04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Haha, igår hade du inte velat ha någon film - då ridpasset mestadels bestod av bockningar, stegringar, piruetter & alla andra högre skolor som kan nämnas:angel:
Påminn mig om att aldrig låta min häst vila 2 dagar i rad!:eek::D = överpigg häst!

Btw, så ringde jag till veterinären idag & han trodde att det inte var någon fara alls med VR. Han kan inte bli halt av något så ytligt som ett skavsår - som jag i och för sig visste själv. Men är man hönsmamma, så är man:angel: Så att han gick lite "stötigt" i slutet av ridpasset trodde han berodde på styltorna. Så jag ska springa med honom idag & se. Vet inte om jag blev lite paranoid eller nått, hmm...

Men det var ju skönt i alla fall! Man blir lätt hönsmamma... det är ju endå ens bebis :love: När vi var på kliniken med Dobby första gången var jag så nervös och mådde så illa så jag fick gå ut därifrån och lämna pållen till pappa... var helt övertygad om att de skulle hitta nån jätte grej på röntgen o att jag skulle få åka hem utan min going...ibland är man lite löjlig:angel:

Haha, naw =´)
Näe, men det är inte löjligt. De betyder ju så himla mkt våra "små" pälsklingar!:love:
Jag var själv hypernervös över VR:s veterinärbesiktning. Han hade nämligen visat sig vara en halv grad halt på ena frambenet(för han hade nyligen blivit sparkad i hagen) 1 månad tidigare. Men när vi gjorde den andra besiktningen 1 månad senare så gick han igenom!
= mkt lättat blivande matte!:bump::D

De är främst Q som är dressyrtränad, för han är så okomplicerad och lättlärd.
Calle är ju mer av den styvare sorten så han kräver så otroligt mkt mer lösgörande.
Därför ligger han lite efter på den biten oxå men vi jobbar på de.

VR: jag har oxå bow balance (eller de är mammas men dom hänger på min sadel eftersom den används oftast).

Alltid lika roligt att se dina filmer och Q, han är min absoluta favorit här i tråden :d ( ja bortsett från min egen lilla ängel då förstås.) Grattis till en snygg runda o de 63 %:en.:bow:

Mrs Q Grattis till dig o uttagningen oxå :bow:

Tack alla för gratulationerna:bow::bow::banana: Känns så himla bra just nu!

Nu drar jag iväg på en minisemester och återkommer igen på söndag! Ha det gott allihopa och puss på pållarna från mig:love:

*kl*

Vill bara glatt berätta att VR inte visade någonting idag, när jag sprang med honom, varken på rakt spår eller volt.:bump: Måste vart styltorna... för min andra häst gick lite "stöttigt" idag när han fick styltor.

Senast ändrad:

Men vad härligt! :laugh:

Själv är jag så stolt över mitt monster idag :love:
Hon var betydligt lugnare idag, än igår. Från det att jag satt upp tills jag satt av så var hon stenhårt fokuserade på mig.
Vi arbetade med skritten (ställningar, böjt spår etc) och hon var så FIN, det är knappt jag minns senast jag satt på en häst som gick så bra (och ändå var det bara skritt).
Om vi ändå hade en FOTOGRAF!! :devil:
Men på tisdag verkar det som om jag och djuret kan vika ut oss för första gången :laugh:

DSCN0288.jpg

Titta, jag lyckades gömma den kala fläcken i ansiktet med nosgrimman :angel:

Jag råkade stänga in stackars lilla stallkatten hos min häst idag.:o
När jag hade fixat hennes foder förstod jag inte varför hon stod med näsan i ett hörn och såg så fascinerad ut.. innan jag såg den svart/vita lilla bollen som gjorde sig så liten som möjligt medan min häst försiktigt nosade på honom, jättesött :love:

*kl*

Igår va min pålle dyr :love:

Skrittade en 15 min längs vägen först och red sen in på ett fält vid stallet och travade och tog tom några galoppsprång :bump::bump: Han var dock tvungen att göra några protester, man kan ju inte vara samarbetsvillig hela tiden då förlorar man ju sin image:angel: men har knappt vågat gå in på fältet innan så kändes ändå som ett framsteg :D

Imorgon blir det ridhuset... ska försöka filma när tränaren rider.

var tvungen att skicka med en mysbild...

Jag råkade stänga in stackars lilla stallkatten hos min häst idag.:o
När jag hade fixat hennes foder förstod jag inte varför hon stod med näsan i ett hörn och såg så fascinerad ut.. innan jag såg den svart/vita lilla bollen som gjorde sig så liten som möjligt medan min häst försiktigt nosade på honom, jättesött :love:

Vilken tur att det inte var i min hästs box det fanns katter. jag sträckte fram en katt åt han så han skulle få nosa i sommras. Han nosade först. Men sen började han försöka norpa bort pälsen med mulen och framtänderna. Den katten satt inte kvar i mitt knä särskilt länge vill jag lova. Typiskt barn dom måste stoppa allt i munnnen :D

*kl*

Idag var det en galopp bara sen slutade jag......

......för att det gick så bra!!!:D:love:

Fattade galopp och döm av min förvåning då jag INTE hade 600kg häst i handen som ville lubba på! För första gången kunde jag ha en lätt hand och hon rullade på i fin galopp!! Jag var så förvånad att jag tänkte både två och tre gånger " inget i handen, inget i handen!" under galopp svängen :rofl:

Känns guld!!:banana::banana:

Flög av Saga idag 2 ggr :devil: :s Först näår jag satt upp var det något som gjorde att hon började med en rad bockserier tills jag flög ner på isen (hemma i Torsåker nu) sedan så satt jag upp inne i hagen där fölis lekte men Saga fick fnatt där och galopperade 200 meter och la till en rad bockserier tills jag låg och tuggade snö + att jag slet med mig tränset och fick fånga in enn uppskärrad häst och tränsa och sadla om . Imon har jag 2 kompisar som med vilja ville sitta upp och rida henne :O

hur går det för resten?

Jag är glad att min häst tycker så mycket om andra djur..
Hon vill säkert ha ett alldeles eget djur i boxen, hon skulle nog bli jätteglad :D

Idag har jag varit på GBG horse show, shoppat saker till mitt lilla odjur :angel:
och även träffat på en utav uppfödarna (om man kan säga så, hon är född på skola, den här arbetar där och har gjort det sen innan Sixt föddes, om jag inte minns fel).
Hon var så glad att jag och Sixt trivs ihop, monstret är ju inte den lättaste att tampas med alla gånger :)

Åh, jag kan knappt vänta tills jag ska släppa ut hästarna imorgon, så ska Sixt få prova alla nya saker :laugh::angel:

*lånar knapp*

Nu är han dyr lilla busponnyn :love: Jag verkligen önskar att han helt plötsligt skulle växa och bli stor häst.

Han fick vila ett tag nu för han växte ur sin sadel och jag vill inte rida barbacka mer än nån liten skrittur eftersom jag är så lång. Det blir så obalanserat och känns inte så snällt mot lill-killen. Och han är inte direkt lätt att hitta sadel till då han är väldigt rund och har nästan ingen manke. Man sitter ju framme vid öronen i eventuella bocksprång. :angel:

Men nu har jag hittat en sadel som passar och kan rida ordentligt igen. Han har blivit så fin! Mycket lugnare och fokuserad. Han är precis så som jag vill ha mina hästar nu. Taggad och framåt med korta tyglar och så fort han får långa så slappnar han av, sträcker ut halsen och bara lunkar på. Tidigare har vi haft problem med galoppen då han har ganska dålig galopp och är sned så det har antingen gått i 120 eller varit på fyra! spår i ena varvet och tre på andra. Nu går han t.o.m att reglera i galoppen och går riktigt rakt tidvis.

*kl*

Tog en sista ridtur på fältet idag, i alla fall för ett tag. Bebis har fått träna ganska hårt nu den senaste veckan, så han ska få ta det lugnt ett par dagar & få några vilodagar.

Idag när vi red så gick det väl inte allt för bra. Red tillsammans med min lillasyster på fältet, så VR hade ju fullt upp med att hålla koll på min andra häst.:p Men vid några tillfällen var han riktigt klockren & gick på jättefint utan att hänga sig i mattes hand!:love:
Efter de kommande vilodagarna så ska vi träna mer på landsvägar & i ridhuset - för han är så explosiv på fältet. Men man har ju velat utnyttja fältet nu när vi haft snö ändå:)

Tar med denna bara för att halsen är grym här:d:D
26267046.jpg

26267154.jpg

Van Remo är tjusig som alltid. Väldigt väl sammansatt och jämn i kroppen trots att han är så stor.

Ella har jag bytt ut mot en ettårshingst vid namn Hartwell, e: Nobel.

Lillebror Lanzelot kommer att ha roligare med honom då det bara skiljer ett år på dem och Ella kommer att ha mkt mer att titta på hos Hartwells ägare plus att det finns ridhus med hinder ett stenkast därifrån med betydligt billigare hyra än det stora tältridhus utan hinder som är granne till vårt stall.

När jag red ner Ella till det nya stället så behövde jag faktiskt inte hoppa av en enda gång. De farliga sakerna gick att rida förbi. Och så uppförde hon sig med sin nya hagkompis, arabstoet Kamirha 28 år. Kamirha är ranglåg och var tryggast att släppa ihop min satans avföda till Überbitch from helsicket med. Ella ska få prata med de andra stona genom boxgallret innan de släpps ihop, hagarna är lite för knaggliga och steniga för att det ska kännas säkert med två bitchar. Så nu hoppas jag att de två bitcharna ska snacka lite o komma överens så ska vi släppa ihop dem alla om en vecka.
Och förhoppningsvis ska jag komma igång med ridningen nu när jag har ridhus!!!!!!!!!!!!!! Och råd att betala ridhushyra!!!!!!!!!!!!!!!

En liten bild har det visst blivit. I förrgår så red jag och lillasyster gick med med lillebror Lanzelot en sväng. Väl hemma så testade vi om hästarna gick över pressenning. Och det gjorde de. Här är Ella som traskar över pressenning som ligger svept över bildäck.

th_DSC00197.jpg

Jag tackar å´ VR:s vägar!:):D

Duktiga med pressenningen! Kan ju vara lugn som en filbunke när hon vill.;):)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama