04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

För det första så tycker jag din häst är underbart fin:love: Hon har alla rätt, fullblod OCH skimmel, perfekt;)

Men...jag förstår verkligen inte din tränares ridning, har för mig att jag sett henne rida på ngn annan film också och var inte speciellt förtjust då heller. Varför sitta och rida runt i myrtempo, hästen blir superlång och går på bogarna. Jag förstår att hon har lätt att bli spänd, men varför inte rida på framåt och göra mycket övergångar! Det är det som är A och O! den där ridningen tror jag tyvärr kommer att stjälpa mer än hjälpa, varför sitter hon ner på henne om hon inte är riktigt stark? Jag sitter inte ens ner på Mity hela tiden, tex i skänkelvikningarna så orkar inte hon riktigt än att jag sitter, så då rider jag lätt. Hon kommer aldrig att få upp ryggen ordentligt med att gå i "fistempo", förstår att det är lätt att sitta ner på men är det verkligen det som är målet?

Du har verkligen en jättefin häst men jag blir lite ledsen när jag ser att hon rids sådär:(

Å andra sidan är jag ingen expert heller, alla tycker vi ju olika, men ibland kan det vara bra att få sig en liten funderare så man inte blir hemmablind!:)

Vilken fin pålla du har! :love: Men håller nog med MrsQ om att din tränare rider i lite undertempo...

som vi sagt innan... IKEA madrasser eller bubbelplast på honom :D

Jag är så dålig på sånt där så har inget bra tips på vad det kan va... hoppas vetrinären löser det!

Haha, jaa jag börjar seriöst överväga det alternativet!!:eek::angel:

Ringde till veterinären idag & de trodde precis som jag, att det kunde vara någon slags infektion av det gamla såret. Så vi ska avvakta ett par dagar...

vill ju fortfarande se en film på din pålle :love: jag är inte bra alls på datorer men jag lyckades lägga in en så det tror jag absolut du gör med :)

Haha, jaa jag får väl försöka någon gång:D
Jag bjuder på tårta om jag lyckas!:idea::D

Men vart är det enklast då, på youtube eller photobucket?

Jag vet inte hur photobucket funkar så skulle säga youtube :D Lycka till väntar förväntansfullt :banana::bump:

Hmm, jaa vi får väl hoppas på det bästa:D
Är ju sämst på engelska, så jag kommer säkert lyckas ladda upp filmen baklänges eller nått i den stilen:angel:

Men förvänta dig inte för mkt. VR är den som strålar, själv sitter man där högt upp bland svalorna & försöker rida med i bamsehästens stora gångarter:crazy::D

kl
Oj vad de skrivs här, vet inte vad jag missat nu men såg att Andrea blivit uttagen till mittsvenskas dressyrsatsning, stort grattis till dig :)

Q och jag gjorde debut i LA:3 igår på en programridning.
Han kändes riktigt fin men fick en rejäl miss i slutet.
De är galoppökning på långsidan sen ska man korta upp till arbetsgalopp i hörnet o galoppera genom kortsidan men eftersom detta var mer en clinic än programridning så satt de massa gymnasieelever på kortsidan med domaren, så domskulle se allt i hennes vinkel, plus en solkatt mitt framför domaren :P
Så han spände till och bröt av till trav o travade skeptiskt förbi dom sen fattade han galopp igen och gjorde en hyfsad avslutning.
Men de är sånt som kan hända o sånt släpper med mer rutin så är kanonnöjd med honom.
Med lite mera styrka så är målet att kunna ha honom i lite högre form med mera tryck och elasticitet.

Resultatet blev 63% och de är jag nöjd med.
har inte laddat upp filmen men är de nån som vill se så kan jag fixa de ?

Hahaha om nån vill se.... tror nog att du har svaret redan ;):D

Kul att det gick så bra!

För det första så tycker jag din häst är underbart fin:love: Hon har alla rätt, fullblod OCH skimmel, perfekt;)

Men...jag förstår verkligen inte din tränares ridning, har för mig att jag sett henne rida på ngn annan film också och var inte speciellt förtjust då heller. Varför sitta och rida runt i myrtempo, hästen blir superlång och går på bogarna. Jag förstår att hon har lätt att bli spänd, men varför inte rida på framåt och göra mycket övergångar! Det är det som är A och O! den där ridningen tror jag tyvärr kommer att stjälpa mer än hjälpa, varför sitter hon ner på henne om hon inte är riktigt stark? Jag sitter inte ens ner på Mity hela tiden, tex i skänkelvikningarna så orkar inte hon riktigt än att jag sitter, så då rider jag lätt. Hon kommer aldrig att få upp ryggen ordentligt med att gå i "fistempo", förstår att det är lätt att sitta ner på men är det verkligen det som är målet?

Du har verkligen en jättefin häst men jag blir lite ledsen när jag ser att hon rids sådär:(

Å andra sidan är jag ingen expert heller, alla tycker vi ju olika, men ibland kan det vara bra att få sig en liten funderare så man inte blir hemmablind!:)

Håller med dig om att hästen verkligen går i undertempo. Jag trodde först det var filmen som gjorde att det såg ut som det gjorde :o

Här hemma har vi inga problem med ridningen utan här tragglas det lastträning för hundrafemtielftegången. Jag blir inte klok på denna häst han har åkt massor med gånger och är lastad hur många gånger som helst och hemma är det inga problem alls (10 av 9 ggr). Och det har gått bra på bortaplan tidigare också men nu blir han typ autisktik och bara står still och vägra röra sig. Tyvärr går det inte att träna på bortaplan just nu eftersom det är glashalt överallt.

Men men skam den som ger sig. Ska tillägga att jag trots detta lastar honom själv så jag får ju på honom tillslut med denna tid det tar...

Snor en knapp av mig själv och tillägger också att jag skulle inte kritisera lika hårt, eller säga ngt alls om det var du själv som red. MEN när tränaren rider så antar jag att det är i utbildningssyfte och då borde rimligvis tränaren rida hästen så pass bra att det fakitskt ger ngt:)

Jag blir nästan skamsen över att ge så mkt kritik, men det är faktiskt för att jag tycker hästen är så fin och förtjänar en bra ridning:bump:

Tack:bump::banana:

FILM! FILM! FILM!

Var det tydligt nog;)

Kul att du gillar hästen i alla fall :).

Vet inte riktigt hur jag ska "försvara" allt det andra utan att det blir fel.
För det första så litar jag helt o hållet på de som hjälper mig med henne. Tränarens tränare som driver stället där jag rider har varit hos Kyra i en massa år, det är hans typ av ridning som tillämpas, därmed inte sagt att han är gud själv. Men jag har sett finfina resultat på väldigt många av "hans" hästar.

Vad beträffar Ellen så har hon blivit väldigt mycket bättre på alla plan men det är klart att tempot ska ökas på.

Jag är jättenöjd o så även hästen o jag tror på detta.

Sen får ni andra givetvis ha åsikter, jag förväntade mig inget annat heller :p.

Har ju inte sett din fina pålla innan men om det funkar på henne så är det säkert bra :) Roligt att hon blivit så mycket bättre!

Bara för att jag äääääääääääääälskar lilla Q! Så himla fin! :love::love::love:
Duktig pilot har han ju också, inte att glömma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama