04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag ska hålla tummarna, det är inte kul med oturshästar:( (jag sitter ju med en själv ;))

*kl*

Tack för lycko-önskningarna gott folk!

Idag då så kom veterinären ut. Endast femte gången på ca ½ år!:eek:
Bulan var som vi trodde en infektion. Det hann aldrig gå så långt så han började få besvär av den i alla fall, alltid nått. Vet. skar hål i bulan, så massor var kom ut.
Jag ska hålla såret öppet i 5 dagar & tvätta rent det med koksalt. För att det ska få läka inifrån.
VR fick oxå en kompress på skavsåret, på benet - lindat med massor bomull och bandage. Hoppas att det sitter nu bara, så han inte är på & biter på det!

Har vi otur och bulan återkommer under ögat, kan det vara en benflisa. Då måste vi åka in med honom och rönka honom, för ev. operation.
Även benet kan bli värre - om det "växer upp som en bula"... just nu har han som ett överben på såret...
När benet, för hoppningsvis, blir fint - så ska vi då kolla upp så han inte fått nån hälta av det.

Känner mig inte alls pepp för tillfället. Jag som hade hoppats på att vi äntligen skulle få komma igång ordentligt nu ju!:(
Men som det ser ut just nu, så dröjer det ett bra tag tills vi är där. Så vi är tillbaka på ruta ett igen...
Börjar banne mig se denna tråd som en "oturs-tråd", det är många som haft otur med sina vackra pållar i alla dehär sex trådarna!...

Dålig kvalla på bilderna - tagen med mobilen
26331687.jpg

Älskling nerdrogad
26331688.jpg

Vilken otur du har, hoppas de får läka ihop utan komplikationer nu.
De jag tänkte på med såret vid ögat.. varför har veterinären snittat högst upp.. jag skulle välja att snitta längst ner så de var som är kvar kunde rinna ut av sig själv.
Fast bilden kanske luras på den fronten.

Calle har fått nya dojjor idag och blivit tömkörd.
Han har lagt på sig rejält sista tiden o de är så roligt att se.
idag står han ute i hagen utan täcke i den varma solen..dom njuter både han o Q.
Hovis tyckte dock att Calle var lite stelare i Vä bak idag.. kan vara träningsvärk sen igår men hanhar alltid varit lite sämre i vä bak och höger fram så får nog börja strecha honom lite.
Sadeln ska värmas om nästa vecka oxå, kan vara en bov i dramat de med.

Stackars din pålle :cry: och stackars dig med! Hoppas han kryar på sig nu i alla fall! Antar att jag kommer få vänta ännu längre på den där filmen nu... :angel:

+ elli_noran
Tack! Det hoppas verkligen jag med!

Bilden lurar. Snittet är på mitten av bulan, fats längst ner på den, om du förstår vad jag menar.:) Svårt att förklara:p

Haha jaa, dendär videon dröjer nog väääldigt lääänge till!

Att jag tycker Mity är fin det vet du ju redan:p tänkte bara säga att hon hade ett fint träns på första bilden, i synnerhet pannbandet.:love: Ett sånt skulle jag oxå vilja ha. :bump::bump::bump: (A-K Eng får låta bli att läsa :D )

*kl*

Duktiga lilla tussan min :love: Jätte duktig idag även fast hon var jättepigg. Men hon är så rolig för nu tror hon att vi ska fatta galopp hela tiden :D

Ännu ett framsteg med galoppen nu. Idag var det fin lugn galopp och jag fick även ner henne i formen en stund så det kändes riktigt bra!:love:

Men stackars lilla VR :(
Ni har det verkligen inte kul nu, hoppas att allt går bra med honom!
Vi håller tummarna här i mariestad ;)

Dagens från oss:
Longering på volt med upphöjda bommar.
Hon har verkligen blivit stel i högervarv, hängde inte riktigt med i svängarna.
I vänstervarv däremot gick hon som en klocka.
Visserligen så stannade hon till innan "hindren" nästan varje gång innan hon travade över.
Hon är ju van vid att det går i fullt ös ;)

När vi nästan var färdiga kom det in två damer som började plocka fram hinder.
En utav dessa damer stannade upp och tittade väldigt granskande på min häst.
Efter en liten stund frågade hon "Hur gammal är hon?", jag svarade "fyra" (hon har ju flera månader kvar till fem :angel:).
Då svarade hon "Ja, det syns att hon är en bäbis, men en riktigt fin bäbis!"
:love:

DSCN0316.jpg

Så rädd man kan bli av sin egna spegelbild..
Nosgrimman sitter illa där, det var innan jag hade opererat med håltången :p

Tack så mycket! :D

Hur går det med Pompa nu? Du har varit dålig på att uppdatera! ;)

Åh stackars "liten"!
Hoppas att han blir bra snabbt!

Lite nyheter från oss:
Idag har vi haft träning. Galopperade för första gången i ridhuset. Hon förstår ju inte riktigt men med övning ska det nog bli bra. Är glad för att hon inte försökte bocka eller sparka bakut! Har bara galopperat henne vid två tillfällen tidigare, då i skogen och med "draghjälp". Planen var att träna för tränare varannan vecka men jag tror att det får bli varje vecka ett tag framöver, känns som att jag behöver det stödet.

I lördags flyttade Apricot till ett nytt stall eftersom hennes stallkompis ska säljas och hon inte kan stå själv. Som tur var hade granngården (tränarens stall) en box ledig så hon får stå med hästar som hon känner (de vi brukar rida ut med) och jag känner människorna där. Längtar ändå tillbaka till "mitt" stall och hoppas att hon som har det hittar en ny häst snart!
Flytten har min älskling tagit bra, men hon har tagit ett steg tillbaka när det gäller hur man uppför sig bra i stallet :(

Läste att en del här har lååång väg till stallet, stackare. Fick mig att tänka på hur mycket jag uppskattar att endast ha 5 fjuttiga km dit och ridhus på gården! :love:

Jag har alltid haft stallet utanför husknuten, och likaså nu när jag har flyttat, och då även ridbana med hinder osv.. Så kan inte yttra mig så mkt hur det känns att åka långt till stallet. Måste väl tära lite i längden ni som har det?
Spec på vintern?
Men kan påminna om att det snart är vår iaf. :bump:

Jag har juh helt och hållet missat denna tråd... Jag har också en -04:a, valack e. Florencio - Feiner Graf som jag haft sen december...

Hoppas vi får vara med :)

n604235682_1676402_6042.jpg

n604235682_1503978_9221.jpg

Sett den där hästen på film på dressyrgnägg.. superfin är den :)

Calle skoddes igår mitt på dagen o på kvällen såg han besvärad ut.
Kunde dock inte se nå fel på honom men efter lite undersökning så var han aningens varmare i ena hoven.
Så förmodligen har han fått ett sömstick eller skulle tro att de är ett sömtryck eftersom när jag drog ut sömmen så var den ren o inte nå geggig.
Idag kommer hovisen igen o kollar honom. Han är bättre idag men för säkerhetsskull så får hon ta en titt på honom.
Jag hoppas att han blir bra så jag kan träna på lördagkväll, annars på Q rycka in.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama