04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Hoppas det går bra idag på dressyren!!

*KL*

Nu händer det mycket med Saga och det är så kul! Sen jag lyckades rida henne ur bockningarna så går det bara framåt. Kan fatta galopp från skritt nu :love: samt fina fattningar från samlad trav..... eller ja fina, och fina, men galopp-fattningar som inte kommer från slängtrav utan hon lyssnar riktigt bra!

Det enda är att hon försöker kasta lite med huvudet men jag upplever det som att hon tycker att det är riktigt jobbigt eftersom det är galopp i mitt tempo som gäller, hon vill ju hemskt gärna dra på bara.

Ska se om jag kan lyckas få lite film idag så ni får se va duktig hon blivit :D

Han ser ju jätte lugn och stabil ut :laugh:

Jag ska ut och töm köra Lexus nu men look sele för första gången!!. ska slänga upp lite bilder när vi är klara..

Tyckte vagnen du hade såg väldigt lätt och trevlig ut. vart köper man sådana tjusiga drag don??

Vagnen tillhör min tränare och han är snäll nog att låna ut den när jag ska köra. Tror det är en Troed Hansson inkörningsvagn :confused: Jag är för dåligt insatt för att vara hundra på det, men har för mig att jag hört det namnet nämnas.
Hoppas din tömkörning gick bra!

kl
Ny bildbomb från mig, i stort sett samma som igår men idag var de Q´s tur att trimma på sjön.
DressyrQ005.jpg

DressyrQ024.jpg

DressyrQ025.jpg

Skänkelvikning ut ur bild :D
DressyrQ040.jpg

Oj, rider du på en sjö? Vad häftigt! Både Q och Calle ser jättefina ut! Jag är med avundsjuk på all snö, ser underbart ut att rida i den!

Jag kan bara rida i ridhuset för det är så jäkla hårt ute, så rider jag ut blir det bara i skritt :( Tycker synd om mina hästar som börjar tycka att manegerna är tråkiga.

Underbara!:love: Och va rund & fin han är lillpojken!:laugh: Ser jättetrevligt ut!:)
Ni ser superfina & proffsiga ut!:bump: (Vilket ni självklart är oxå!;):))

Japp vintertid går det bra att rida på Sjön, lite värre på sommaren ;) De blir så blött då :D

VR: han har rundat på sig men idag tyckte jag att han blev lite låg i formen, vilket jag tror beror på snömängden. blir lite tungsprunget

Ja, så kan det nog vara. Men han va görläcker i alla fall! =D

*kl*

Måste bara säga att jag ÄLSKAR min häst!!:love:
Det börjar verkligen släppa för oss nu & det känns så himla bra!
Det enda "negativa" jag har & berätta var väl att jag höll på att bli tokig på hästen min, innan ridpasset. De hade nämligen kört med häst & släde(med bjällror!) utanför hans hage - vilket VR var helt skärrad över. Han for runt i stallet, gnäggade & var helt crazy! Så de vardagliga sysslonar, så som att sadla, tränsa & hoppa upp, var väldigt jobbiga idag:angel: Men när det kom till ridningen & han fick tänka på annat var han som en dröm! <3

Några bilder på min pälskling - som jag börjar tycka är på tok för fin för mig...
...och stor, det känns verkligen nu när man börjat rida honom ordentligare :S
26173506.jpg

26173271.jpg

26173823.jpg

26173546.jpg

26173611.jpg

26173598.jpg

"Lille" VR ser ut att jobba på jättetrevligt på bilderna :)

Och ikväll ska vi se om jag kan ladda upp lite filmer.. på min galenpanna när hon far runt som en skottspole i ridhuset.
Tråden behöver lite variation, inte bara alla dessa som går kalasfint, utan lite monster måste vi ha ;)

Tack!, det var roligt att höra:laugh: (man vet ju aldrig, ibland kan det ju kännas jättebra, men se ut som shit:devil:)
Han jobbade på så bra att han blev väldigt svettig, min lilla grabb. Blir bra att vi ska (försöka) raka honom i veckan.:)

Hihi, monster?! Det tror jag inte!:love:

Han har verkligen utvecklats jättemycket! Kalasfin på bilderna :d

Tack så hemskt mkt!:laugh::bow:
Det känns som om vi är påväg åt rätt håll i alla fall!:) Och så fort han fått lite bättre kondition, så ska vi börja träna för tränare, vilket ska bli himla skönt.:)

Det gick jättebra också:)

Min tjej var en riktig pärla idag, trots en massa hästar, musik och allt. Framridningen gick strålande, hon var så himla koncentrerad och inte alls knäpp;) Inne på banan så kändes det kanon, jag satt så himla bra i sadeln! Nu känns det verkligen som om jag kan rida. Kul att rida program också så känner man verkligen vad man behöver träna på. Uppridningar är en av de saker vi måste fila på, gumman höll nämligen på att ta staketet när vi red mot domaren:p Hon förstod inte riktigt att hon skulle svänga så det blev en paniksväng i sista sekunden.

Travprogrammet gick kanonbra och mellantraven var helt fantastisk med tanke på att jag aldrig suttit ner på henne i någon sådan förrut. En 7a fick jag trots att jag kom igång sent, tror att jag hade fått en 8a om vi varit snabbare igång! Dock så var det lite sisådär med bromsen efter mellangaloppen:angel: Fick verkligen styra rätt in i väggen för att få stopp, så det lär vi träna lite på. Sedan fattade hon fel i höger varv och gjorde lite tjurhopp när vi skulle byta. Annars var allt annat kanon!!

Så glad och peppad:bump::banana:

Hej
Jag har en 02:a som gått som fölsto några år och är utbildningsmässigt 4-5 år. Hon slår och kosparkar en del vid övergångar, har mycket problem med SI-lederna samt sitter fast lite i ryggen.
Jobbar henne mycket vid hand så hon balansera upp sig själv och inte behöver bry sig om en wobblande matte på ryggen. Vi ängnar oss även åt bergsklättring varje gång vi har dagsljus.
Samt att kiron och massören kommer i omgångar och gör sitt. Det har hänt massor men det är en hel del kvar innan hon kan klassas som RIDHÄST.

*KL*

Idag har vi varit på en Pay&jump. Hoppade 90 och 1 m. Hoppade om banan så hoppade totalt 4 gånger. Det kändes rätt bra, blev lite nära inpå på vissa. Sen var det ett hinder med en spegel precis framför på väggen som var läskig. Så det stannade hon på.

Måste bara visa denna film då vi hoppar 1 meter och så tappar jag yttertygeln lite så jag fick inget stöd och kunde inte svänga riktigt. Då tog hon beslutet att hoppa ÖVER dressyrstaketet fram till framhoppningen. Haha! Det var rätt pinsamt :) sen blev det lite pyspunka på sista hindret, var lite trött och jag trodde hon skulle gå av tidigare. Men men jag är rätt nöjd med henne ändå, hon hoppade bra och hade en bra frammåtbjudning!

Har varit en dag full med roliga och tråkiga saker. När jag skulle fixa transporten så gick dörren igen så satt där inlåst i ca 10 min innan nån kom och hjälpte mig ut, hihi. Sen fick min kära kompis en riktigt hård spark av toto då hon blev nervös och slängde sig ur transporten.

Här iaf bilder från igår och en från idag! :D Jag ler för fullt

CIMG1189.jpg

totogalen.jpg

CIMG1205.jpg

Från idag :)

Filmen kommer upp alldeles strax!

kl
Denna helg skämmer jag bort er, massa bilder och nu även film från dagens Pay n Jump.
Jag gjorde så att jag bjöd in ett gäng (8 st blev vi) på en intern P&J så jag skulle slippa bygga hela banan själv.

Här är filmerna
1m , kändes bra, galoppen är lite kort men jag tänkte skolrunda o vill att hanska hålla ihop o hellre komma nära hindren o hoppa upp sig än att gå av stort, som han älskar ;) denna film är lite dålig i skärpan för de visade sig vara imma på kameran i början :angel:
http://www.youtube.com/watch?v=Qrr5TOOLnwk&feature=channel_page

Sen blev de debut på 110 bana och lite trött var han men jobbade på bra och hade lite mer galopp i honom men istället blir han lite lång. Svår avvägning.
Filmen är inte riktigt uppladdad helt än men de kommer finnas på youtube den oxå.

Q ser ju superfin ut som vanligt! Underbar :love:

*kl*
Bara för att jag skröt så mycket idag och skulle visa film på galopp så kan ni ju gissa hur det gick :p

Tok tossig var hon och jag höll på att få spel för det var skotrar överallt....suck... red iväg en sväng men hon ville knappt hålla sig på mattan, inte massa bock men typ galopp på stället väldigt lätt framtill osv. Kunde inte rida för fem öre så jag bestämde att det bästa var att avsluta istället för att bli arg... gick hem igen och hoppade sen upp och skrittade runt lite i hagen och då lyssnade hon fint igen iaf så det blev några bilder iaf.

St.jpg

Trollet.jpg

Finis-1.jpg

Snpuls.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama