04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag såg också att jag glömde säga att det är en snygg häst du har :o

Men huvudsaken är ju att du är nöjd och ni kommer dit ni ska med träningen.

Jag skulle aldrig våga lägga ut film på nä jag rider :eek:

Lite slappe bilder på Etan från idag :).

DSCN3430.jpg

DSCN3431.jpg

DSCN3432.jpg

DSCN3434.jpg

Men så duktiga ni är, båda två!:love: den skänkelvikningen skulle jag & VR bara drömma om att göra! Och allt annat i programmet!:o Jättefina!:bow:
Sen att din pålle är superläcker gör ju inte det hela "sämre"!:d

*kl*

Har inte så roliga nyheter från vårt håll tyvärr:(...
Busade med VR på fältet idag = några "fria" galopper.
Red max 10-15 minuter på fältet. Efter ett tag tyckte jag att han gick orent, stundtals, på ena frambenet - hade inte känt något innan. (Inte fotografen heller för den delen) Vet inte om det kan bero på att han i slutet fick lite platåér på framfossingarna. Men jag ska i alla fall ringa veterinären imorgon, IGEN, så får de komma ut & kolla på honom. Skulle inte vara så "tossig" om det inte var för att det är på det frambenet som han har sina skavsår - som inte vill läka. Han är dessutom lite "hård" vid ena såret, vid senan - så för säkerhets skull får veterinären komma ut. Då får de kolla bulan vid ögat oxå, som var liiite större idag...
Jag har vart uppmärksam & sprungit med honom & kollat frambenet regelbundet, speciellt då han nyligen hade fått det - för att försäkra mig om att han inte var halt eller något sådant. Och han har varit pigg & framåt, och gått som en klocka! Så jag vet inte alls just nu... blir inte riktigt klok på honom!

Har några bilder från idag, då han fortfarande kändes fin.
De livar upp den dystra stämningen lite i alla fall.:p

Ingenting är omöjligt?:angel:
26234018.jpg

Spanar ^^
26234061.jpg

VR & matte lever loppan!
26234102.jpg

26234093.jpg

Men usch, jag tror att din häst och min har slutit en pakt.. ;)
Imorse slog hon i huvudet i boxdörren, och har nu en jättestor kal fläck :crazy:
Men lycka till! hoppas det går bra med vet :)

Sen skulle jag försöka rida henne för första gången sen jag var sjuk och hon var skadad.
Jag fick leda henne en massa varv i ridhuset för att hon kulle lugna ner sig, sen när jag väl var uppe lyssnade hon jättefint på mina hjälper, tills det kom in en annan häst i ridhuset bredvid.
Hon blev mer och mer på tårna, det slutade med att gav jag efter minsta lilla så störtade hon iväg.
Så, efter att ha utfört diverse högre skolor, passage, skänkelvikning, piruetter, gelopperat på stället.. så satt jag av och lät henne springa av sig lös istället.
Vi gör ett nytt försök imorgon..

För att toppa den här dagen så har jag lyckats slå mig gul och blå.
För första gången på flera år så har jag vurpat med cykeln, och inte så lite heller.
Jag kan vänta mig ett praktfullt blåmärke på vänstra höften, vänsterarmen har blodat igenom tröjan, högerhanden gör ONT (jag har en medfödd 'grej' i mina handleder som gör dom känsliga för slag/stötar) och så har jag ruskat om huvudet ordentligt, för jag har yrat runt hela dan.

Underbar dag! :cool:

DSCN0206.jpg

Blåsmaskin, här med ett helt ansikte.

Senast ändrad:

Ja dem måste ha gjort det, utan vår vetskap?!:eek::D
Tack!

Låter inte skönt det där du:cool: *Krya på dig*
Kan ju tala om att det inte bara är våra hästar som är lika - jag är en mäster på att cykla omkull:angel:
Såhär såg jag ut för några veckor sen - har fortfarande rött märke där (som syns på endel av mina ridbilder:cool:)
25778769.jpg

Skänkelvikningarna har verkligen lossnat även om vi får lite hack i dom ibland, är orken som tryter.

Tack alla ni andra oxå, man blir ju nästan rörd :D :p

Hände en rolig grej idag.
Mamma var på jobbet som vanligt o in kommer en kund. Dom småpratar lite och hon berättar att hennes dotter går på en naturbruksskola i grannkommunen och den skolan hade varit på en clinic på vår ridklubb igår (den clinic som jag red på).
Dottern hade tyckt att det var jättebra och dagens höjdpunkt hade varit en ponny som egentligen var liten häst och connemara. Den hade gått så himla bra o verkade så trevlig.

Mamma smålog och sa..vad trevligt, det är min unghäst du pratar om :rofl::rofl:
Kunden hade sett ut sådär :eek: och sagt.. skämtar du ?! :D

Vilken underbar teckning, varför kan inte min häst ha den? :D
Jättesöt liten dam :)

Haha, jaa de måste ha gjort det:devil:

FT_ryttare:
Precis, måste ju va lite spänning:D
"Råkade" leka på isen med crossen förra året = ett pajjat knä som känns när man tränar, men tacka vet jag sprenger BB - känner inget med dem typ:angel:

Vilken underbar teckning, varför kan inte min häst ha den? :D
Jättesöt liten dam :)

Söt tös med på tok för mycket attityd...mina tränare har fascinerats av henne gång på gång men gillar yrvädret. Tränas för Reining bl.a.

Ja de är klart..lite farligt ska man leva :D
Jag kan själv fara fram rätt vilt med diverse motorfordon.

Har du bow balance? :love:
Jag vill också ha!
Mina trasiga knän skulle behöva dom.. haha, vi lyckas båda skada oss rätt bra :p

Shit vad snygga ni är. :d
Han såg jättefin ut.
Avundsjuk blir jag med, Aprilia är inte ens hälften så mkt dressyr tränad som dina.
Men antar det bara är att ta tag i det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama