04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Va roligt att det gick bra!

Själv sitter jag och hoppas att vädret ska ge med sig... har snöat som f*n här och lilla pållarna var så kalla och snöiga så jag ville inte utsätta dem för mer snö när de precis kommit in. De står och värmer sig med fleecetäcke och hö nu oxå hoppas jag att snön slutar ett tag så jag kan fortsätta med vår galopp-träning. Känner mig supertaggad!!:D

Härligt att det gick bra! :laugh:

Min häst har gjort illa sig.. igen.
Förutom bakbenet som hon fastnade i täcket med (som såg bra ut, men som nu börjar gå upp.. och det är ett rejält sår), och vänstra framknät som är stort som en boll efter att hon gått omkull..
så imorse när jag skulle släppa ut hästarna så gav sig fröken Surtant sig på min häst, och placerade några rejäla sparkar mot min häst, som förtvivlat försökte fly i halkan..och givetvis halkar hon, går omkull, och är nu halt på höger framben.

Exakt VAD har vi gjort för att förtjäna det här? :mad:
Men jag har ett litet ljus i tunneln - eventuellt byter vi stall :laugh:

Kl

Aprilia får vila lte när det känns hon behöver det, alltså ingen bestämd vila,
märks väl i kroppen när hon behöver det.
Tror hon ska till och växa nu igen med, :eek: men som sagt sp får vi se ´hur vilan kommer ligga.

btw så anmälde jag oss till årets första tävling idag. 100cm, hos ÖFK den 8mars. :bump:

*kl*

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Det är inte sant. Jag har gått o fått maginfluensa också. Då är det ju kul att rida...

Och inte kan jag hälsa på lillasyster, (faktiskt delägare i Ella), som ligger på hospitalet med huvet i bagage. Tänk att smitta ner hela neurologen med mina kräksikräksibaciller.:cool:

Du vet att man måste filma sånt va?:cool:

Det står i bukelagen för 04-ornas tråd.

:D

kl
Helgen har bestått utav träning för calles del.
I lördags bar de av till min tävlingsklubb för träning i en unghästgrupp, mkt småhinder o reglering av galoppen (syns inte så mkt på filmen dock ;))
Idag, söndag, åkte vi till grannklubben , bytte tränare, och fick gå i tävlingsgruppen.
Fokus låg på korta avstånd o en väldigt snäv sväng.
Dessutom är de ett 40 ridhus så väggarna kommer fort hela tiden.
Calle skötte sig dock exemplarisk o nu tycker jag at than börjar hoppa bra igen.
Vi ska öva mkt mera korta avstånd, att kunna ha mer tryck i galoppen och få honom o hoppa upp sig mer fram och hålla i hop språnget hela vägen över hindret.

så filmen där ni ser lördagen i ljust ridhus och söndagen i mörkt ridhus ;)
http://www.youtube.com/watch?v=X2uXTqxlt8s&feature=channel_page

Damp-Calle sköter ju sig riktigt bra här!!!

Börjar han bli starkare nu och kan hålla ihop sin stora gängliga kropp bättre? (I mina ögon är alla hästar över 160 cm stoooora och gängliga:D )

En del svängar ser riktigt svåra ut faktiskt men ni reder ju ut det fint.

Ja de har blivit enorm skillnad på hans galopp, nu går de o reglera nästan hela tiden :p
Sen kan de alltid bli bättre men känns som att han går framåt mkt o markridningen nu.
Galoppombyten hör numera till hans favoritövningar ;)

*KL*

Har två bilder från idag på Toto, inga ridbilder dock.

CIMG1133.jpg

CIMG1141.jpg

:)

Snyggt skrittäcke ;)

Hur går de för dig och toto?
visst skulle du iväg på nån P&J.. minns inte när de var och jag kan ha tagit fel på person oxå :D

Ja det var riktigt kul att det börjar gå framåt! :laugh:
Tråkigt att din gjort illa sig :/

Han ser verkligen ut att ha fått en bättre galopp! Ser jätte fin ut!:love:

*kl*
F*n va jag älskar min häst nu :love::love:

Nu har vi verkligen fått koll på galoppen :banana: Kom iväg en sväng idag oxå och galopperade ganska mycket och hon har fattat nu vad jag vill och jag har blivit starkare nu när jag lyckats så nu har jag inge problem alls att rida fram henne! Äntligen kan jag rida i galoppen och inte bara åka fram! :bump::banana:

Vad duktig han är Calle :banana: ja för att inte tala om vad du är. Ser alltid så himla mjukt o följsamt ut när du rider. :bow:

Haha, jag fick titta jättelänge innan jag kunde lokalisera din hästs sadelgjord :rofl:

*KL*
Igår red jag i skogen på en överladdad kruttunna!!!:eek:...idag var hon en bortbyting:confused:. Suveränt lyhörd, gjorde det mesta rätt förutom första galoppen:crazy:... *Guttaperkaboll*-typ!!! Sen lossnade hon och var ett under av samarbetsvilja, attan att ingen tog bilder eller filmade. Hade varit mycket roligt att se. Fortsätter hon så här lär vi tälva i vår, absolut!!!! Är nu medlem i RHA och ska kolla upp vad vi kan hänga med på för kul grejor under året...:D

För det första, oj vad alla skriver, den här tråden kommer att fyllas på nolltid:D för det andra Tack för alla fina kommentarer:love:

FT_ryttare: Vad fin han ser ut:) Han har ju verkligen satt ihop sig mer i galoppen! Sista träningen med alla hinder var ju helt förvirrande, själv hade jag trasslat ihop mig för länge sedan:angel:

Sen en uppmaning, jag vill BESTÄMT se film på Van Remo:d

*kl*

Måste bara få skriva lite :p

FT_ryttare och MrsQ det är så inspirerande att se film från er... ni är verkligen jätte duktiga! Och håller med MrsQ om film på VR :d

:love: min pålle! I lördags var han i ridhus för första gången i sitt liv! Han gick rätt in i transporten utan att tveka både när vi skulle åka dit och hem :love: Inne i ridhuset var det tre andra hästar och när alla galopperade kunde inte Dobby förstå varför inte han fick det... men efter några luftsprång så skötte han sig riktigt bra för att vara första gången. Ska bli spännande och se vad han hittar på på tömkörningskursen på fredag...

Wow vad kul det låter!

Du kommer att bara få roligare och roligare med din häst. Att väl komma överrens med ett sto är en bedrift ibland, särskilt som de är som ditt sto. Hade du mesat och fisbromsat hade du aldrig kommit igenom det där.

Bra jobbat!!!

Just det ja, film...

Det vore kanske på sin plats. Jag är lite halvsjuk just nu och ser gärna att ni roar mig med sådana trevligheter som filmer på era hästar!

Film på Van Remo vet jag inte om jag vågar titta på. :crazy:
Får ju höjdskräck av bilderna bara.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama