04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Åh, tack!:) Jaa, jag håller tummarna nu så knogarna vitnar för att vi ska slippa operera... För då har vi ytterligare ett problem - vi har inte hittils hittat nån tillräckligt stor transport:o dessutom går han in i transporetn, men inte ut. (endast frontlastad) Så då måste vi få tag på en lastbil... jag säger då det - hästar:p

Hihi, naw gulligt med en pålle som är skäck i endast ansiktet;):D

Haha, det är ju också ett lastningsproblem ;)
Om han behöver opereras, vad skulle dom göra då?

Du menar det, hon har redan börjat med en has, och verkar vara på väg med andra hasen.
Snart har jag en skäck som inte ens har anlaget för det :rofl:

Jag vet inte riktigt. Men det blir väl inget större ingrepp, eftersom det "bara" är en benflisa, hoppas jag i alla fall:o men i och för sig så är det nära ögat, så det gör ju det hela svårare...
Men det vill jag inte tänka på just nu, utan jag hoppas på att det bara är inflamation!:)

Haha, men var glad över att det växer ut hår i alla fall! VR har en jättestor kal fläck på ena frambenet, där han hade ett sår förra året - det kommer aldrig växa ut nått hår där:eek::D

Då får det banne mig se till att vara en inflammation och inget annat!

Nämen, vad fint. Han kanske vill bli en nakenhäst? ;)

Mm, låter mkt bra!:laugh::bow: det håller vi på!
Skönt förresten för dig att få ha en hel & frisk häst nu:laugh:

Haha, jaa kanske det. Men det har han inte diskuterat med matte = önskningen kommer inte accepteras :angel:

Ja jag är glad :laugh:
För tillfället, men nu lär det bli andra bullar.. hon går snart i brunst, och hagen uppe vid stallet (där hon gått i hela vintern, ensam) är upptagen..
Så hon kommer att bli tvungen att gå med den betäckande valacken :crazy:
Jag kan inte annat än att be till gudarna att det går bättre än förra gången,
då hon hade ryggont ett par veckor efter (samt ett rejält märke i ansiktet = valacken hade sparkat henne där).
I det här läget känner jag mig som en hemsk matte, låter henne gå med valacken.
Men dom andra i stallet blåvägrar att låta henne gå i en av de övriga hagarna :(

Ska bli underbart att flytta! :love:

Den kinesiska nakenhunden van remo! vad säger du om det?
du kan säkert sälja honom riktigt dyrt! ;)

Håller tummarna för att det går bra! Du får säga till henne att hon tuffar till sig & säger ifrån på skarpen!;)
Jobbigt det där när det blir problem med hagarna...
I vårt stall har vi fördelen med att vi får göra hur vi vill, då det är vi som är uppstallade där sköter allt. Så jag brukar fixa & dona en hel del, jaa:angel: (VR har en stooor hage för sig själv) men hur var det nu igen - "störst går först":p

Förstår att du ser fram emot flytten!:) När sker den?

Haha, jaa då kanske jag äntligen kan tjäna lite money money på honom, mohahaha:devil:

Här sköter vi i stallet allt också.. men då de andra i stallet är.. lite översittare (jag-vet-bäst) och blåvägrar allt.
T.ex hästarna släpps ut i hagen lösa, går i en gång ner till hagen.
Det är fyra hästar, min släpps som nummer tre, och hon är så jävla stressad att hon skakar när man släpper henne (hon blev så stressad när dom andra går förbi hennes box, har någon annan än jag utsläpp blir hon oftast stressad tidigare).
Ändå vägrar dom släppa henne först.

I början av april, ska iväg och skriva på kontrakt nu i veckan! :banana:
Då blir det lugna, snälla hagkompisar, som aldrig visat betäcknings-tendenser, eller som sparkar/anfaller hästar oprovocerat.
Människorna där är hur lugna och trevliga som helst i hanteringen där (inte som i nuvarande stallet. dom är hårdhänta och ibland våldsamma. dom har då blivit lite uppläxade av Sixt, som inte accepterar sånt :devil:)
Och så är det bara hon och en annan häst i den sektionen (det är isolerad vägg till de övriga), så hon ska nog lugna ner sig, och komma till ro där :)

Ja, ska han vara ett sånt klantarsel så du får betala veterinären konstant, så är det minsann dags! ;)

Jsut det, apropå tuffa till sig..

jag börjar tro att min häst har ett sadistiskt anlag.
Framförallt mot sig själv, men har börjat utforska det mot andra.

För ett par dagar sedan så gick det superaggressiva stoet i hagen (hon sparkar och bits konstant) till anfall mot min häst, och min tjoffade till henne rakt i bringan.
Därefter drog hon iväg och bockade järnet, och såg så glad ut över att äntligen haft mod till att säga ifrån översittaren.

Två dagar senare gjorde hon samma sak, och såg lika lycklig ut.

Å vilken snygging :love:

Bilder och film direkt, du kommer att bli poppis här ;)
Välkommen!

Va tråkigt att läsa om din stora VR, jag tycker han är så fin... :)
Apropå transport, vi har en UME B50 som jag tycker är riktigt stor invändigt, har ni provat med en sån?
Jag tror inte det är någon fara med såret, det löser ska du se! Jag är också sån som målar upp fan på väggen så fort det blir något men det får man inte göra...

Naddi: Tack så mycket :)

Idag ska vi trimma inför tävlingen på söndag, får se om han sköter sig. I söndags var vi på vår första och han ville inte gå förbi domaren så det blev en flopp :(

Alla vet att domarna är maskerade hästätande monster ;)

Är det LC?
Jag hoppas att du vet om att det är lag på att filma ritten :D

Haha.. Ja, han fattade inte riktigt varför dom skulle sitta där i mitten :eek:
Jag ska starta LB:2, LA:3.
Jag hade med mig filmkameran sist med men då hade jag råkat slagit på den några dagar innan och inte stängt av den så batteriet var dött. :grin:

Aha, då är jag med.

Jag hoppas att domaren inte sitter i mitten på ridbanan där ni är iallafall ;)

Ja, tyvärr blir det juh ingen tävling för mig... Stallägaren ringde imorse och sa att han tagit sig ur hagen på något sätt så jag åkte dit och han har massa skrapsår. Haft vet ute och det är juh ingen fara men tävling är juh inte direkt att tala om på någon vecka. Så tyvärr :(

Timon blir bara bättre och bättre! Han har fått sån fin galopp nu så man tror inte det är sant, men på lördag kommer det några som ska provrida honom för ev. köp. Vi får se hur det går :(

Här kommer några bilder :

hihi, han kliver iväg mej ;)

nej vad tråkigt :eek: skönt att det inte var något allvarligt i alla fall.

jag har lite blandade känslor inför helgen... ska bli jätte skönt med lite hjälp med Dobby:bow: men samtidigt kommer jag ju sakna att gå bort till stallet o mysa med han...:cry: fast det är ju bara en månad... men ändå... :crazy:

Hanna ska ha honom uppe hos sig en månad och se om hon kan få bukt med bockningarna... :bow: vet inte riktigt hur det kommer bli men jag hoppas jag kan åka och hälsa på och kanske rida för henne sen när han varit där ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama