04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Usch, låter inte som nått roligt ställe.. Men skönt att ni ska flytta nu:banana:
Haha ojj, lite fightpålle du har där ändå ju;):p

BusBarro:
Näe det har jag inte kollat. Tack för tipset.:)
Joo, ofta så gör man det pyttelilla såret till så mkt större, men är man hönsmamma så är man:angel::D

*kl*
Idag har jag & VR krigat:devil: Fyra pers var vi på honom & försökte spruta in koksaltet i såret (rekomend. av vet.) Men vi hade ju ingen chans i världen när han körde upp huvudet 5 meter upp i taket:p
Så den där sprutan kan vi glömma, i fortsättningen får jag helt enkelt köra med kompress. Vill inte bråka med honom, med tex brems eller liknande, han blir bara stressad.
Men jag kom på ett litet knep till slut, genom att massera & smeka honom lite snabbt först på ena ögat & sen på andra - då hänger min tröga bebishäst inte med, utan står alldeles stilla & försöker koncentrera sig på vilket öga det är jag håller på med ^^

*kl*

Å va jag älskar min häst! :love: Har lyckats komma iväg till ridhuset ikväll och skruttan skötte sig kanoners!! Så himla nöjd med henne! Lite spänd i början för det var ju ett tag sen vi var iväg men på slutet slappnade hon av bra.

Hon blev tröööööött lilla gumsan, tyckte inte riktigt att matte var riktigt riktig när vi skulle träna så hårt :D Men jag var riktigt nöjd med galoppen!! Inge bock alls!

Hon tjafsar en del med bettet men det blir bättre ju mer hon slappnar av och huvudet småflaxar lite men det är grym skillnad sen bara nån månad sedan. Ahhh vilket roligt pass det var :love:

Håller på och laddar upp lite filmer som kommer strax!

Här kommer filmer! Ursäkta kvaliten, blev vansinnigt grynigt när jag laddade upp dem men ni ser ju lite iaf!

Trav i början av passet

Höger galopp

Vänster galopp

Trav på slutet

Hon har så mycket jobbigare med galoppen i höger varv men jag tror att det beror på att hon var sned och lite felmusklad tidigare och jag tror det kommer bli bättre med mer träning!

Visst kommer hon bli bättre i högergaloppen, precis som du säger. Bara att träna på.

Det jag reagerade först på att hon var så tjaffsig i munnen, men kollar man på svansen så är den i en rätt avslappnad ställning som visar att hästen inte är så särskilt störd som huvudrörelserna verkar visa utan rätt tillfreds med sin ryttare och det hela. Dock kan jag tycka att hon går bäst på den sista travfilmen. Är det då du travar ner henne eller har hon äntligen slappnat av ordentligt?
Hon verkar ju onekligen pigg och då är det inte så sabla lätt att hålla en låg form i ett önskvärt tempo.:p
Jag får upplevelsen av dig som målmedveten och frammåt, annars hade du inte rett ut det där med den hästen. BRA JOBB!!!!!!

Och så ser jag fram emot fler filmer på utvecklingen! (Du är just nu på min pluslista och slipper spöstraff ett tag framöver för att du lägger ut film.:D )

*kl*
Idag har jag & VR krigat:devil: Fyra pers var vi på honom & försökte spruta in koksaltet i såret (rekomend. av vet.) Men vi hade ju ingen chans i världen när han körde upp huvudet 5 meter upp i taket:p
Så den där sprutan kan vi glömma, i fortsättningen får jag helt enkelt köra med kompress. Vill inte bråka med honom, med tex brems eller liknande, han blir bara stressad.
Men jag kom på ett litet knep till slut, genom att massera & smeka honom lite snabbt först på ena ögat & sen på andra - då hänger min tröga bebishäst inte med, utan står alldeles stilla & försöker koncentrera sig på vilket öga det är jag håller på med ^^

:D

Det är sånt här som gör att jag är glad att Ellapella är 157 cm. Hon kan vara jäklig nog ändå.

Hoppas att det läker fint och inte blir några fula ärr.

Tack för berömmet, det spar jag för å komma ihåg senare ;):D

Jo angående sista filmen så är det svar ja på båda frågorna. Det är när hon äntligen slappnat av samt när jag travar av henne. Hon har inte så bra kondis än och det brukar vara så att när hon börjar släppa till och slappna av då lider det mot avtravning.

Och nej.... det är ju inte så lätt med formen då hon har en motor som gärna går på högvarv just nu men tycker ändå att hon lyssnar bra och väntar på mig så gott hon kan :D

Ajj ajj ajj, i torsdags ramlade jag av :angel:
Carisma skulle hoppa vattenmatta och det gick kanon 4-5 gånger. Sen 6e gången tog det tvärstopp och hon drog ner huvudet, så jag var minsann duktig nog att hoppa över vattenmattan själv :D
Slog inte mig utan hoppade upp igen och då hoppade hon utan att tveka.... unghästar....
Igår och idag har jag en GRYM träningsvärk, så jag spände nog till några krampaktiga muskler där när jag försökte sitta kvar.

På tisdag är det tävling! Tänkte starta Carisma i 90 (hennes första tävling :)) och Lasse får se vad han tycker om 1m.

Linn_H Lycka till med Leffe imorgon!

BusBarro Vilken snygging du hade :love: Hoppas såren bara var ytliga och att ni tar nya tävlingstag så småningom!

Vad roligt att se filmer på Saga! Hon ser riktigt fin ut på slutet!

Tack!

*kl*
Nu har jag äntligen hittat en remontnosgrimma som är ställbar så nu har jag beställt den och hoppas att den passar. Ska bli intressant att se om det kan hjälpa henna att slappna av lite mer i munnen. Har ju provat flera förut men de passar ju aldrig så nu hoppas jag på den här!

Åh va jag älskar min häst hihihi jag känner mig som ett litet barn! Jag har äntligen min drömhäst!:love:

Har varit ut på en UNDERBAR ridtur! Saga var så avslappnad och fin och vädret underbart! Ca 5 plus i solen, blå himmel och kanske -4 i luften.

Saga var som en liten princessa och vi red en ny väg som jag inte har vågat tage förut för det kommer tåg ganska nära, typ 30 meter ifrån vägen. Men tänkte prova och när jag rider där hör jag ju hur det kommer ett tåg (som saga aldrig sett förut) tänker bara... jaja, det här kommer gå bra det! och min lilla skrutta brydde sig inte alls!! Hon drog åt sig svansen två gånger och tänkte att det var nått farligt men då tog jag bara försiktigt och stannade upp henne och då var det precis som hon tänkte "å vilken tur matte är med och hon säger att det inte är nå farligt" haha guuud jag är så kär :love:

Här kommer några kort från den fina solen! Observera Sagas fina pannband ;) Ska när det hittas kompletteras med en bred svart nosgrimma :D

Saga09022800001.jpg

Saga09022800003.jpg

Saga09022800006.jpg

Saga09022800009.jpg

har inte varit aktiv på någon av de andra 04-sidorna.(är ny här å hittade hit iaf^^)
somsagt, Gulliver är född 04. islands- fullblod/arab korsning.(läs mer på min hemsida under profilen) har ridit honom regelbundet i ca. 1 1/2 år. har hoppat väldigt lite med honom, men red innan regelbundet för dressyr-instruktör. men kunde ej vara kvar i ruídhuset.(mer om det på min hemsida under gulliver-dagbok.) men nu under början av året, när det var så grymt halt överrallt, (han är oskodd å vi hade somsagt inget ridhus) blev det att han fick ett litet break på nån vecka. men har varit igång som vanligt nu i några veckor. men förra fredagen vaknade jag med ryggsmärtor. åkte till sjukgymnasten senare i veckan å det visade sig att de 3 nedersta kotorna låg snett, även bäckenet, och en inflamation. precis vad man önskade sig nu!:( så gulliver satår åter under vila. har ingen som kan rida honom regelbundet i mitt ställe. upptäckte &så att gullis har fått en spricka i lamellranden. så nu väntar vi på hovslagaren... i övrigt är gulliver en vääldigt pigg, framåt kille. oftast orädd men vissa saker kan ju äta upp en^^. han är känslig för hjälper. han kan vara riktigt envis!! har lätt för att minska gångart, hålla å fatta rätt gallop, skänkelvikning, fram/bakdelsvändning börjar han förstå. vi rider ändast i naturen, åkrar å skogen, vilket han stormntrivs med. ska lägga upp bild/video inom korrt!!:bump:

*kl*

Älskar min jättebaby!:love: Han var så duktig idag! När jag skulle tvätta såret vid ögat så stod han alldeles stilla & lät mig t.o.m. ta sprutan i såret för att skölja rent det!:eek::love:
Tog bort bandaget idag (har suttit sen i onsdags) & såret var mkt finare! Dock har han fortfarande som en hård platt svullnad vid det ena såret(precis vid senan på innerbenet) Men bara såret får läka ytterligare lite, så får vet. komma ut igen & kolla på det.:)

Tog en kort promenad då han luftade såret, så bebis fick se lite andra vyer än sin hage.
26370240.jpg

26370175.jpg

26370129.jpg

Kul att det gick bra!:laugh:
Hur söt är inte lillgumman på första bilden då - njuter av solen!:love::D

Linn_H:
Lycka till på tävlingen!:bump:
Btw, går allt bra med Wepsan oxå?:)

Haha, va roligt det var att titta på dina bilder, ser ju ut som att vi skriver i två olika årstider!!:rofl: Jag hade gärna haft din årstid! Ser jätte mysigt ut på bilderna :)

Tack!:laugh:
Joo allt går kanon med henne, laddad som tusan som vanligt..
La in nån film på henne i filmtråden för hopphästarna idag och i måndags, så du får kika där! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama