04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Kl
Nu är jag och Aprilia mkt laddade för årets första tävling som går av stapeln på söndag. :bump:

Träningen igår gick helt super! Bästa träningen hitills tyckte både tränare och jag.
Nu kan jag äntligen reglera henne precis som jag vill. Super lydig och fokuserad var hon. Hela tiden dessutom. Känns jätte skönt att hon inte längre känns som en unghäst att rida. Tjejen börjar växa till sig, både psykiskt o fysikst. Och inte var de andra hästarna så farliga heller, bara några av dom som hon tycker har djävulshorn i pannan än.
Har fortf lite problem med att hon kryper lite till vänster, spec på oxrar och i serier, men inte alls lika mkt som förut.

Så nu är vi laddade inför säsong 09!!:D

Mamma skulle filma med nya filmkameran, men jag mitt nöt tog med laddkabel men glömde ladda innan. :angel:

*Uppdaterar lite*
Lilly har vilat i snart 1 vecka då min handled opererats. Har börjat komma igång lite och ska prova rida om någon dag till. Känns lite mysko än bara...:crazy:...återkommer med utförlig rapport sen hur det går. Lägger in en bild på gänget i hagen...Funny längst bort sen Lilly, Raketen och Bäcka närmast kameran.
090301FunnyLillyRocketoBcka.jpg

Vad roligt att de gick så bra på träningen :)
Vad ska du starta på söndag?

Passar på att lägga in en bild på Q då han rids utav mamma.
Hon tror att hon rider honom jättedåligt och är så rädd för att förstöra honom, men jag tycker de går framåt hela tiden.
Sen har hon problem med ryggen så hon orkar inte rida o sitta ner så länge utan hon får varva med lättridning.
mammaQ006.jpg

Åhhh vilka sötisar :love:

*kl*

Idag ska jag åka och hälsa på min pålle :bump::bump: har inte sett han sen i lördags när vi lämnade honom så ska bli kul... saknar ju han lite!

Carisma fick sin första rosett igår :banana: Hon nollade sin klass 0,90. Hon var så duktig!
Och idag fick hon en rosett på posten. Hon har blivit stamboksförd med AB och då fick man tydligen en rosett för det :) Kul!

Lasse gick 1m igår, och det kändes sådär. Framridning och framhoppning som vi tidigare har haft STORA problem med, gick ganska smärtfritt och jag kände att detta kommer gå strålande!
sen inne på banan får vi ett helikopterhopp på 1an och river det. Hoppar sedan orytmiska hopp till 6an som han smiter förbi den lilla lurisen. Mitt fel, skulle ha passat honom bättre.
Sedan fortsätter de orytmiska sprången och vi river även 8a sista hindret. Så totalt 16 fel (4 fel för tid)
Efteråt var Lasse så trött, så trött och jag är lite konfunderad över de orytmiska sprången.... Är han fräsch, eller var det för att vi började banan med ett kråkhopp som den rätta känslan inte ville infinna sig :confused:

Time will tell

Nu blir det vila idag. Välförtjänt för mina båda hjärtan :love: De står och solar sig i det fina vädret idag och ser riktigt mys-trötta ut!

Jag vet nästan inte vad jag ska säga! :love::love:

Hur f*n klarar du av att sitta på den där alltså! Han ser ju grym ut i rörelserna :d :bow:

Roligt att det gick så bra med Carisma! Du ska se att Lasse kommer igen! Kan säkert ha mycket att göra med att första hindret blev kaikon.

Flurrizen! Lycka till! Kul att det känns så bra!

Oootroligt fin häst:) Tjuvkikat på er på dressyrforumet förut också, riktig klass-pålle du fått tag på!

Ett tag sedan jag skrev och det är för att jag är så j:devil:vla less och deprimerad på detta väder nu.....snö,snö,snö.....JAG VILL HA VÅR!!!

Men nu börjar jag iaf bli vädligt laddad inför helgen då det är första distrikts träningen i satsningen jag kom med i. Ska bli så himla spännande att höra vad tränaren tycker om sessan min:banana:

Grattis alla som hunnit tävla i år och det har gått bra!!:) Lycka till på tävling flurrizen:bump:!

vad roligt med Carisma :)
När är nästa tävling?

Att Lasse blev trött kan bero på att de var första tävlingen för i år (?) och att de blev fel på första hindret o därefter spända och orytmiska språng, sånt tar på krafterna.
De är bara att träna vidare och ta nya tag!
Tänk när du började hoppa honom o han sprang rakt igenom ;)

MrsQ: är de träningen för Karin i helgen eller är de nån annan tränare i ryttarsatsningen?

Jag startar en klass, 100cm.
Tycker det räcker för första tävlingen iår.

Ser ut att passa ihop, Q och din mor!

BusBarro: Vilket steg. :d
Ser supertrevlig ut!

Sass: Grattis! Vilken duktig tjej du har. :)
Och du.. Lasse kommer igen! Man kan inte va på topp jämt vettu. :D

MrsQ: Tycker tränaren om din tjej hälften så mkt som vi i 04 tråden gör så kommer det gå galant! :D Om damen sköter sig vill säga. ;)

Till Alla:
Ska inte glömma kameran. och inte att den ska vara laddad heller. ;)

Sending you a PM:)

flurrizen: Haha, vi får väl allt se;)

Jag vet nästan inte vad jag ska säga! :love::love:

Hur f*n klarar du av att sitta på den där alltså! Han ser ju grym ut i rörelserna :d :bow:

Tack så jättemycket :) Haha... Jag kan säga att efter dom minuterna i traven hade jag ont överallt, man får knipa sig fast... :)

MrsQ & flurrizen: Tack så mycket :)

Ja mamma är kortare än mig så de ser lite mer proportioneligt ut när hon rider honom.
Sen är ju han så snäll o försöker hela tiden göra rätt även fast mamma gör fel :D
Tänk att man kan vara läromästare redan vid 5 års ålder ;)

Men vad roligt!
Grattis till dig och Carisma :laugh:

Jag tror att min häst har vårkänslor! :D
En lugn promenad i vårsolen, slutade med en dragkamp, häst ville framåt, uppåt och neråt.
Jag lovar, den hästen kommer snart lära sig att flyga.
Sen så fäller hon något grymt, snart är hon väl helt naken.

Ikväll fick jag hem de nya läderskydden och tränset jag köpt, och jag är så kär :love:

Haha... Jag kan säga att efter dom minuterna i traven hade jag ont överallt, man får knipa sig fast... :)

Kan inte du ge mig några tips då.. har fortfarande inte lärt mig sitta ner på Danne i traven :angel: Jag VET att en av anledningarna är att jag glömmer andas :o men det är juh sååå svåååårt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama