång över tätt följd av hans stallkompis. Vi stannar efter bäcken och sedan kommer den tredje hästen i full karriär efter och förbi oss, jag kan tillägga att detta är ett sto och Åttan som varit på tårna hela rundan får fnatt och gör något "bocksprångsaktigt" och träffar hans stallkompis på rumpan! Man blir en aning irriterad eftersom jag under hela rundan sagt till denna ryttare på stoets rygg att ta det lugnt.
Imorgon blir det nog en galopprunda tror jag, så får han bli av med lite myror i benen ;)

kl

Puh.. vilken pärs att komma in i den här tråden och läsa vad som hänt tess o peian :( Så otroligt tragiskt och orättvist..finner inte ord!

För att snabbuppdatera lite om mollysituationen så går det bra för oss. Hon har börjat travas ganska ordentligt nu och vi ska börja galoppera lite smått så småning om för att sedan åka in för en check på kliniken o se så allt står rätt till. Hon är iaf jättefin att rida och verkar taggad. Hon har ju trots allt stått sedan i början av november så man förstår ganska väl att hon tycker det är skönt att vara igång igen.

26333288.jpg

26333287.jpg

26333289.jpg

Från senaste ridturen
26526336.jpg

Grattis!

I lördags red vi ut en långtur i skogen med två andra hästar som står i samma stall (brukar rida ut ihop varje lördag). Några småhinder dök upp så nu har jag hoppat med Apricot för första gången (om man inte räknar skutt över vattenpölar då :D) Hon tyckte det va super kul!
Sen red vi en bit längs en asfalterad landsväg för att trafikträna med två lugna och trygga hästar i täten. Men jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att vi skulle möta en bil som körde förbi oss i 70-90 km/h... försökte inte ens sakta in :mad:
Min duktiga älskling bara stannade till och vände på huvudet för att titta efter bilen :love:
Strax efter körde en bil till förbi ganska fort, men den saktade i alla fall ner lite precis när den passerade oss. Hon var lika lugn då!

+ Labero Välkomna!

Jag tycker denna tråden är toppen, det är roligt att den är så aktiv och framförallt att "tonläget" är trevligt! (I vissa trådar är det bara trista och otrevliga inlägg till största delen ju)
Det är säkert därför som nya "vågar" hoppa på här!
Det är inte länge sen jag kom in här och det är många nya efter det! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama