04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Snyggt täcke, jag skulel beteckna de som dött ;)

Har precis varit ute o ridit o kom in överlycklig o skulle dela med mig av min fantastiska ridtur men så ser jag bilderna av cassiopeia och på en gång känns det inte så viktigt längre. Livet är så himla orättvist. :cry:

kylan har iaf gett med sig här i hälsingland, -2 grader och strålande sol istället för -20 :p
Calle skulle egentligen ha en skrittrunda idag men han kändes så fin när jag jobbade honomi skritten så jag travade lite och gjorde lite galoppfattningar från skritt.
Gick ner till sjön en sväng och där vaknade gamla minnen till liv.
När jag hade min dressyrhäst för några år sen så var sjön vår favoritplats på vintern, där finns de nämligen massa yta att träna seriebyten på :D:love:
Calle är ju bara 5 och rätt ny på de här med byten men jag lära prova några ändå när jag hade sån fin känsla.
Förut har jag bytt galopp då jag bytt varv vilket har varit rätt naturligt men nu provade jag att göra på rakt spår, och till min förvåning så gjorde calle 3 byten i vart 5.e på MINA hjälper. Rena luftiga byten dock behöver vi jobba på rakheten :p

Han är så dyr just nu :bow::love:

WOW vad duktig han är din lille kille :eek:
Jag tror ert vinterväder har sökt sig ner till oss i skåne, jag som trodde det var vår nu :crazy:

jag får juh inte rida Danne förrän i morgon och det riktigt kliar i fingrarna :D inte kan jag rida Tussi heller för det går inte att rida ut någonstans = glasgata :(

Ser du ingen framtid för Tussis täcke? Jag tänkte att det är juh raka snitt så det borde funka att sy ihop, måste bara köpa lite foder först annars blir det ett regntäcke istället :angel: Det var lite värre med henens bruna som jag hittade strimlat i hagen, varje slamsa var max 10cm bred.. (vad ska jag göra med det dära åbäket? Han har gett sig tusan på att ruinera mig)

Ja jag blev mäkta imponerad över honom idag. Fast imorgon är säkert denna plötsliga dressyrbegåvning bortblåst :p
Ska försöka föreviga hans dressyrform på kort imorgon om de är lika fint väder.

Förstår att det måste vara skitjobbigt med er vinter, här uppe har vi ju snö o kyla (lite för kallt ibland) så vi kan hålla igång hela tiden för de blir inte halkigt.

Med mina sykunskaper så är de där täcket dött..rent av stendött :angel:

Ja här i Skåne är det minsann kallt idag *brr*

Har en liten film från träningen igår. Tror inte att jag har visat tidigare hur duktig Lasse är framför vagnen :love:
Vet att han ser lite slö och oengagerad ut på filmen, men vi är båda nybörjare på det här med körning och i min värld så susade vi fram :D

Förstår om ni blir åksjuka av filmen, min kära mor har dålig koll på zoomen, värst blir det mot slutet när hon tror att jag ska köra över henne :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=S2i5uErzdV4

Vad duktig han är Lassepojken :banana: Tycker han ser ut att trivas bra där framför vagnen :) Själv tycker jag att det är obehagligt att köra men skulle gärna vilja lära mig att tömköra. (Körde lite russ en gång i tiden vilket var rena katstrofen :eek: ) Här har vi också fått lite vinter men dessvärre bara temperaturmässigt. Hästarna börjar bli tämligen trötta på paddocken men vad gör man :( I morgon ska vi hur som helst rida lektion vilket ska bli roligt.:)

Men lilla vännen.. vila i fris Cassiopeia :love:

Uppdatering:
Våran skadeperiod verkar fortsätta :mad:
Dom i stallet tjatar på mig och säger "Men hon är ju inte skadad, hon bockar och galopperar på vägen ut till hagen ju", för vi vet alla att en häst som är skadad absolut inte kan bocka eller galoppera.

Iallafall, hon är inte längre halt på höger fram (där hon blev halt efter att ha halkat när hon försökte undkomma en sparkande häst), svullnaden på vänster fram är nästan borta (hur har varit rejält svullen på knät, hade svårt att böja).
Däremot är det fortfarande väldigt svullet på höger bak, där hon fastnat i ett bensnöre.

Nya skadan: Idag upptäckte jag att hon var minimalt svullen, och kanske någon grad varmare, på skenan (just där hasens senor fäster).
Hon har inte ont, vilar på båda benen, och efter ca 15-20 minuters promenad är det inte varmt.. ska bli spännande att se hur det ser ut imorgon bitti..

Just det, eftersom jag inte tycker att min häst varit helt ok sen i november (då valacken var och klättrade på henne), och nu så är hon himla spänd i sina bakben (det går knappt kratsa hovarna), täcket har börjat glida (snedbelastar?), så ska det antagligen komma ut en tjej och undersöka Sixt med en värmelampa, det ska bli riktigt spännande!

Åh körning :love:
Han ser jättetrevlig ut, avspänd, även om det är i liiite undertempo ;)

Så fruktansvärt :cry:!

Fina Cassiopeia R.I.P.

Kan inte mer än beklaga och önska dig lycka till.

Kram Maria

Han ser ju jätte lugn och stabil ut :laugh:

Jag ska ut och töm köra Lexus nu men look sele för första gången!!. ska slänga upp lite bilder när vi är klara..

Tyckte vagnen du hade såg väldigt lätt och trevlig ut. vart köper man sådana tjusiga drag don??

Nu har jag äntligen lite nya ridbilder på calle, dock blev de väldigt många att välja emellan :p
Så nu blir de bildbomb :D
Dressyrcalle020.jpg

Dressyrcalle126.jpg

Byte, väldigt elegant ögonblicksbild ;)
Dressyrcalle033.jpg

Dressyrcalle114.jpg

Jippi, äntligen ridbilder på er!:bump: Och dem var underbara!
Ni är så fina tillsammans du & Calle!:love: Din fina ridning!:bow:

hur tycker du han ser ut i hullet/muskler?
Jag vill gärna ha honom lite rundare i hela kroppen även om de har blivit bättre seni höstas.

Jag tycker han ser fin ut!:) Har blivit mkt finare sen i höstas, vad jag kan se!:bow: Klart dem fortfarande är lite "kantiga" och så, men jag skulle gärna se att VR var som Calle:)

Btw, vart har dem lagt denhär tråden nu?, jag kan inte hitta den - utan måste gå ifrån mina egna inlägg..:p

Ja vilan i höstas gjorde honom väldigt gott och sen vi satte igång har han kortat ihop kroppen en halv meter:p

Tråden ligger på ridning nu.. jag hade oxå problem att hitta den :D

Jag tycker han ser fin ut!:) Har blivit mkt finare sen i höstas, vad jag kan se!:bow: Klart dem fortfarande är lite "kantiga" och så, men jag skulle gärna se att VR var som Calle:)

Btw, vart har dem lagt denhär tråden nu?, jag kan inte hitta den - utan måste gå ifrån mina egna inlägg..:p

Gå in under "ridning" så hittar du tråden.:bump:

*kl*

Idag har jag och VR busat på fältet. Han tyckte att det var så roligt & jag hade ett leende på läpparna hela tiden. Jag måste säga att det var den bästa ridturen hittils, som jag haft med honom! =´)
Ställde inga större krav på honom, även om han själv var överambitiös och jobbade på bra, steget börjar komma fram mer och mer nu:d
Tanken var nämligen den att han skulle få springa av sig på fältet idag, för att imorgon ska jag försöka jobba honom lite där.
Vi gjorde oxå vårt första galoppombyte!:bump:
Älskar verkligen den här hästen!! <3

26154612.jpg

26154608.jpg

26154657.jpg

26154697.jpg

Tjohoo!
26154721.jpg

Ha en bra Alla hjärtans dag idag gott folk!!

FT_ryttare & pompa04:

Tack!:) Nu hittade jag:D
Hade letat på nästan alla ställen utan där:angel:

*Uppdaterar*

I strålande sol med gnistrande snö har jag och fröken varit ut på en underbar runda på vägarna som går över en urdikad sjö. Där är man i sol hela tiden och känslan var fantastisk!!! Efter alla dessa gråslabbiga dagar vi haft här. Fröken var het och alert så jag lät henne trava mest hela tiden och krävde bara takt och form samt lite böjningar för uppmärksamheten. Hon blev svettig... Men båda var vi så underbart nöjda efter denna sköna timme vi var ute. :p
090117LyckornaLilly3.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama