Sv: 04rnas tråd nummer sex i ordningen!
*kl*
Tack för lycko-önskningarna gott folk!
Idag då så kom veterinären ut. Endast femte gången på ca ½ år!
Bulan var som vi trodde en infektion. Det hann aldrig gå så långt så han började få besvär av den i alla fall, alltid nått. Vet. skar hål i bulan, så massor var kom ut.
Jag ska hålla såret öppet i 5 dagar & tvätta rent det med koksalt. För att det ska få läka inifrån.
VR fick oxå en kompress på skavsåret, på benet - lindat med massor bomull och bandage. Hoppas att det sitter nu bara, så han inte är på & biter på det!
Har vi otur och bulan återkommer under ögat, kan det vara en benflisa. Då måste vi åka in med honom och rönka honom, för ev. operation.
Även benet kan bli värre - om det "växer upp som en bula"... just nu har han som ett överben på såret...
När benet, för hoppningsvis, blir fint - så ska vi då kolla upp så han inte fått nån hälta av det.
Känner mig inte alls pepp för tillfället. Jag som hade hoppats på att vi äntligen skulle få komma igång ordentligt nu ju!
Men som det ser ut just nu, så dröjer det ett bra tag tills vi är där. Så vi är tillbaka på ruta ett igen...
Börjar banne mig se denna tråd som en "oturs-tråd", det är många som haft otur med sina vackra pållar i alla dehär sex trådarna!...
Dålig kvalla på bilderna - tagen med mobilen
Älskling nerdrogad