04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

visst är de typiskt att de går dåligt så fort man ska filma :p
Hon ser fin ut på bilderna iaf och så hoppas vi på film en annan gång.

Tack för det :) Jo jag hoppas få en film med lite galopp snart för jag vill hemskt gärna se själv oxå hur det ser ut, det hjälper ju till så mycket att se sig själv.

Han arbetar bra med magmusklerna i allafall, och det är ju ett gott tecken ;)

Jodå, jag är glad att jag drog på skydd + boots + lindor i bak, för satan så hon sprang..
Efter en kvart så hade hon "lugnat ner sig" till den här farten.

Då gav jag upp mina försök att lugna henne, jag satte mig i ett hörn, och ett bra tag senare kom hon fram till mig.
Knashäst. :p

Vilka läckra vinterbilder. Blir avundsjuk på all så. Här är det 1cm snö med blankis under, så det är inte ridbart ute, man kan knappt gå promenader.

Vi traglar på med tömkörning har börjat lägga ut skritt eller galopp bommar.
I lördags när jag skulle tömköra ville hon inte ta stöd på yttertygeln eller forma sig i höger varvet utan bara ramla in mot mig hela tiden.
I vänstervarvet var hon jätte fin. Vi övar mycket på övergångar, sedan blir det en del skänkelvikning och lite bogen in.

Ni är så duktiga! Och Q ser jättefin ut!:love::bow:
När man ser era filmer så känner man sig så lååångt efter, vi har ju inte ens tagit ett endaste litet hoppskutt ännu:o:D

Verona:
Tack! :love:
Din donna ser lika fin & mysig ut som vanligt!:d
Synd med filmen, men det är bara att ta nya friska tag:D kommer ju fler tillfällen!:laugh:

Vad fina ni var på sjön!:love:

Tycker ni va duktiga i båda klasserna, han har ju blivit så fin sen championatet, då var han ju en älg.:p
Visst lite matt i 110, men skötte sig ju fint ändå. :)

Verona:
Vad rund och fin hon blivit i kroppen. :)

Ja på championatet var de ju katastrof egentligen :rofl:
Så himla stark o trutig o så galoppsprång på 6 m ungefär. :angel:

*kl*

Vad fina vinterbilder alla lagt in!! :love:

Nu ska vi se om jag vågar och lyckas lägga in filmer från kursen i fredags...:crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=JIOSqbeZt-4

http://www.youtube.com/watch?v=iGB6FnIzuEU

http://www.youtube.com/watch?v=JvKc5zkIw98

http://www.youtube.com/watch?v=Ute4bgWSeTs

Jag hade fullt upp att hålla koll på tömmarna så ser ju inte direkt proffsigt ut... men Dobby hade kul :p

Måste lägga upp den här bilden med när han kollar in stoet som vad med samtidigt som han :p ber om ursäkt för den ngt runda magen men vi ska försöka banta bort den när vi får börja rida lite mer nu :bump:

Hihi, jo han ser ju ut att ha minst sagt roligt ut!:D
Men fin är han!, särskillt på den bilden!:d

elli: Hade han några kommentarer om bockning och byter till förvänd galopp i höger varvet samt att hästen lutar inåt, hur du ska lösa det?

Min gör precis likadant.

Jag frågade honom just om det och han tyckte att med mer muskler så han orkar hålla ihop sig och mindre överskottsenergi så skulle det lösa sig... han är ju ganska stor och lång och har inte jobbat i galopp sen i oktober så det saknas väl lite. Vi har ju kollat han på klinik men de hittar inget i verken rygg eller ben så får väl hoppas det blir bättre... inte så kul när man sitter på bara och han gör sina små konster :crazy:

*knapplån*

Jag har kikat igenom tråden och alla är verkligen superduktiga och har himla snygga och duktiga hästar :).

En tröstkram till dig som förlorat din underbara fina häst, jag grät när jag läste bloggen :(.

Jag har varit dålig med att uppdatera hur det går för min pålle Etan men det har inte hänt så mycket sedan sist. Vi ska flytta den 1 mars och då kommer vi att få helt andra möjligheter. Ridhus och massor med uteridningsmöjligheter och en massa annat. Det ska bli underbart. Det har varit himla svårt att verkligen hålla igång där vi står nu tyvärr.

Nu hoppas jag bara att Etan och jag kommer att trivas på det nya stället och att det blir bra.

Det är inte bara snön man blir avundsjuk på :angel: Önskar jag kunde rida så där mjukt o fint som du gör.:grin: Hur som helst underbara bilder (o film) både på Calle o Q.:bow:

Wow, vad läckert maffig han är Dobby :d Såg ut att ha fint schwung i steget oxå emellan rodeokonsterna :D

Åh hon e så fin din Saga o roligt att det går så bra nu som du har kämpat med henne. Ser fram emot galoppfilmen :bump::bump::bump:

Mato En riktig duracellhäst du skaffat dig.;) Själv jobbar jag hårt:devil: på att locka fram duracellkrafterna i min:D

Vad rund och musklad han blivit! Mkt mer kompakt och inte bara en massa ben och rygg längre :) jättesnygg!

Jättekul att titta på dina filmer!:)

Synd bara att man inte hör vad instruktören säger. Men du kan kanske berätta vad han sagt? Det vore jätteintressant.

Och oproffsig tycker jag inte att du ser ut. Då skulle du se mig tömköra...:p Det blir ett enda stort trassel.:D

En gång hade jag en sån där stor och maffig häst som var lika busig och egensinnig. Jag fick ge upp, jag fixade det inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama