04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Så gör Dobby med när man vänder hemmåt! Skönt att det inte bara är min pålle som e lite galen:p Har haft lite problem när jag tömkört honom och varit ute själv för han gör alla möjliga konster på samma gång när vi vänder och har fullt upp att hålla mig undan alla hovar... Men med sällskap eller någon som går brevid honom uppför han sig hur bra som helst... suck hoppas han blir vuxen snart :bump:

Taack :bow:

Igår redde jag ut Sagas svans och myste med ponnysarna bara. Ryktade dem så ska jag försöka rida i ridhuset idag men troligtvis är det fullproppat med folk :S

Ohh va härligt med första galoppen!!! Roligt, roligt, roligt! :banana:

Hoppas det går bra på träningen!

Alltså min Saga :love::love: JaHon är så troligt go! Igår kväll när jag skulle natta dem så hade Saga lagt sig vilket hon brukar göra då och då och hon blir aldrig stressad när jag kommer heller så hon ligger kvar. Hon var såååå söt igår för jag kom in och öppnade boxdörren, hon stånkade lite och tittade på mig med sömniga ögon. Jag hade med morot som hon skulle få så jag stod och gosade lite med henne medans hon låg och sen fick hon knapra lite morötter och såg så nöjd ut! :love::D Inte fören jag stängde dörren och gick och hämta de höet så reste hon på sig. Så Söt!:love:

Visst är det mysigt med pållar som ligger när även när man kommer in till dem.

Medaljens baksida är dock när de inte ens reagerar och vaknar om det så kommer in främmande folk till dem eller man står och slår på dem för att de ska resa sig. Både Ella o Lanzelot har skrämt slag på oss flera ggr med detta. Det är bara så att när de sover så sover de! Jag är övertygad varenda gång att nu dör de!

Jag vet en gång när Ella låg o sov i hagen. De vuxna stona hade gått före till grinden men det sket Ella i, hon låg ju o sov ensam i andra änden. Jag stod och skrek och slog på henne, för jag var helt övertygad om att hon har kolik eller nåt och är döende, men tillslut fick jag upp henne och hon vinglade sömndrucket efter de andra.

åhhh så mysigt :love:

A-K. Eng: Har också varit med om det att de inte vill resa på sig... inte lika mysigt då :crazy:

Har gulliga bilder på Ellas lillebror när han ligger ner, han växer ju mer än vad hon gör så han vilar mycket.

Idag har jag ridit Ella för första gången på en vecka. Nu har hon ju fått gå i sommarhagarna och därmed kunnat springa och glo på saker så turen gick ganska smärtfritt till. Tappade balansen när jag skulle berömma henne efter att ha gått över ett ställe som i normala fall är sumpigt men nu fruset och hon gick där jag styrade istället för att knö sig upp i träden. Det rasade lite snö från ett träd och hon spratt till rätt bra och försökte snurra runt när jag satt frammåtlutad. Men det gick bra. Ibland fattar jag inte att jag håller mig kvar. T o m när hon går i kull så håller jag mig kvar. Eller nja, den sista gången så stod jag ju med fötterna på var sin sida om hennes huvud men jag hasade allt mig tillbaka i sadeln när hon reste sig.

Pepparpeppar ska man kanske säga, rätt som det är så får jag väl bita i gräset. :D

Tack!
Det gick bra idag! (fast ena väggen i ridhuset är sååå läskig)
Hon blir trött fort så nu gäller det att hålla igång och förbättra konditionen... även för min del märkte jag :o

Tycker det är super jobbigt att sitta ner i traven, för det har jag inte gjort på flera år. Innan jag köpte Apricot red jag en en gammal häst, då red jag alltid i lätt trav och galopperade i fältsits för att underlätta för hennes rygg.
Belinda är 27 i år och rids inte lägre, men jag hälsar på henne ibland och tar med henne på promenad. (inte min häst)
Måste säga att jag saknar att rida ut på en häst som man är helt samspelt med och bara vara avslappnad och njuta.
Men men om några år kanske :angel:

Hästar brukar bli lugnare med åren och föreställ dig en unghäst som är som en gammal ridskolehäst. Hur tror du den utvecklas?:D Rätt trist i längden?

Fast det är ju inte roligt när det är för spännande heller...:cool:

För spännande är det här rätt ofta:devil::p Jäkla knasgalning till häst man har. Hon är som att sitta på en fiolsträng just nu typ hela tiden, bock, hopp och studs, men men som sagt det är väl så de ska vara när de är unga. I förrgår när jag red ut så hade hon sprugnit i hagen som en galning i djupsnön så hon var alldeles svettig när jag tog in henne. Då var hon som en dröm att rida:love:

Så det är bara att konstatera att man rider för lite, eller iaf inte tillräckligt hårt. Fast Mity är så jäkla svår att få trött, jäkla lokomotiv:angel:

haha, då har vi två lika hästar.
Aprilia är jämt fiol sträng, som ofta sprängs med. :D
Men har vant mig med det så det är bara att försöka hänga med.
Sen när hon har farit o blivit trött är hon helt super att rida, dock tar det ju ett tag.:angel:

kl
Calle är pigg och busig han med men inga stora grejjer.
Dock är han jättefin att rida nu och jag tycker kondisen och styrkan blir bättre och bättre.
Igår var vi på långtur och körde mkt trav o galopp i djupsnö..
Idag fick han åka in till ridhuset i -22 grader.. brrr vill ha vår nu.
Hoppade studs o trots de tunga passet igår så var han alert och jobbar på riktigt bra nu, så roligt.

Kommer nog anmäla både 1 och 110 till säsongspremiären så får vi se om han går båda eller inte.
Som de känns nu är de inga problem.

Nu ska han ta de lite easy ett par dagar, på söndag är de banträning och sen får han nog gå lite lugnare en vecka för att återhämta sig.
Skulle behöva ha lite mera hull på honom oxå så får nog börja mata på honom lite mer. Sadeln måste vidgas och jag hoppas att det blir gjort första veckani mars.

*kl*

Tränade lite i snön häromdagen...
26088242.jpg

26088192.jpg

26088230.jpg

26088183.jpg

VR har för långa ben att hålla reda på:angel:
26088206.jpg

Senast ändrad:

Vad roligt att se actionbilder på er :)

Jag tycker calle har problem med sina ben..vad ska inte VR då ha som är mkt större :D

Tack så jättemkt allesammans!:love: Blir så glad =´)
Även om det är VR själv som får ta åt sig äran:d:D

elli_noran: Hihi, jag håller med!:idea: Så många akrobatiska konster som pållen utförde den dagen, så var sadeln ett STORT + :angel:

FT_ryttare: Haha, jaa det är mkt ben att hålla reda på. VR har ju sånna spindelben oxå! Hans bakben slutar vid mitt bröst, så dem är ju rätt långa

Sass: Ja, jag tycker oxå att han klär i vitt.:) Det ser lite extra proffsigt ut oxå :laugh:

Senast ändrad:

Sällar mig till samma skara. Ella är ju en förklädd Formel 1-bil.

Trött existerar inte. Men trots det går det lite frammåt för varje ridtur. Det beror nog på att piloten inte försöker överarbeta utan gör mer bara det den ska och inte ett jota mer. Ella lägger sig i form om man inte stör henne. Har alltid haft det problemet att jag gärna meckar för mycket med hjälperna.

vl bara skicka en tanke till Tess som idag förlorade sin fina Peia:cry:

massa tröstkramar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama