04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Med risk för att upprepa mig till förbannelse:

SNÄLLA snälla, fiiiiiilmaaaaaa!!!!!!!!!!

Jag vill jättegärna se tömkörning och det vore kul att höra vad som sägs också. Kanske kan jag lära mig nåt. (Eller så är jag helt obildbar på det området :p )

Tror jag har lockat med mig en filmare :) får se om jag vågar lägga upp den här bara... alla är ju så duktiga så ni kommer säkert skratta år mig!

Klart vi inte skrattar åt dig.
De är jättekul att se de olika hästarna i tråden, dessutom ligger vi alla så olika i utbildningsfas, olika hästar och olika förutsättningar.
Jag är själv intresserad av tömkörning men är dålig på området, så kan du få med tips från tränaren i filmen så är de kanon :D

+ alla ni andra som kommenterat filmen.
Tack o bock för allt beröm och kul o höra att han går framåt, så de inte bara är jag som inbillar mig :D

Jag vågar ju lägga upp filmer. Då ska vem som helst göra det tycker jag.:p

Jo jag vet, har sett den lagen.. :D
Dock kan min kära moder inte filma så bra, det blir mest bara marken lr taket. :cool:
men lurar nog med pojkvän å då får han filma. ;)

Surt att va sjuk btw, krya på dig!!

Kan du inte fästa en sån där liten kamera frampå hjälmen, det hade varit rätt häftigt att se allt ur din synvinkel.:D;)

Haha skulle jag kunna göra, dock skulle den nog blåsa bort i vindraget. ;)

Aprilia tycker att det ska gå fort när man hoppar, då hinner man ju mer. :D

Film på Van Remo vet jag inte om jag vågar titta på. :crazy:
Får ju höjdskräck av bilderna bara.:rofl:
Det var det värsta!!:mad::devil:
Tur för dig att jag är så oteknisk att jag inte kan komponera ihop en film då, utan det blir en massa bilder istället:angel:;):D

FT_ryttare:
Duktiga ni är! Är så impad av din mjuka & följsamma ridning!:bow:

Igår var jag ute på ett självmordsuppdrag - red barbacka på yperaktiv häst:devil:
Men vi överlevde båda två, med nöd & näppe - efter en hel del bockningar & stegringar:angel:

Btw, så har jag kommit fram till varför Van Remos skavsår på frambenet inte vill läka. Den lilla rackaren biter & slickar på såret, kom på honom när han stod & gjorde det i hagen igår..

Tur för jättebabyn att han är så söt, annars vet jag inte vad jag skulle göra med honom:devil:
26063991.jpg

Van Remo med de små C- och D-ponnystona:D
26064032.jpg

Senast ändrad:

Jo det går frammåt, hon börjar kännas rätt fin nu. Hade en liten svacka förut men nu går det bara frammåt som sagt :)

Vi skulle ha åkt på en P&J till strömsholm men kom inte iväg eftersom de blev fullt. Vi ska dock iväg till Hallstahammar på söndag och skutta en P&J :D Så vi får se hur det går!

Calle ser jättefin ut btw :d

Igår var jag ute på ett självmordsuppdrag - red barbacka på yperaktiv häst:devil:
Men vi överlevde båda två, med nöd & näppe - efter en hel del bockningar & stegringar:angel:

Btw, så har jag kommit fram till varför Van Remos skavsår på frambenet inte vill läka. Den lilla rackaren biter & slickar på såret, kom på honom när han stod & gjorde det i hagen igår..

Barbacka på den?!:eek: *svimmar*

Och så får du väl köpa en sån där tratt man har på hundar när de har sår eller opererat sig. Det skulle han väl bli fin i?:D

Calle ser jättefin ut på filmen. Samlad och koncentrerad! Kanon. När drar tävlingssäsongen igång för er?

14 mars gör vi första starten, får se om de blir 1m eller 110.

Några privatryttare på klubben ska bygga en bana tillsammans nån helg så får jag prova o hoppa bana på 110 o se hur de går.
1m känns väldigt litet på honom samtidigt kanske de är bättre att börja på 1m första starten.. beslutsångest!

Haha, ja jag tänkte faktiskt på att inköpa en sån:D Kan jag ha som "skäms-strut" till VR oxå, när han vart dum:angel:

elli_noran:
Haha, joo då det tror jag nog;)
Själv tycker jag att det är skitskoj!:D Var lite nervös en gång faktiskt, då vi skulle vända om & gå hemåt - VR har skaffat sig en ful ovana(som vi håller på att träna bort) att till vilket pris som helst bocka, stegra & vara allmänt jobbig då vi precis vänder hemåt.:crazy: Så jag övervägde först att hoppa av innan vi vände hemåt, men sen tänkte jag
"Va tusan, det är ju snö så jag kanske landar lite mjukt i alla fall":D:)
Är glad att jag inte hoppade av, även om det krävdes en hel del balansträningsövningar för min del:angel:

Senast ändrad:

Så tänker jag med.
1meter känns lågt tycker jag, och det gör Aprilia med, så tänkte först debutera 110, men det är ju första tävlingen för iår den 8mars, så tar bara 1meter iaf. :)
Men andra tävlingen i april får det bli 110.:bump:

Ja de är svårt att veta hur dom reagerar nu efter tävlingsuppehållet.
Calle brukar vara coolheten själv så jag tror inte de ska va nå bekymmer att gå in i en 110.

På söndag ska vi iaf ha vår interna pay&jump så vi får se hur de känns då.
Hinner träna en hel del innan 14 mars så då kanske 110 känns bra.

*kl*

Till alla!
Kom & tänka på en sak...
Nu är det ju ett bra tag tills detta skulle vara aktuellt, tack & lov!:devil:
Men undrar bara om era ska få nån vila i vår?:)

Har inte tänkt så långt fram än... men det kommer bli några kortare viloperioder (5-7 dagar) när hon behöver "smälta" nya saker.

I lördags galopperade vi i skogen med en trygg gammal valack i täten. Helt underbart, vår första galopp! :love: Å hon var sååå duktig, men ganska stark...
Sen var det ju en hingst med i sällskapet också och det funkade helt ok!

I morgon ska vi träna för tränare för första gången...

Cinora - Välkomna!

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama