04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

nej han är bara runt 168 ... men han var 162 när jag köpte han som 3-åring och jag är bara 160 så tycker han börjar bli stor :angel: jag har för korta ben...:p tröstar mig med att jag kanske kan se lite längre ut i dressyrsadel i framtiden

Hej allihopa!

Har precis hittat hit och om jag förstått det rätt så är detta en tråd för dem som har en häst som är född 2004? I så fall skulle jag gärna vilja vara med!
Jag har en valack (kastrerad sent så är ganska hingstig) som heter Altius men kallas Åttan till vardags. Jag köpte honom för lite mer än ett år sedan. Har varit jobbigt i början eftersom han var så hingstig så de första 4-5 månaderna jobbade vi bara på kontakten mellan honom och mig. Men tränar nu en gång i veckan för dressyr-tränare, har inte hoppat så mycket men hoppas på att få börja träna hoppning ordentligt nu till våren!

Jag undrar även hur man lägger in bilder? Måste bilden ligga på nätet för att man skall kunna lägga in den, man kan inte bara ta från det man har lagrat på datorn?
Skulle lagt in bilder på min kille men förstod inte hur man gjorde :confused:

Vill också tillägga att alla verkligen har super fina hästar!

du måsta ha från nätet :) t.ex bli medlem i www.pixbox.se, ladda upp bilder och klicka på mer info och klicka sedan på länka bild :) Sedan kopierar du bildadressen och trycker här på buke på ikonen med berget och klistrar in adressen där ^^

Välkommer till tråden, alltid kul med nya folk här :)

Bild vill vi se så fort som möjligt!:bump:

kika på startlistan inför imorn..
165 starter innan mig..:grin:

En ny bild på Aprilia blev det innan batteriet tog slut i mobilen igår.
innan vi pulsade i knähög snö, vilket var lite jobbigt. :D

Söt, din häst har också hjärtan på bogarna ser jag ;)

Nu är det mer eller mindre krig i stallet.
Jag sa upp boxplatsen i februari och uppsägningstiden är på 3 månader.
Nu så kräver dom att jag ska ta pass (ut/insläpp, kvällsfodring) trots att jag inte kommer ha någon häst där.
Det är något jag inte vetat om, och eftersom det inte finns kontrakt på det vägrar jag.
Man måste vara Stålmannen för att klara av att ta pass i två olika stall + jobba :grin:

Men fy och usch vilket ställe!! Eller vilka personer rättare sagt! :devil:

*kl*
Idag hade nu Saga vilat en vecka och jag skulle upp igen. Hon spände sig första 50 metrarna men det kom inget och sen var hon bara superduktig och skötte sig kanon! Sååå nöjd! :love:

Du menar det.. imorgon bitti skrivs kontraktet på för det nya stallet och i början av april åker vi, så underbart!!
Jag är inte motiverad till att göra något med Sixt, speciellt inte när någon annan är i stallet, så i helgen får hon vila.

Duktiga Saga :D

Va fin hon va! :love: tror inte jag sett bild på henne innan... har ju inte varit med från början riktigt.

*kl*

Måste bara visa denna bilden som jag hittade på datorn...

Min moster och jag fick för oss att vi skulle rida utklädda på julafton -07 genom samhället... :rofl:

haha, det är det fler som tycker och hon vet om det kan jag lova. :grin:
Måste visa upp sig för allt och alla.. Även ston. :D
Men så är det ju ibland.

Söt "jul bild"... Men vart tusan är snön? :eek:

Sinfonie: Det borde dom väl inte kunna kräva om det inte är skrivet nåt kontrakt?
Å andra sidan är det ju uppsägningstid, men borde väl inte kunna tvinga dig ändå? Med annat stall och jobb.. vilka folk det finns. Suck!

Haha, tjusigt :D

flurrizen: Det är lite lustigt, en annan som har två hästar i stallet är där i perioder. Har hon hästarna där tar hon pass, är dom inte där tar hon inga pass. Och så ska jag ta pass när jag inte har någon häst där..

Växer era också fortfarande?

Haha,näe du. Här växer vi tamejfan inte en millimeter till.

Man betäcker sitt sto på 163 cm med en hingst på 164 cm och får en pygmé på 157 cm. Hon har inte växte ett jota på två år.:mad: Men sen så är det smått på både fädrenet och mödrenet längre tillbaka. Strauss var ju inte så stor, inte Maraton heller.

Nåja, med det humöret hon kan ha ibland så är jag tacksam att det är nära till backen.

Idag så har hon äntligen släppts ihop med alla hästarna i nya stallet. Den första veckan har hon enbart fått gå med gamla Kamirha 28 år och bara fått hälsa på Tessan o Hennessy genom boxgallret.

Det vart inte så livat. Ella fick in några välriktade sparkar mot både H och T. Men annars så stod alla bredbenta och pinkade. *Djup suck* Ja, se dessa ston. I mitt nästa hästliv skall jag ha valack!!!

På bilderna är Ella den med blått täcke. Fuxen är Tessan, den andra bruna är Hennessy och den vita är Kamriha.
DSC00286.jpg

DSC00310.jpg
DSC00297.jpg

Dessa två var de enda ston som inte var brunstiga.:D (ägaren till den bruna med bläs).
DSC00299.jpg

Guuu, vad sorligt att höra... Jag försökte följa er här på buke och tittade alltid efter er i trådarna... Beklagar verkligen!

Tyvärr kommer jag inte in på bloggen, då den kräver lösenord, så jag kan knappt föreställa mig vad som har hänt...

Igen, beklagar verkligen! Det är var en väldigt fin häst som utvecklades mycket under den tiden jag såg er här...

Tröstkramar

Peisan dog ju för nga veckor sedan :( Kommer inte ihåg exakt när det var, men lite kortfattat så tror jag att hon hittades död i hagen :cry:

Har letat igenom tråden och hittat det nu.

Så fruktansvärt tragiskt.

Lider verkligen med Giinne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama