04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

haha ja precis sånna!! :p på förra jobbet hade vi sån bubbelplast med bubblor stota som 5-kronor... mycket roligt att snälla :p

Åh, lyx!! Vill oxå!!:devil:
Haha, ibland måste man ju få tillbaka barnbeteéndet lite:angel:

kl
I helgen är de träning , Calle gick riktigt braigår när jag var ute i skogen o lattjade lite.
Hoppas att de slutar snöa så vi slipper dåligt väglag.

igår såg jag ett Lodjur oxå, had eingen häst med mig utan åkte bil men de var väldigt roligt att se ett (har sett en gång tidigare). Bara jag slipper möta de med häst ;)

Q var in påklubben o trimmade lite dressyr igår o han skötte sig bra, förvnd galopp sitter bra och nu ska jag bara kräva lite mer i den. Fina skänkelvikningar från hö till vä men lite knackiga från vä till hö.
Vi övar vidare :D

*KL*

Då har jag äntligen tagit premiärridturen i nya sadel:love: Åh jäklar vilken skillnad det var! Jag sitter verkligen som klistrad i sadeln, och vilken inverkan jag fick i galoppen nu när jag inte flyger upp ur sadeln 10 m varje galoppsprång:angel: Nu var Mity inte direkt på topp, vilat 4 dagar av 5, men det kändes underbart ändå. Imorgon skall jag träna för tränare och förhoppningsvis är hon mycket bättre då. Pappsen ska få filma så jag får se om det syns ngn skillnad.

Lädret är verkligen helt underbart, buffelskinnet känns nästan som mocka, inget glidande här inte!

Mörkbrun under.
Sadel004.jpg

Sadel019.jpg

Sadel018.jpg

Som en smäck!
Sadel007.jpg

Matchande underbart mjuk sadelgjord!
Sadel015.jpg

:banana:

Men skulle inte den där hamna hos mig?

Som straff för något.... ja just det ja, det där rosa glittret på tränset du köpt. *ryyyys*

Men sadeln kan du gärna skicka vidare till lilla syster Ella. *nickar*
Ser verkligen välarbetad ut, både sadel o gjord.
Går den att få även till en rätt spikrak platt hästrygg med dito bredrumpad o kortbent ryttare tror du?
Finns det någon hemsida?

Och det här tjatar Ella om att vi ska köpa.

Tränset alltså, inte den där ponnyn på bilden, den hade hon haft som tuggleksak om den kommit hit.:devil:
1042-m.jpg

(tror jag har visat den här bilden förr.)

Annars så vet jag en tjej som går på Tärnsjös sadelmakeriutbildning som kan handsy sadel o träns till mig. Innan hon är färdigutbildad så blir det lite billigare.:D

Dagens framgång: Min häst kan gå utan att se ut som om hon ska störtdyka i varannat steg :laugh:

Vi håller tummar och hovar för att hon ska bli bra snabbt!

Mrs Q: Vilken sadel...:love: när jag ser den blir jag nästan sugen på att rida i en läskig dressyr sadel :D

Nyinkommande störtar in :D

Hej allihopa jag har gått och bytt mig till en 04:a som har lite egna ideer för sig. Hon heter Saga med okänd härstamning ,korsning mellan svenskt halvblod/new forest och arab :love: Hon är väldigt vacker^^ Däremot är hon väldigt känslig och vi har fått lite problem på halsen , hon höll på att slå över för några dagar sedan och så sticker hon om man rider ut ensam så vi får nöta i ridhuset och promenera mkt ute i skogen till fots.

Här är någon bild iaf !

Saga
http://nofflisen.zoomin.se/P1695767

Välkomna!:bump:
Söt hon var!:laugh: Värsta långa & fluffiga pannluggen ju! =´)

Tack så mycket <3 Dock har vi åkt på mycket motgångar , hon var trevlig på provridning men sedan har hon inte varit lika trevlig kan man säga. Det var förra helgen så skulle jag sadla och rida som vanligt, när min kompis skulle spänna sadelgjorden utanför stallet (jag satt på) så stegrade hon sig och slog nästan över och min kompis stod liksom rakt framför saga när hon stegrade. Sedan försökte hon sticka ett flertal gånger till hagarna så vi fick leda henne uppsuttet (min kompis ledde mig .)

Men sedan på söndagen förra veckan så hjälpte stallägaren mig , vi gick ner till ridhuset(jag red och hon hade saga i longerlinan.) Sedan så longerade vi i 15 minuter och sen red jag ca 15 minuter och då gick det bra :bump: Sedan har vi tagit promenader för jag har inte haft någon hjälp i veckorna men ska lägga upp ett schema så det inte bara blir promenader.

Oh no!!! Det är alltså namnet som gör det! :rofl::rofl::rofl:

Nu har vi alltså två ston i tråden som är bruna, heter Saga, är okänd korsning och är tokig!!:rofl::rofl::rofl:

Hihi, då vet jag vad jag inte ska köpa i framtiden då;):idea:
Skämt & sido, era hästar är jättefina! Alla måste ju få vara lite knäppa då & då:D

*kl*

Träningen igår gick relativt bra, Mity var dock j:devil:klans pigg att jag höll på att fara av två ggr innan pappa hann sätta på kameran. Hon blir lite väl pigg i galoppen och jag rider inte riktigt så det blir lite dragkamp. Sen blir jag så ooootroligt irriterad på min ytterskänkel, de hänger som en jäkla död fisk:mad: Förmodligen pga att när jag driver med båda så springer hon ännu mer. Jag måste fasiken skärpa till mig. Dessutom hamnar jag i stolsits när benet bara hänger sådär:cool: fans fan fan:devil:

Slängstravs framridning, för att få ner energnivån lite;)
http://www.youtube.com/watch?v=yPj3gtf_mK8

Lite högre skolor:angel: + fläng galopp.
http://www.youtube.com/watch?v=gdy_ZaUCuBI

Galoppfattningar från skritt.
http://www.youtube.com/watch?v=yG5nxKmCU8s

Lite efter spåret:)
http://www.youtube.com/watch?v=5lNaojszUBA

*kl*

Idag har jag ridit VR i ridhuset & han var såå duktig!:love:
Visst var han sitt vanliga nervösa jag, men han blir mer & mer avslappnad. Och galoppen var så fin, blev knappt någon "dykning" alls idag!
Det enda som inte gick bra idag, var när vi skulle ut ur ridhuset & VR lyfter lite extra mkt över trösklen - så matte dunkar hela huvudet i dörröppningens tak, ajj!:crazy: Det negativa med hög häst:angel:...

Självklart har vi några bilder att erbjuda:p
26046473.jpg

26046472.jpg

26046487.jpg

26046531.jpg

Nu har jag fått ur fröken lite "steam"...tog en timmes runda i skogen idag och det var hopp, studs, lätt framdel och allmänt knasigt. Lite fascinerad över hur attans uppladdad hon kan bli:eek:. Mot slutet dämpade hon sig dock. Bästa med hela turen var att hon inte hostade en enda gång, har inte hostat på hela veckan!!!!:banana:...törs tro på att hon nu är frisk!!!

Dagen till ära är temperaturen måttlig, ca 3 plus. Marken har mjuknat så det gick att rida överallt i stort sett. Även ridbanan är fin nu så jag hoppas det håller i sig. För min del kan våren komma nu!!! Trist bara att det är grådimmigt och tungt i luften men inget regn, tack och lov. Ska ta en tur i morgon med;)

Vilken liten underbaring :d ja o så välkommen till tråden förstås :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama