04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Ohhh me like!:love:

Han ser ut att ha en härlig galopp. Lägger sig fint vid de flesta hinder och ser ganska obesvärad ut. Gillar honom starkt!:love:

Roligt att du gillar honom :) Börjar själv göra det mer o mer..(Jobbigt läge, man kan ju inte samla på hästar..:() Galoppen är jättetrevlig! Lite svag i den ännu, men jag tror att den kommer bli riktigt ridbar och bra när han blivit starkare!

Vad duktiga ni är även om pålle har lite småbråttom mellan varven.:bow: Blir så hoppsugen när jag ser er andra hoppa men det lär nog dröja ett tag till för nu har vi äntligen fått riktig vinter vilket förvisso oxå stått högt på önskelistan efter senaste istiden.:cool: Just nu kan jag dock inte njuta av min lilla stumpa alls. Har fått nån konstig tandinfektion m tandvärk som flyttar runt bland tänderna o gör livet till ett h-:devil: Så jag käkar penicillin, kvider, tycker synd om mig själv o läser om er andra. :cry::grin: Nåja imorgon skall jag till tandis som jag hoppas upphäver såväl värk som "stillasittande":bump:

Nämen, är din efter Licanto? Det har jag inte kopplat tidigare :p

Jag träffade honom för ett par somrar sedan, samt en mindre rolig avkomma :devil:

Japp det är han, fast han är ju inte min utan jag utbildar honom bara åt ägarna.
Har inte sett nån annan Licanto-avkomma, men Leffe är otroligt snäll och positiv, ibland har han väl inte koll på vad han sysslar med men det finns inget ont i honom iaf. Men det kanske finns en anledning till att han heter som han heter (Lestat är tydligen en vampyr i nån film:p).

Aha,

Trevligt med en trevlig avkomma efter honom iallafall ;)
Avkomman jag stötte på (3 årig hingst) flög som en skottspole, stod mest på bakbenen, och gav mig en rejäl åktur.
Efter det tyckte jag inte om Licanto :angel:

Är det inte Queen of the Damned, som Lestat är med? detta ska jag ta reda på..

Fina pållen utvecklas med stormsteg, duktig linn :)

Calle har varit in på klubben o hoppat lite studs idag , känts lång som en lastbil sista dagarna då jag varit krasslig o inte orkat rida så seriöst.
Fick jobba mkt med galoppen idag men till slut så släppte han till o blev riktigt fin igen.
Sen fick han ta ett rejält bad, månader av piss o bajsfläckar tvättades bort o är nu ett minne blott :p

Till helgen blir de träning för ny tränare (jag har tränat för honom tidigare meninte calle) och de ska bli otroligt skoj.
Calles uppfödare kommer oxå och tittar.
Dessutom tycker jag att nya foderstaten verkar ge resultat, mera hull :D

*KL*

Idag så har vi fått tillgång till en fotograf (äntligen!)
Men tyvärr så glömde jag att visa fotografen inställningarna, så vi ser ut som en enda smet på nästan varenda bild.

Men lillhäst var så duktig, börjar ta skänklarna jättefint, formar sig även fint emellanåt, vilket givetvis inte kom med på bild :mad:

Men men, vi ska blotta oss :D

Min lilla Sixt, och jag (den uppstoppade Michelin-gubben ;))
DSCN0336.jpg

DSCN0338.jpg

DSCN0343.jpg

(undrar vilken stad vi bor i :D)

Vad duktiga ni är:d Syns att han kommer ihop sig mer och mer på varje film du visar!:bump:

Snor min egen knapp...

Tog lite bilder på vilden idag som otroligt nog var superlugn att rida trots 3-dagars vila:) Förmodligen för att det är ungefär 20 grader varmare nu än det varit de senaste veckorna:banana: VÅR!!!...nästan.....

Sötaste flickan:love:
StkortMity010.jpg

Öhmm..vår?
StkortMity011.jpg

Poser!
StkortMity019.jpg

Forts nästa inlägg....

Tjabbel med 2-åriga friesern Ystra
StkortMity029.jpg

Söt:)
StkortMity020.jpg

StkortMity025.jpg

StkortMity038.jpg

PUSS!!
StkortMity033.jpg

Fin pållen din är!:laugh:

Den sista bilden skulle ni få göra reklam för - genom uppsatta affisher i staden;):D Skulle bli poppis med den snygga varelsen!:d

*kl*

Imorrn ska jag ringa veterinären, så de får komma ut & kolla på VR:(
Hans bula är större, varmare & mjukare = högst troligt inflamation.
Men han är lika glad som vanligt min lilla giraff:love:

Dålig bild...
26325735.jpg

Men är hon snyggast eller vad?!:love:

Visst är hon vacker min lilla tjej:love: Lite roligt också att hon är sådär nordsvensk/russ ljus runt mulen:p Det kanske däljer sig ngn liten nordis långt där bak:D

Din är ju inte så dålig själv föresten:d Hoppas det går bra hos farbror vet!

+ VR

Tack så mycket :laugh:
Hon har tappat endel i muskler (och ersatt det med fett:angel:) det senaste,
det har varit för mycket oplanerad vila.
Och hon har fortfarande ganska dålig överlinje, men vi jobbar på den :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama