04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Mads är bra att rida för också. :)
Träna för honom en del med min gamla herre.
Tänkt träna nåt för honom?

Mmm vilken gosig häst :d:love: Vad har han för stam ?

Så här glad var Lex när han kom ut på banan idag efter lite masage =)
7.jpg

För mig början inte den här tråden på ngt bra sätt :( Danne känns halt.. han känns tung att rida, ovillig, går gärna sidledes istället för framåt. Trodde först att han kanske var stel efter vilan men nu har han varit igång 2½ vecka. Funderade på om han tyckte ridhus/paddock var tråkigt och skrittade ut en runda igår för att få upp motivationen, det gick lååångsamt (och han brukar vara superpigg och glad över att få jobba). :crazy:

Han känns halt, vilket ben det skulle vara kan jag inte svara på, känns som att det är olika ben hela tiden. Han är inte varm någonstans, inte svullen och de på stallet kunde inte se att han haltade när jag sprang med honom.

Funderar på om det kan vara ryggen? Han var alltför uppåt under vilan och det finns juh en möjlighet att han har gjort ngt dumt :cry: just nu vet jag inte alls, har inte sovit i natt och livet känns superjobbigt, jag vet inte om jag pallar en vår till med en halt lillebror. Fick i alla fall filmat lite igår och hoppas att ngn av er kan se vad som är felet. (och ja jag vet att jag inte borde springa med honom i grimma men han rörde sig juh knappt ur fläcken när jag red så inte tusan trodde jag att han skulle vara så svårhanterlig :angel: )
http://se.youtube.com/watch?v=sZv8Mf0ng1c

för att trösta mig själv lite så lägger jag inen bild på en frisk/oskadd Danne fråm KM
25962763.jpg

Vad tråkigt att han inte känns bra :(
Jag kan inte se nåt direkt fel på filmen.. Men är definitivt inte expert heller.. Men i mina öron låter det inte omöjligt med ryggen av det du beskriver iaf, fast jag överlåter domen till nån mer kunnig på området och håller tummarna för att Danne är på G snart igen! :)

usch vad tråkigt :( hoppas han blir bättre snart... va fin han var på bilden i alla fall :love:

Borde enligt lag vara förbjudet att lägga ut bilder på fuxskäckar. *morr*

Oj, vilken maffig en!

Kul med tömkörningskurs! Du får gärna berätta hur det går sen.

Jag kan inte tömköra alls. En massa tömmar som flyger o far och en häst som vinglar till höger o vänster och åt alla andra håll.:p

Usch, om man skulle ta och bege sig i väg och motionera hjärnan på ettermyran och se om det går att få in bromsverkan idag då.

Jag avskyr verkligen mig själv när jag sätter mig o hästen i en sådan situation där jag måste ta till våld, dvs blådra hästen i munnen. Galopp på hemväg var inte det smartaste draget i går på en överpigg Ella med griller i huvet igår.

Jo han har söt mage :rofl:

Dobby är inkörd och så men jag kan ingenting direkt... har bara tömkört i skogen så tänkte jag skulle passa på att lära mig lite.

Lycka till med galoppen :D du får tänka att du kan va lycklig som får galoppera... jag längtar ihjäl mig till vi kommit igång så pass mycket :love:

Usch, om man skulle ta och bege sig i väg och motionera hjärnan på ettermyran och se om det går att få in bromsverkan idag då.

Jag avskyr verkligen mig själv när jag sätter mig o hästen i en sådan situation där jag måste ta till våld, dvs blådra hästen i munnen. Galopp på hemväg var inte det smartaste draget i går på en överpigg Ella med griller i huvet igår.

Ska vi idka lite byteshandel ? Du försöker övertala Ella att på telepatisk väg sända över lite gas så mutar jag Pompa att sända motsvarande mängd broms :D

Anders Eriksson, ingen dålig tränare du ska träna för. Hoppas du lyckas filma en lite snutt el iaf knäppa några kort från kusen. :bump::bump:

Ska vi idka lite byteshandel ? Du försöker övertala Ella att på telepatisk väg sända över lite gas så mutar jag Pompa att sända motsvarande mängd broms :D

Du vet inte vad du ber om...:cool:

Fast för att vara så ettrig så är hon rätt lätthanterlig. Hon är ju väldigt positiv av sig och tycker om att samarbeta.

Idag var hon lite dyrare. Och jag var nog inte så billig heller. Valde en runda där det gick någotsånär att galoppera.:D Ella glad.

Vilken sötnos :love:

Nu har jag legat i influensa och haft en infektion i halsmandlarna, lagom till att jag blir frisk så skadar sig min lilla Sixt.
Antagligen har hon fastnat i bensnöret i täcket.. Så hennes ena bakben pryds av ett 15 cm långt och 5 cm brett sår :crazy:

DSCN0208.jpg

Aj aj, lilla stackare.

Man brukar ju säga att en olycka kommer sällan ensam. Tyvärr. Men nu måste det ju vara över för er eller?;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama