Sv: 04rnas tråd nummer sex i ordningen!
Haha... Min är också 5 och jag lovar att han inte har full koll än
hihi förhoppningsvis så är alla hästar i denna tråden 5 år i år
Vad skönt att han börjar bli bättre igen din kille
KL
Kiropraktorn var på stallet igår igen och Danne såg jättefin ut i ryggen, han blev riktigt imponerad över hur fort han hade blivit återställd
Såren på benet läker väldigt fint, svullnaden har gått ner rejält, han är nu enbart lite svullen precis där såren är, elefantbenet är för denna gången ett minne blott. Han ska vila idag men sen skulle han sättas igång och ridas som vanligt så nu har vi siktet inställt på den 28 mars. (håller tummarna och blundar hårt)
En stallkompis berättade igår en sak som förklarar varför min lille häst inte KAN hålla sig skadefri, hon hade sett honom i torsdags rejsa runt i hagen så hon trodde han skulle gå omkull, varv efter varv. Detta blandades med att han bockade så rejält att han stod rätt upp och höll på att slå över ett flertal gånger..
Tilläggas kan att i torsdags var vår hagen rejält knölig och lite halvfrusen... (jag tror jag ser ett samband
)
Ytterliggare en rolig nyhet är att Dannes bästa kompis från sommarbetet har flyttat till vårt stall (kom i lördags). Min lille häst blev så överlycklig när han fick syn på honom ÄNTLIGEN ngn att leka med tänkte han (Tussi är ju 19 i år och tycker mest att Danne är jobbig, hon kan leka på sommaren men där går gränsen)
Ior (som kompisen kallas) släpptes in i hagen och hälsade på Danne, Danne kunde inte släppa honom utan skulle tvunget gå kloss intill när lille Ior skulle rulla sig, Min häst blir nu pårullad (puckot stod juh i vägen) och verkade tro att detta var en lek. JIPPIE!!! Studsade iväg i sina berömda känguruskutt och bockade gärnet, sen tillbaka till Ior igen som nu rullar på andra hållet, mer känguruskutt och bockningar. Japp så höll de på de första timmarna, kan påtala att min lille grabb var såå trött när jag tog in dem för kvällen. De är så söta alla tre nu i sin lilla flock (Ior 152, Tussi 156 och Danne 172
)