04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Vi står i ett litet stall ungefär vid Kaxholmen... men han ska faktiskt upp till en tjej i Lekeryd på lördag:), Hanna Östman om du vet vem hon är? Vi var i Frimans ridhus förra helgen för första gången... väldigt fint!

Måste ju bara säga att jag är väldigt svag för svarta hästar.:love:
Vilken snygging du fått tag på!
ja just.. glömde nästan..

Välkommen till tråden!:bump:

Tack så mycket! :)
Jag är också svag för svarta hästar och det var bara en ren lyckoträff att vi hittade denna prins :)

Slänger in en liten film på honom.
Han var tokspänd på denna träning och gick i balanstrav nästan hela tiden tyvärr.
Jag har inte hunnit lagt in nya men vi har kommit en bit på vägen iaf :)

http://www.youtube.com/watch?v=6NOYNEc2oUc

Senast ändrad:

ja det kanske man kan säga :p egentligen gör han väl inte så jätte mycket men har lite idéer för sig att bocka och sparka lite och jag känner att han får mig ur balans varje gång så behöver nog lite hjälp att få bort det...

Åh vilken snygging! :love: Självklart är du välkommen!!

Vi gillar bilder och filmer så du vet ;)

ja det kanske man kan säga :p egentligen gör han väl inte så jätte mycket men har lite idéer för sig att bocka och sparka lite och jag känner att han får mig ur balans varje gång så behöver nog lite hjälp att få bort det...

Okej, jag var nere i ridhuset och klagade på hoppningen :D
Tyckte din häst var superfin och jag tror säkert du själv kan rida den om du får lite hjälp!

Åh nu har jag kollat på filmen och kan nog inte vara mer såld :love: Ser ut att ha ett härligt schvung! Kan inte vara lätt att sitta på! :D

jaha va det du! vad roligt det fattade inte jag... ber om ursäkt om han skrämde alla andra stackars pållar med bockandet! jo lite mer muskler och mindre mage så ska det nog kanske bli något av honom :D Ja jag hoppas verkligen jag kan tuffa till mig lite... det var faktiskt peppande att bara kolla när Hanna red i lördags och se att man faktiskt kan sitta kvar och rida ur bockningarna:bump:

Jösses vad fin han va på filmen :love:

Cinora + Sinfonie + Naddi:
Tack så jättemkt! Behöver peppning känner jag.:)
Jag hoppas oxå att han snart bli frisk, min lilla snuttis...

Busbarro:
Har sett din häst i nån annan tråd & dregglat både en & två gånger över honom!:d

kl
Mitt på dagen var hovis här igen och rev av calle framskon men kunde inte hitta ngt speciellt med sömmarna så förmodligen var de nån av sömmarna vi drog ur i går som var boven i dramat.
De var iaf inget sömstick utan bara ett sömtryck. Så nu har han fått på sig skon igen o så hoppas vi att han blir bra fort nog.
Har stått ute i snön idag o kylt benet hela dagen , snö är praktiskt ibland ;)
Är lite försiktig när han går på lite hårdare underlag men verkar pigg o glad ändå.

Ibland önskar man att man hade en häst som visade smärta när de verkligen gör ont.
Vi använde visitertången på honom flera ggr o visst gungade han till ibland men de gör han alltid, oavsett om de gäller letandet av sömtryck eller kratsning av hovarna.
De är en tuff kille jag har.

Lämpligt nog nu när calle fick ofrivillig vila så däckade jag i en förkylning, vila för båda alltså.

Åh fi fan!:eek:

Den skulle jag inte visa bild på, hästnappning är ju att räkna med!

Är han borta, leta inte hos mig...:angel:

vet inte om du går in & läser här igen, men jag skriver en sammanfattning här i alla fall.:)

Han fick skavsår på benet, efter att ha haft benskydd i hagen i ett fåtal dagar. Efter det har det inte velat läka, då Van Remo har vart på & bitit på det. Just nu är det nästan som ett överben på benet.
Där kan vi snacka om överkänslig häst.

Bulan under ögat är en inflamation från ett sår han hade vid ögat för ca 2 månader sen. Det blev endast ett jättlitet sår, som läkte fint - men antagligen så låg det kvar nått litet smuts, så det blev inflamerat. Vet. gjorde ett snitt & tog ur allt var, så nu ska det sköljas med koksalt minst 5 dagar.
Vi vet inte om det ursprungliga såret under ögat var en spark eller om Van Remo själv slagit i huvudet. (Han har ju NOLL koll på sin stora kropp:p) Men återkommer svullnaden, så kan det vara en benflisa - varav vi måste rönka för ev. operation...

*kl*

Ögat var jättefint idag! Kom knappt någon var alls ur såret!:bump:
Ville bara skriva det, när jag ändå var igång.

vad bra att det verkar bättre :laugh:
Jag har tänkt på er idag, när jag var i stallet, och är så glad att min lilla olycksfågel lyckas vara hel för en gångs skull ;)

Det har börjat växa päls där hon varit kal i ansiktet (några fläckar är efter att hon gått omkull, några andra efter att hon stegrat i boxen).
Och det växer VIT päls!
Min lilla häst kommer att ha vita bollar i ansiktet :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama